Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Otomatik Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Merhaba

Sizlere öyle öyle uzun yazılar yazmaya niyetim yok..Aşağıdaki ekran görüntüsüne bakınız.Kullanmak istediğinize kendiniz karar veriniz.


EKRAN GÖRÜNTÜSÜ : (Test Edilen Sistem : GNU/Linux Mint 22.2 MATE v1.26.2 x64 OS -Güncel Sistem)
Resim
Betiğin Özet Akış Algoritması (Sözel Anlatım) :

Bash [Oto Kurulum] betiği
Betik root hakları ile başlatılmalı, eğer tam tersi olursa uyarı mesajı gösterip kendini kapatmalı
Betik root hakları ile başladıktan sonra kullanıcıya kurmak istediği yazılımın terminal komut adını sorulmalı
Ondan sonra betik kullanıcının yazdığı paket ismini depo'da dpkg komutu ile arayabilmeli ve sonucu kullanıcı göstermeli.
Kuruluma geçmeden önce yazılım'ın sistem de daha önce'den kurulumu diye sistemi gözden geçirmeli.Eğer kurulu ise kullanıcıya yazılım sistem de kurulu ne yapalım demeli...Yeniden kur yada betiği sonlandır.


KOD İÇERİĞİ :

Kod: Tümünü seç

#!/bin/bash
# Dosya: auto_install.sh

# --- Root kontrolü ---
if [[ $EUID -ne 0 ]]; then
    echo "Bu betik root hakları ile çalıştırılmalıdır. Lütfen 'sudo' ile çalıştırın."
    exit 1
fi

# --- Kullanıcıdan yazılım adı alma ---
read -p "Kurmak istediğiniz yazılımın terminal komut adını girin: " PACKAGE

# --- Depoda paketi arama ---
echo "Depoda '$PACKAGE' aranıyor..."
if apt-cache search "^$PACKAGE$" &> /dev/null; then
    echo "Paket bulundu: $PACKAGE"
else
    echo "Paket depoda bulunamadı!"
    exit 1
fi

# --- Kurulu olup olmadığını kontrol et ---
if dpkg -l | grep -qw "$PACKAGE"; then
    echo "'$PACKAGE' sisteminizde zaten kurulu."
    read -p "Yeniden kurmak ister misiniz? (evet/hayır): " REINSTALL
    if [[ "$REINSTALL" != "evet" ]]; then
        echo "Bitiş: Kurulum iptal edildi."
        exit 0
    fi
fi

# --- Kurulum ---
echo "'$PACKAGE' kurulumu başlatılıyor..."
apt-get update
apt-get install -y "$PACKAGE"

# --- Son durum ---
if dpkg -l | grep -qw "$PACKAGE"; then
    echo "'$PACKAGE' başarıyla kuruldu!"
else
    echo "Kurulum başarısız oldu!"
fi
NOT :

Bu betik Debian/Ubuntu/Mint dağıtımları için geçerlidir.Nedeni?.Paket yönetimi APT/dpkg üzerinden çalışıyor.apt-cache search ve dpkg -l komutları yalnızca Debian tabanlı sistemlerde standart olarak bulunur.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

