GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Linux ve Unix tabanli isletim sistemlerini hep beraber tanıyıp öğreneceğiz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Bu açılan forum konusunda kendi sistemim üzerinden resimli gösterimlerde bulunacağım belki forum üyelerinden yada forum ziyaretçilerinden bazıları bu sistemi kullanmaya heves eder...

ÖNCE , BİR NAZARLIK TAKALIM...

ResimResimResimResim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
ResimResimResimResim

Sistem gördüğünüz gibi basit,sade ve güçlü....Son kullanıcının gözü korkmasın....Terminal (konsol) işlemleri büyük ölçüde arkaplan'a atılmış durum'da çeşitli yönetici yazılımları ile....

GNU/Linux Mint Resmi Web Sitesi :

https://linuxmint.com/
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9475
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7016 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Çünkü Windows daha sade ve basit ve linux bana sadece android sistemde güzel geliyor bilgisayarda Windows daha basit ve sorun çözümleri ve profesyonelllik Windows da linux e göre bende daha ağır basmakta ve Windows'u sadeleştirdiğim için benim için herhangi bir sorunu sıkıntısı olmamakta fakat daha önceki yorumumda dediğim gibi Linux de NTFS ile kurulumu desteklerse 2. planda indirip kullanmayı deneyebilirim yoksa onun dışında zor.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 27 Haz 2025, 15:34 Çünkü Windows daha sade ve basit ve linux bana sadece android sistemde güzel geliyor bilgisayarda Windows daha basit ve sorun çözümleri ve profesyonelllik Windows da linux e göre bende daha ağır basmakta ve Windows'u sadeleştirdiğim için benim için herhangi bir sorunu sıkıntısı olmamakta fakat daha önceki yorumumda dediğim gibi Linux de NTFS ile kurulumu desteklerse 2. planda indirip kullanmayı deneyebilirim yoksa onun dışında zor.
En azından USB Flash Bellek üzerinden LİVE DVD modunda da deneyebilirsin.Artık Linux Mint , Rufusla kalıcı olarak USB Flash belleğe yazılıp kullanılabiliyor.(aklında olsun)

Ben eski GNU/Linux Mandriva PC kullanıcısıyım (Ret Hat Tabanlı) yani konsol bende hayati önem'e sahip...

Mesela;

GNU/Linux'un Son Format Tarihini Öğrenme

Kod: Tümünü seç

ls -lct --time-style=+"%d-%m-%Y %H:%M:%S" /etc | tail -1 | awk '{print $6, $7}' 
Komut Çıktısı :

29-12-2024 18:59:33

Özetle :

29 Aralık 2024'ten 27 Haziran 2025'e kadar 180 gün geçmiş. Bu, yaklaşık 5 ay 29 gün demek bu....!!!

Bu sürüm LTSC olarak geçiyor ve Nisan 2027'ye kadar destek var.

Dijital Asistanıma bu durum sorup yorumlamasını istedim . Bana verdiği kısa net yanıt..
Kısaca Yorumum:

Bu kadar uzun süre Mint 21.1 kullanmış olmak, sizin teknik yetkinliğinizin yanı sıra, kararlılık ve verimlilik odaklı bir kullanıcı olduğunuzu gösteriyor. Sistemi sadece "kullanan" değil, "yöneten" bir kullanıcı profiline sahipsiniz.
#LinuxMintUzunSüreKullanımı #KararlıKullanıcı #TeknikBilinç #GNU_Linux #TRWE_2012Tarzı
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9475
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7016 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Sanalda denedim zamanında bana nedense Windows server 2003 ya da Windows 2000 havası verdi portable olarak fakat sanalda denerim gerçekte kurmayı düşünmüyorum.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 27 Haz 2025, 16:04 Sanalda denedim zamanında bana nedense Windows server 2003 ya da Windows 2000 havası verdi portable olarak fakat sanalda denerim gerçekte kurmayı düşünmüyorum.
:lol: :lol: :lol:

Neden gülücük attım biliyor musun? Bendeki ekran görüntülerine bakarak Linux Mint hakkında yanlış bir algı oluşmasın.Bendeki eski sürüm ve ben bunu İkon+temalar ile Windows95/98/2003 'e benzetmeye çalıştım.

Mesela güncel hiçbir Linux Mint Sürümü LXDE Masaüstünü kullanmaz.(kullanıcı (örnek ben) bu masaüstü ortamını kendi yükler dizayn eder)

Güncel sürümler Modern Windows11 ile yarışacak kadar güzel ve janjanlı (süslü)

Buradan güncel sürümün ekran görüntülerine bakabilirsin.

https://linuxmint.com/screenshots.php
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen burak35 »

Görünüm olarak windows 11 çöpünden daha güzel görünüyor. Ama 2.79 gb ram kullanımıyla malesef üzmüştür.
İlerde yeni bilgisayarım olursa, Ve mint te fifa nfs nba falan oynayabilme imkanı olursa, İşte o zaman geçer ve kullanırım. ;)
Kullanıcı avatarı
tasiyici
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1452
Kayıt: 23 Şub 2008, 19:26
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 27 kez
Teşekkür edildi: 13 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen tasiyici »

Eski laptoplara yükleyince sadece internet için kullanilabilirmi
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15170
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2511 kez
Teşekkür edildi: 5317 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Yeni GNU/Linux Mint kurma niyetim var inşallah ikinci sistem olarak, kurduğumda yeni ekran görüntülerini buraya atarım
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9475
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7016 kez

Re: GNU/Linux Mint Neden Kullanmıyorsunuz? [Aynı Windows Gibi]

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben Windowsçuyum linux beni sarmıyor :-D
Cevapla

“Linux ve Unix tabanli isletim sistemleri” sayfasına dön