Temiz bir format attım, sürücüleri yükledim, ayarlarımı yaptım. Şimdi bu sistemi yedeklemek istiyorum ve gerekince bu yedekten format atarmış gibi yüklemek istiyorum.
Sizce nasıl bir yol izleyeyim, hangi programı kullanayım?
İşletim sistemini yedekleme
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: İşletim sistemini yedekleme
İşlem adımlarını youtube videolarından izleyip öğrenerek,
-Norton Ghost ile,
-Acronis True Image ile;
eğer ücretsiz özgür yazılım tercih edecekseniz,
-Clonezilla ile yapabilirsiniz.
Dikkat edilecek unsurlar:
-Sistemi istediğiniz ayar ve düzene aldığınızdan emin olun.
-Gerekli dll ve netframework kütüphanelerinizi tamamlayın.
-Kişisel uygulama ve dosyalarınızı kontrol edin.
İşlem,
imajı alınacak diski programa gösterme,
İmajın konacağı yeri belirleme şeklindedir.
Aynı diski/partisyonu göstermeyin seçiminize dikkat edin. Yedek kalıbını yazdırırken partisyon komple uçacaktır.
Bu kadar.
Sonradan ek yapıyorum.
Şu başlıktaki içeriğe de bakın: viewtopic.php?p=488683&hilit=clonezilla#p488683
-Norton Ghost ile,
-Acronis True Image ile;
eğer ücretsiz özgür yazılım tercih edecekseniz,
-Clonezilla ile yapabilirsiniz.
Dikkat edilecek unsurlar:
-Sistemi istediğiniz ayar ve düzene aldığınızdan emin olun.
-Gerekli dll ve netframework kütüphanelerinizi tamamlayın.
-Kişisel uygulama ve dosyalarınızı kontrol edin.
İşlem,
imajı alınacak diski programa gösterme,
İmajın konacağı yeri belirleme şeklindedir.
Aynı diski/partisyonu göstermeyin seçiminize dikkat edin. Yedek kalıbını yazdırırken partisyon komple uçacaktır.
Bu kadar.
Sonradan ek yapıyorum.
Şu başlıktaki içeriğe de bakın: viewtopic.php?p=488683&hilit=clonezilla#p488683
- feuer
- Terabyte1

- Mesajlar: 3996
- Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 124 kez
- Teşekkür edildi: 225 kez
Re: İşletim sistemini yedekleme
Kurulum ISO su editleyerek yani;
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.
- wonder
- Kilobyte2

- Mesajlar: 380
- Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 181 kez
- Teşekkür edildi: 107 kez
Re: İşletim sistemini yedekleme
Bahsettiğim sistem windows 7 ve bu işlemlerin bir çoğu uygulanmıyor uygulansada verimli olmuyor ama windows 10 ve 8 de aynı şekilde yapıyorum.feuer yazdı: 25 Ara 2021, 00:26 Kurulum ISO su editleyerek yani;
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: İşletim sistemini yedekleme
Nasıl kolayına gidiyorsa öyle yap.
Windows7'de de kolay yapılıyor. Hatta bu mantıkla sistemi kırpıp bakım amaçlı PE windows yapanlar var. Dediğin gibi 7'de biraz sıkıntılı olabiliyor. Win7PE bazı bilgisayarda açılıyor bazılarında açılmıyor mesela. Ama 8 ve üzeri elimdeki 3-4 bilgisayarda da açılıyordu en son.
Windows7'de de kolay yapılıyor. Hatta bu mantıkla sistemi kırpıp bakım amaçlı PE windows yapanlar var. Dediğin gibi 7'de biraz sıkıntılı olabiliyor. Win7PE bazı bilgisayarda açılıyor bazılarında açılmıyor mesela. Ama 8 ve üzeri elimdeki 3-4 bilgisayarda da açılıyordu en son.