ÖRNEK BİR YAZILIM YÜKLEME (sl.deb = Animasyonlu Tren Oyunu-terminal) :
Resim
not: Resimdeki kişi benim...(Görsel yapay zeka'ya kendi yüzümü gösteren gerçek bir foto verdim o da bunu çıkarttı- ki benim 25-27'li yaşlarım)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Resim aynı zamanında eskiden var olan bir grup olan Cankan'daki üye Fatih Altıntaş'a benzemiş :lol:
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 04 Oca 2026, 17:37 Resim aynı zamanında eskiden var olan bir grup olan Cankan'daki üye Fatih Altıntaş'a benzemiş :lol:
Asıl resim bu (orjinal) burada da beni 20-23 yaşlarında göstermişti
Resim
Gerçek yüz hatları bunlar, diğerinde yaşlı ve anroid insan şeklinde göstermişti.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Yapay zekanın resimleri hiç güzel olmamış eminim sen normal halinle daha güzelsindir :-D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 04 Oca 2026, 17:44 Yapay zekanın resimleri hiç güzel olmamış eminim sen normal halinle daha güzelsindir :-D
Aynen ve bunu itifat alıyorum ve teşekkürler...Resimdeki çizim'in benzerlik oranı : %70-%80 ... Yani beni tam karakterize edebilmekten çok ama çok uzak...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Harfiyen katılıyorum yapay zeka çok çirkin bir resim yapmış. Sen bir cin ali çizsen eminim bundan daha güzel çıkardı
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 04 Oca 2026, 17:48 Harfiyen katılıyorum yapay zeka çok çirkin bir resim yapmış. Sen bir cin ali çizsen eminim bundan daha güzel çıkardı
Aslında bu çizimler, AL'ın beni kendisi yönünden nasıl algıladığının resimli kanıtı da sayılabilir.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Benim takılmam böyledir elbette ki şaka yapıyorum. Ben kendi resmimi de versem yine çirkin çıkarırdı o halde desene eyvah yandık :-D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 04 Oca 2026, 17:51 Benim takılmam böyledir elbette ki şaka yapıyorum. Ben kendi resmimi de versem yine çirkin çıkarırdı o halde desene eyvah yandık :-D
Aslında her insan özünde güzeldir.Ama hayat şartları ve nefsi insanı ya iyi güzel olacaksın, yada kötü çirkin olacaksın diye taraf seçmeye mecbur bırakıyor.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bu devirde menfaati için babam bile eve polis çağırıp benim için uzaklaştırma aldırmaya çalışıyorsa o bile tam olarak iyi birisi değildir yani kimse tamamen iyi ya da kötü değildir bu insanlara biraz da bizim nasıl baktığımıza bağlıdır
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

auto_install_v2.0.sh (Sürüm 2)

Kod: Tümünü seç

#!/bin/bash
# Dosya: auto_install.sh
# Açıklama: Orijinal betiğe sadık kalınarak geliştirilmiş sürüm
#           - Kullanıcı log klasörü belirliyor
#           - Her kurulum numaralı log dosyası üretiyor

# --- Root kontrolü ---
if [[ $EUID -ne 0 ]]; then
    echo "Bu betik root hakları ile çalıştırılmalıdır. Lütfen 'sudo' ile çalıştırın."
    exit 1
fi

# --- Kullanıcıdan yazılım adı alma ---
read -p "Kurmak istediğiniz yazılımın terminal komut adını girin: " PACKAGE

# --- Depoda paketi arama ---
echo "Depoda '$PACKAGE' aranıyor..."
if ! apt-cache show "$PACKAGE" &> /dev/null; then
    echo "Paket depoda bulunamadı!"
    exit 1
fi
echo "Paket bulundu: $PACKAGE"

# --- Kurulu olup olmadığını kontrol et ---
if dpkg -l | grep -qw "$PACKAGE"; then
    echo "'$PACKAGE' sisteminizde zaten kurulu."
    read -p "Yeniden kurmak ister misiniz? (evet/hayır): " REINSTALL
    if [[ "$REINSTALL" != "evet" ]]; then
        echo "Bitiş: Kurulum iptal edildi."
        exit 0
    fi
fi

# --- Kullanıcıdan log klasörü alma ---
read -p "Log dosyalarının kaydedileceği klasörü girin (ör: /home/linuxmaster/Belgeler/Yükleme Log Kayıtları): " LOG_DIR

# Klasör yoksa oluştur
mkdir -p "$LOG_DIR"

# --- Numara ile log dosyası oluştur ---
LOG_FILE_BASE="$LOG_DIR/install_log"
i=1
while [[ -f "${LOG_FILE_BASE}_${i}.txt" ]]; do
    ((i++))
done
LOG_FILE="${LOG_FILE_BASE}_${i}.txt"

# --- Kurulum ---
echo "'$PACKAGE' kurulumu başlatılıyor..."
apt-get update -qq
apt-get install -y --reinstall "$PACKAGE" &> "$LOG_FILE"

