İşletim sistemini yedekleme

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

İşletim sistemini yedekleme

Mesaj gönderen wonder »

Temiz bir format attım, sürücüleri yükledim, ayarlarımı yaptım. Şimdi bu sistemi yedeklemek istiyorum ve gerekince bu yedekten format atarmış gibi yüklemek istiyorum.
Sizce nasıl bir yol izleyeyim, hangi programı kullanayım?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: İşletim sistemini yedekleme

Mesaj gönderen shampuan »

İşlem adımlarını youtube videolarından izleyip öğrenerek,

-Norton Ghost ile,
-Acronis True Image ile;
eğer ücretsiz özgür yazılım tercih edecekseniz,
-Clonezilla ile yapabilirsiniz.

Dikkat edilecek unsurlar:
-Sistemi istediğiniz ayar ve düzene aldığınızdan emin olun.
-Gerekli dll ve netframework kütüphanelerinizi tamamlayın.
-Kişisel uygulama ve dosyalarınızı kontrol edin.

İşlem,
imajı alınacak diski programa gösterme,
İmajın konacağı yeri belirleme şeklindedir.
Aynı diski/partisyonu göstermeyin seçiminize dikkat edin. Yedek kalıbını yazdırırken partisyon komple uçacaktır.
Bu kadar.

Sonradan ek yapıyorum.
Şu başlıktaki içeriğe de bakın: viewtopic.php?p=488683&hilit=clonezilla#p488683
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: İşletim sistemini yedekleme

Mesaj gönderen wonder »

Teşekkür ederim
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: İşletim sistemini yedekleme

Mesaj gönderen feuer »

Kurulum ISO su editleyerek yani;
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: İşletim sistemini yedekleme

Mesaj gönderen wonder »

feuer yazdı: 25 Ara 2021, 00:26 Kurulum ISO su editleyerek yani;
Sürücüleri ISOya yükleyerek, ayarları ISO üzerinde manipüle ederek de yapabilirsiniz.
nLite gibi programlar, biraz daha prof düzeyde MSMG Toolkit ya d da hazır BAT scriptleri ile yapabilirsiniz.
Bahsettiğim sistem windows 7 ve bu işlemlerin bir çoğu uygulanmıyor uygulansada verimli olmuyor ama windows 10 ve 8 de aynı şekilde yapıyorum. :arrow:
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: İşletim sistemini yedekleme

Mesaj gönderen shampuan »

Nasıl kolayına gidiyorsa öyle yap.
Windows7'de de kolay yapılıyor. Hatta bu mantıkla sistemi kırpıp bakım amaçlı PE windows yapanlar var. Dediğin gibi 7'de biraz sıkıntılı olabiliyor. Win7PE bazı bilgisayarda açılıyor bazılarında açılmıyor mesela. Ama 8 ve üzeri elimdeki 3-4 bilgisayarda da açılıyordu en son.
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön