VirtualBox 7.0.20

Sadece freeware (Ücretsiz) program paylaşımlarının yeraldığı alan
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53955
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19768 kez
Teşekkür edildi: 11985 kez

VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

VirtualBox, kurumsal ve ev kullanımı için güçlü bir x86 ve AMD64/Intel64 sanallaştırma ürünüdür. VirtualBox, kurumsal müşteriler için özellik açısından son derece zengin, yüksek performanslı bir ürün olmakla kalmaz, aynı zamanda GNU Genel Kamu Lisansı (GPL) sürüm 2 şartları altında Açık Kaynak Yazılımı olarak serbestçe sunulan tek profesyonel çözümdür.

Not: 7.0.20 sürümünün 7.1 sürümünden daha iyi performans gösterdiği bildirildi.

VirtualBox ücretsiz mi?
Evet, VirtualBox kişisel, eğitimsel veya değerlendirme amaçlı kullanıma uygun, ücretsiz ve açık kaynaklı bir sanal makine platformudur.

Çift önyükleme yapmam veya diski yeniden bölümlendirmem gerekir mi?

Hayır, bu gerekli değil. VirtualBox bilgisayarınızın dosya sistemini kullanır ve sanal makinenin disk sürücülerine eşlenen dosyalar oluşturur, bu nedenle her işletim sistemi için bir bölüm oluşturmanıza gerek yoktur. Zaten çift önyüklemeli başka bir işletim sisteminiz varsa, VirtualBox'ı kullanarak diğer işletim sistemini ana işletim sisteminizdeki sanal makinede çalıştırabilirsiniz. Çift önyükleme yapmak yerine, her iki işletim sistemini aynı anda çalıştırabilir ve farenizin tek bir tıklamasıyla bir işletim sisteminden diğerine sorunsuz bir şekilde geçiş yapabilirsiniz.

Aşağıdaki yeni özellikler eklendi:

1. GUI: Modernize edilmiş görünüm ve his, azaltılmış veya tam kullanıcı arayüzü işlevselliğiyle Temel ve Deneyimli kullanıcı düzeyleri arasında seçim imkanı sunar.

2. OCI Entegrasyonu: Performans panosu artık bulut sanal makineleri için kaynak kullanımını gösteriyor.

3. OCI Entegrasyonu: Hesaplama örneklerini klonlayın.

4. OCI Entegrasyonu: Hesaplama örneklerini sıfırla.

5. Oracle VirtualBox Extension Pack: PUEL lisansına güncelleme, değerlendirme seçeneğini kaldırma. Extension Pack'in değerlendirme kullanımı için lütfen Oracle Software Delivery Cloud'dan indirin.

6. VRDE: Kullanıcı özel sertifikalarla TLS'yi ayarlamazsa, eski sertifikanın süresi dolmadan önce yenisini yayınlamak da dahil olmak üzere kendi kendine imzalanmış sertifikayla etkinleştirin.

7. NAT: IPv6 desteğine sahip yeni motor.

8. macOS/Arm ana bilgisayarı: Linux ve BSD sanal makineleri için Arm sanallaştırma.

9. Linux ana bilgisayarı ve misafiri: Pano paylaşımı için Wayland desteği eklendi (hata #20808).

10. Paylaşılan Pano: Linux ve Windows ana bilgisayarlarında/misafirlerinde dosyaların aktarımı için ilk destek eklendi. Bunun için 7.1 Misafir Eklentilerinin yüklenmesi gerekir. Bilinen sınırlamalar için Kullanıcı Kılavuzuna bakın.

11. Ekran Kaydı: Kodlama hattı için önemli performans iyileştirmeleri, kayıt etkinken daha az CPU kullanımıyla sonuçlanır. Bunun için Windows konuklarına 7.1 Konuk Eklemelerinin yüklenmesi gerekir.

Ayrıca aşağıdakiler düzeltildi ve/veya eklendi :

12. VMM: Hyper-V kullanıldığında CPUID talimatları için EFLAGS.TF işleme düzeltildi (hata #17961).

13. virtio-net: FreeBSD 12.3 ve pfSense 2.6.0 için takip düzeltmeleri (hata #21201).

14. EFI: Yeni oluşturulan sanal makinelere yeni Microsoft DB/KEX sertifikaları ekleme yeteneği.

15. Oracle Uzantı Paketi: Tam VM şifrelemesi için şifreleme destek modülünün gönderilmesi düzeltildi.

16. GUI: Genel erişilebilirlik iyileştirildi.

17. GUI: Kullanılan Qt sürümünü güncelleyin.

18. Denetimsiz Kurulum: Subiquity-/cloud-init tabanlı yükleyiciler için destek eklendi; bu, Denetimsiz modda daha modern Linux tabanlı konuk işletim sistemlerinin yüklenmesini sağlar.

19. Katılımsız Kurulum: Kullanıcı ve yönetici/kök hesapları için ayrı parolalar belirleme desteği eklendi.

20. VBoxManage: Bir VM'nin (video) kayıt ilerlemesini gösterme ve (yeniden) ekleme yeteneği eklendi.

21. VBoxManage: Yeni bir "mount" Konuk Denetimi alt komutu aracılığıyla konuk bağlama noktalarını sorgulama yeteneği eklendi. En az 7.1 Konuk Eklemeleri gerektirir.

22. Python: Python 2.x için API bağlamalarımız artık kullanım dışı olarak işaretlendi ve gelecekteki bir sürümde kaldırılacak. Lütfen kodunuzu Python 3'ü kullanacak şekilde yükseltin.

23. VBoxShell: Birçok küçük ve büyük hata düzeltmesi + Python 3.x uyumluluğu.

Download :
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
https://www.techspot.com/downloads/4481-virtualbox.html?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben Virtualbox 7.014 sürümünü aktif olarak kullanıyorum. Programı bilmeyen arkadaşlar için bilgilendirici özet bir makale olmuş. Böylece işletim sistemlerini direkt olarak bilgisayarlarına kurmadan öncelikle sanalda deneyebilirler.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen burak35 »

Hyper-V den daha iyidir diye tahmin ediyorum.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 13 Eyl 2024, 13:19 Hyper-V den daha iyidir diye tahmin ediyorum.
Hyper V biraz daha yavaş, virtualbox daha performanslı ve daha hızlı evet o anlamda ondan daha memnun kaldım
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53955
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19768 kez
Teşekkür edildi: 11985 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen velociraptor »

Hyper-V iyi güzelde aktif eder etmez Sistem %30 yavaşlıyor , şaka gibi.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

velociraptor yazdı: 13 Eyl 2024, 14:22 Hyper-V iyi güzelde aktif eder etmez Sistem %30 yavaşlıyor , şaka gibi.
Vardır bu işte bir hayır diyeceğim ama bir sistemin üreticisinin sisteminin programlarının da daha hızlı olması gerekir fakat ne hikmetse 3. parti programlar daha hızlı çalışıyor ona hep şaşırmışımdır mağaza uygulamalarını o yüzden sildim kasten bilgisayar feci rahatladı.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen burak35 »

Tarkan abi %30 yavaşlamayı göze alamam ben ya. Benim sistem her zaman jet gibi hızlı olmalı.
Geçenlerde Mecbur kaldım bi internet cafeye girmek zorunda kaldım. Ana bilgisayardaki elemana dedim ösym ve e devlete giricem.
Çocuk tamam abi dedi bi masa ayarladı. Allahım o ne. Bilgisayarın açılmasını kaç dakika bekledim bilmiyorum. Desktop bide ya.
Benim laptop 15 saniyeded açılırken cafenin desktop ise sanırım 2 3 dakkaya anca açıldı. Onun açılışını beklemek bile o kadar çok canımı sıktı ki.
Hayır bide bilgisayar bomboş arkadaş. Oyun falanda yok hani. Saçmalık resmen. Buarada bu internet cafe olayı tamamne bitmiş artık.
Eskiden adım başı her sokakta internet cafe olurdu. En son baktığımda internet cafe bulabilmek için yarım saat dolandım çarşıda.
Bence her ne olursa olsun hiç bi cihaz yavaş olmamalı artık. Dosya Kopyalarken beklemeye bile katlanamıyorum artık.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53955
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19768 kez
Teşekkür edildi: 11985 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen velociraptor »

İnternet cafe lerin azaldığını bilmiyordum , sanırım artık herkesin cep telefonu olduğundan pek İnternet Cafelere ekmek kalmadı
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen burak35 »

Aynen. Herkes telefondan giriyor sanırım nete. Ev interneti kullananda baya bi çok. Herkeste var ev interneti.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 13 Eyl 2024, 23:24 Aynen. Herkes telefondan giriyor sanırım nete. Ev interneti kullananda baya bi çok. Herkeste var ev interneti.
Bizim burda çok vardı yüzde 80 lere kadar azaldı, istediğim zaman kolaylıkla internet kafe bulabilirim ama yakınlarda, en son ne zaman gittim 2011 2012 civarında gitmişimdir özellikle 2014 de bilgisayarımı aldıktan sonra hiçbir şekilde İnternet kafelere gitmedim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen burak35 »

Bende 2013 te net aldıktan sonra bi daha hiç gitmedim zorunluluk olmadıkça. Laptopuda 2011 ocakta almıştım.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 13 Eyl 2024, 23:33 Bende 2013 te net aldıktan sonra bi daha hiç gitmedim zorunluluk olmadıkça. Laptopuda 2011 ocakta almıştım.
İyi bile dayanmış 13 sene benim 2014 Ocak ayında ilk bilgisayarım olarak 10 senede değişmeyen parçası kalmadı diyebilirim şimdi de ekran flexi kablosunda sorun var sanırım sebepsiz yere ekran gidip gidip geliyor ekranı en aşağıya çektiğimde kolaylıkla gitmiyor normal seviyeye çekersem gidiyor, kaç para isterler kablo değişimine bir ara götürüp soracağım bilgisayarcıya bakalım kaç lira daha masraf çıkacak.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen burak35 »

Flex kabloda kolay bulunmadığı için söküp takmasıyla birlikte en az 300 400 ister sanırım.
Ero35
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 218
Kayıt: 06 Oca 2016, 12:37
Teşekkür etti: 44 kez
Teşekkür edildi: 147 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen Ero35 »

VirtualBox 7.1.2 (26 -09-2024)
büyük güncellemelerin arkasından yapılan bakım düzeltme güncellemeleri genelde performans ve sorunları düzeltir
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
https://www.virtualbox.org/wiki/Changelog-7.1#v02
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: VirtualBox 7.0.20

Mesaj gönderen burak35 »

Virtulabox yeni sürümde baya bi güncelleme var. Tarayıcım ile türkçeye çevirip paylaşıyorum.

VirtualBox 7.1.2 (26 Eylül 2024'te yayımlandı)

Bu bir bakım sürümüdür. Aşağıdaki öğeler düzeltildi ve/veya eklendi:

GUI: Birden fazla pencere düzeni ve çeviriyle ilgili düzeltmeler eklendi
GUI: Katılımsız Yükleme kullanılarak oluşturulan VM'lerin temiz bir şekilde kaldırılmaması anlamına gelen bir sorun düzeltildi
GUI: Uzaktan görüntüleme güvenlik yöntemini değiştirme seçeneği eklendi
GUI: macOS/Arm UI'dan BETA etiketi kaldırıldı
NAT: Windows ana bilgisayarındaki yavaş performans düzeltildi (hatalar #22164 ve #22180 )
NAT: Alan adı boş olduğunda belirli konuklardaki DHCP sorunları düzeltildi
3D: VM ayarlarında 3D hızlandırmayı etkinleştirme düzeltildi
3D: Windows VM'lerde siyah ekran düzeltildi
3D: Yanlış görünüm işleme nedeniyle oluşan işleme sorunları düzeltildi
3D: Arm platform sanal makineleri için 3D hızlandırma işlevini etkinleştirme olanağı eklendi
GCM: 7.0.x tarafından oluşturulan kaydedilmiş durumu yüklemeyle ilgili sorun düzeltildi
API: Eski BIOS'ta NVRAM durumunun yanlış işlenmesi ve VM silindiğinde kaldırılmasıyla ilgili bir sorun düzeltildi
API: VM hiç başlatılmadığında UEFI Güvenli Önyükleme durumu sorgulaması düzeltildi
Misafir Eklemeleri: Otomatik yükseltmede sabit hata mesajı
SDK: XPCOM bağlamalarını kullanan sabit yapı kodu (hata #22174 )
Cevapla