# --- Son durum ---
if dpkg -l | grep -qw "$PACKAGE"; then
    echo "'$PACKAGE' başarıyla kuruldu / üzerine yazıldı!"
    echo "Kurulum detayları '$LOG_FILE' dosyasına kaydedildi."
else
    echo "Kurulum başarısız oldu! Detaylar '$LOG_FILE' dosyasında."
fi
EKRAN GÖRÜNTÜSÜ :
Resim
ÖRNEK LOG DOSYASI :

/home/linuxmaster/Belgeler/Yükleme Log Kayıtları/install_log_1.txt

Kod: Tümünü seç

Paket listeleri okunuyor...
Bağımlılık ağacı oluşturuluyor...
Durum bilgisi okunuyor...
0 paket yükseltilecek, 0 yeni paket kurulacak, 1 paket yeniden kurulacak, 0 paket kaldırılacak ve 0 paket yükseltilmeyecek.
12,7 kB arşiv dosyası indirilecek.
Bu işlem tamamlandıktan sonra 0 B ek disk alanı kullanılacak.
İndir: 1 http://archive.ubuntu.com/ubuntu noble/universe amd64 sl amd64 5.02-1 [12,7 kB]
0 sn.'de 12,7 kB alındı (26,3 kB/s)
(Veritabanı okunuyor ...
(Veritabanı okunuyor ... 5%
(Veritabanı okunuyor ... 10%
(Veritabanı okunuyor ... 15%
(Veritabanı okunuyor ... 20%
(Veritabanı okunuyor ... 25%
(Veritabanı okunuyor ... 30%
(Veritabanı okunuyor ... 35%
(Veritabanı okunuyor ... 40%
(Veritabanı okunuyor ... 45%
(Veritabanı okunuyor ... 50%
(Veritabanı okunuyor ... 55%
(Veritabanı okunuyor ... 60%
(Veritabanı okunuyor ... 65%
(Veritabanı okunuyor ... 70%
(Veritabanı okunuyor ... 75%
(Veritabanı okunuyor ... 80%
(Veritabanı okunuyor ... 85%
(Veritabanı okunuyor ... 90%
(Veritabanı okunuyor ... 95%
(Veritabanı okunuyor ... 100%
(Veritabanı okunuyor ... 611215 dosya veya dizin kurulu durumda.)
Paket açılacak: .../archives/sl_5.02-1_amd64.deb ...
Paket açılıyor: sl (5.02-1) üzerine (5.02-1) ...
Ayarlanıyor: sl (5.02-1) ...
Tetikleyiciler işleniyor: man-db (2.12.0-4build2) ...
Güle güle kullanın....
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Keşke Linux'de Windows kadar autonattended script yapıp tek bir scrptle ayarlı şekilde kurulu gelseydi ama herşeyi Linux'te tek tek kurmak zorundayız bu yüzden Linux'e alışmak zor oldu ve ücretli olsaydı geliştiriciler de Lixux için programlar yapardı belki o an kullanılma şansı olabilirdi onun dışında kullanımı yüzde 3-5'lerden fazla yukarıya çıkmaz diye seziyorum
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15159
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 04 Oca 2026, 19:47 Keşke Linux'de Windows kadar autonattended script yapıp tek bir scrptle ayarlı şekilde kurulu gelseydi ama herşeyi Linux'te tek tek kurmak zorundayız bu yüzden Linux'e alışmak zor oldu ve ücretli olsaydı geliştiriciler de Lixux için programlar yapardı belki o an kullanılma şansı olabilirdi onun dışında kullanımı yüzde 3-5'lerden fazla yukarıya çıkmaz diye seziyorum
Benim açımdan sorun değil, yani alışkının...Bunda daha fazla eğleniyorum.Windows tarafından sadece oyun...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Yazılım Kurabilen/Yeniden Yükleme Yapabilen SH Betiği

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Sen uğraşmayı seviyorsun ben ise bir kere ayarlayıp kolayca bunu otomatikleştirmeyi seviyorum esas farkımız bu :-D
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön