Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

Blogger admin sayfamda bir ayar var. "Bu blog için sayfa görüntülemelerimi izleme." diye.
Kutucuğu her seferinde dolduruyorum ama sayfama tekrar girdiğimde yine boşalmış oluyor.

Resim

Bu kutucuğu kaçıncı milyon kez doldurdum hatırlamıyorum. Bir tamam butonu falan da yok sayfada.

Neden önemli? Kendi tıklamalarımı görmek istemiyorum. Zaten tıklatan yok, en azından 1 tıklama da olsa takip edebilmek istiyorum. Ama kendi tarayıcımdan kendi blog sayfama girer girmez sanki son eklediğim sıfır okumaya sahip başlıklarımı tıklanmış gibi yanına 1 koyuyor. Halbuki başlıklara daha bakmadım bile. Mahsus tıklamıyorum ki ne kadar sürede 0'dan 1'e geçecek? Ne kadar zaman aralığında 3'er 5'er artış olacak... Kendi tıklamalarımı da sayarsa nasıl takip edicem?

Sıyırmak üzereyim.

Af buyrun çocuklar ama, bu blog sistemini yazanı tasarlayanı. Siz anladınız onu. Eski konuları tekrar açmak istemiyorum.
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen krocix »

Şu arkadaşın uyguladığı yöntemi bir test et bakalım.Olursa hemen anasayfada yayınlasın admin abi
https://mehmethayriyildirim.blogspot.co ... .html#more
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

Sağol dostum.
Dediğini yaptım ama aradığınız sayfa bulunamadı diyor.
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen krocix »

Her tarayıcı ve cihaz için ayrı bir çerez istiyormuş bloggerdaki ayarlar.Sorununa çözüm getirmez belki ama şu şekil bir yöntem geldi aklıma.Acaba diyorum ilgili çerezi bulabilsek ve onu tarayıcılar arası gezdirebilsek nasıl olurdu?...Tabi ki biliyorum bu senin ve benim gibi acemiler için biraz zor bir yöntem.Bu konuda bir yardım eli atacak deneyimli kullanıcılara ihtiyaç var.Biraz daha karıştırayım ama birşey bulacağımı sanmıyorum.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

Hacı araştırma.
Olay farklı cihazlar değil.

Şu anda o sayfa yan sekmede tamam mı? Kapatayım, yarım saat sonra panelime tekrar gireyim; ya da bilgisayarı kapatıp açayım, yine eskiye dönüyor.
Reklam ve takip eklentilerim mi bozuyor acaba... :?:

Ben bu işlerden iyi anlayan bir reklam-web tasarım gibi bir yer bulacağım. Bizzat gidip hacı böyle böyle bir durum var s***cem böyle işi, alın bu benim google şifrem bu da emailim şunu bana düzeltip verin dicem.

Sorun sadece bu değil, şu anda google beni dizine aldı mı almadı mı o bile belli değil. Google search konsolu ayrı, google analitiki ayrı bir giriyorsun içinden çıkamıyorsun adam diyor ki al şu robot.txt dosyasını sonra sitenin root dizinine kopyala gel bana kopyaladım diye geri bildirim ver, ondan sonra sana UA ile başlayan bir numara vereceğim diyor.

ALLAH AŞKINA!

Bir sitenin root dizini nedir? nerededir?

Daha evvel bunları hep konuştuk, işin içinden çıkamadım, yapmam gereken trilyon adet ayar ve iş var, ben de bunları nasıl yapacağımı bilmiyorum. Hani bir siteyi F12 ile açıp kodları inceliyorsun ya, hah oradan yapılması gereken falan işler var ben oradan zerre kadar anlamıyorum olay kısaca bu.

Kafanızı yormayın daha fazla, hintlilerin yazıp yönettiği google'ın bir saçmalığı daha hanesine yazalım bu arızayı da.
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen krocix »

Yılmak yok hemen.Sen yazınca ona göre bir de İngilizce aratayım dedim.Öncelikle 3.parti izleyicilere izin vermen gerekiyormuş.Ayrıca tracker engelleyicilerle uyumsuz tarafı da varmış.Belki oradan izin verilebilir dyecem de google otomatik açık oluyor çoğunda onu geçebiliriz şimdilik.Çerez temizliği de yapmayacakmışsın.Başka uzun ama güzel bir cevap var şurada:
https://www.quora.com/How-do-I-stop-tra ... le-Blogger
basit bir eklenti.google analitikten kendini dışlamaya yarıyormuş.
https://chrome.google.com/webstore/deta ... nehm?hl=en
şu da varmış
https://www.stramaxon.com/2016/04/stop- ... ogger.html
bir de video. eski ama sonuçta blogger da yeni değil
https://www.youtube.com/watch?v=qBxpMz02nzQ
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

Tamam ilk eklentiyi kurdum bir deneyeceğim. Sonucu yazarım.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

Sonuç:

Resim

Ayarlardan anasayfamı block listeme eklemesini istedim. Sonra da gidip en son başlığıma tıklattım. 1 olan rakam 2 oldu. Biske yaramıyor anlayacağın.

Bunun yılmayla bir alakası yok. Başkalarının sorunlarıyla neden ben uğraşıyorum'la alakası var. Zaten verdiğin linklere hep baktığım zaman bu sorunun herkesin ortak sorunu olduğu ve eskiden beri bilindiği defaaten bildirilmiş. Google malı, birşey yapmıyorsa, ben de çözmek için uğraşmam.

Diğer eklentinin de bir işe yarayacağını sanmıyorum. Bu eklentiyi kaldıracağım. Sorunu çözmek istemiyorum. Çok teşekkürler yardımcı olduğun için. :arrow:
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen wonder »

"Menzilgil" sitesi sende çalışıyor mu ben giremiyorum da
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

wonder yazdı: 23 Eyl 2021, 23:00 "Menzilgil" sitesi sende çalışıyor mu ben giremiyorum da
Oha :o Nolmuş la siteye?

Resim

Resmen çökmüş sanırım. Sen mi çökerttin bak doğru söyle ;) :-D
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen wonder »

Resmen çökmüş sanırım. Sen mi çökerttin bak doğru söyle ;) :-D
Bilgisayarı zor kullanan adam site mı çökertecek :-D

Tema güncelleyeceğiz falan diyorlardı ondan olabilir
Kullanıcı avatarı
krocix
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 778
Kayıt: 30 May 2021, 18:01
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen krocix »

Sağlık olsun ne diyelim.Zaten diğer sonuçlar da o linklerdekiyle aynı veya yakındı.En azından bir çözüm yolu ya da sonuç öğrenmiş olduk daha doğrusu."Blogger açıldığı günden beri hala beta kafasında"
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

Arkadaşlar kafama takılan bir sorun var.

Blog sayfamı search konsol'a ilk eklediğim zamanlarda çok uzun süre hiçbir sayfam görünmüyor veya yayınlanmıyordu. Bunun nedenini bulamadığım gibi sorunu da çözememiştim uzun hikaye. Geçen gün bir ağabeyle irtibata geçerek yardım istedim, UA ile başlayan bir kimlik kodu'nu bir türlü alamamıştım. Kendisine google hesap bilgilerimi vererek bir de sen dene dedim, tamam hallettim diye geri döndü ancak UA ile başlayan kodum hala yok.

Bir diğer sorun başlıklarımın indexlenmesi ile ilgili. 17 Tane geçerli, 17 tane hariç bırakıldı dediği başlığım var şu anda. Geçen gün 15 geçerli, 10 hariç bırakıldı vardı, sordum "sıkıntı yapma google'da görünüyordur onlar" dedi, ben de tamam dedim.

Resim

Fakat önemli olan sorun, son 1 haftada bir sürü yayın ekledim. Yayınlarımın toplam sayısı 48. Ama hala 17 yayından bahsediyor resimde. Diğerlerinin eklenip eklenmediği bilgisi yok? Başlıkları Google'da tırnak operatörüyle aratsam da bulamıyorum.

SORULAR:

"Dizine eklendi, site haritasında eklenmedi" nedir? Site haritasında kısmına takıldım ben. Site haritasına mı eklenmedi, site haritasında mı eklenmedi? Nasıl eklenir?

Yayınlarımdan birkaçını google dizinine hiç eklemediğini söylüyor. Niye? Sebebini göster diyorum, oradan oraya oradan oraya daldan dala atlayan ve hiçbir dıta yaramayan google makalelerine açılıyor.

"Robot engellemesini test et" diye birşey var. (anlatması resimli uzun sürer). Buna girdiğimde sağ altta İZİN VERİLDİ diye bir buton var. Ona basınca bana al şu robot.txt dosyasını diyor, bunu git sitenin "kök dizinine" yapıştır, sonra hedede hödödö'yü al getir bana yükle tamam de, diyor. Bir sitenin kök dizini nedir? Nerededir? Nasıl açılır? Niye? Bana kaynak sunmayın biliyorsanız bir iki cümleyle açıklayın. Yardım istemiyorum çünkü bunu çözeceğimi sanmıyorum tahminlerinizi alabilirim.

ÖNEMLİ BİR İPUCU:

Ben daha önce bu sorunlarla cebelleşirken sıkıntıdan birçok alternaif denedim. Örneğin sadece sitemin anasayfasını adres olarak ekleyip göndermem gerekirken, açtığım birçok başlığın html adresini kopyalayıp searc'a ekledim. Böyle olunca başlıklarım yukarıda gördüğünüz gibi search'ın grafiklerinde görünmeye başladı.

İyi de, ben her başlığımı gidip gidip sanki yeni bir site haritası veriyormuşum gibi oraya mı yapıştırıcam?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lütfen bana iyi bir webmaster önerebilir misiniz?

Bu işlerden ful anlasın, kod mod, site çökertme, herşeyi bilsin, güvenilir biri olsun ki google şifremi vericem lütfen yardımcı olun.

Not: Bana şuraya gir şunu yap, kolay yeaa şuna giriceksin şuna şunu yapıştırıcaksın bak aha burda anlatıyo diye video falan linki atmasın baya adam gibi alsın sıkıntı neyse çözsün goysun oraya.

Var mı öyle bildiğiniz birisi?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53943
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19764 kez
Teşekkür edildi: 11985 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen velociraptor »

Sen bloggerdesin , dolayısı ile hostingin google ye ait kök dizininde yok diye biliyorum , O hariç bırakıldı muhabbetini bu yeni Hintli CEo çıkarttı oıllardır çözemiyorlar , yazdığın şeyleri dünyada çözecek bir webmaster olduğunu sanmıyorum (Belki uzayda vardır) , kısacası senin yaşadığın tüm sorunların kaynağı Googe yi ele geçirip hızla batırmaya başlayan HİNTLİLER , Google batıyor.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Blogger Hakkında Bir Soru(n)

Mesaj gönderen shampuan »

velociraptor yazdı: 27 Eyl 2021, 01:43 Sen bloggerdesin , dolayısı ile hostingin google ye ait kök dizininde yok diye biliyorum , O hariç bırakıldı muhabbetini bu yeni Hintli CEo çıkarttı oıllardır çözemiyorlar , yazdığın şeyleri dünyada çözecek bir webmaster olduğunu sanmıyorum (Belki uzayda vardır) , kısacası senin yaşadığın tüm sorunların kaynağı Googe yi ele geçirip hızla batırmaya başlayan HİNTLİLER , Google batıyor.
Böyle zamanlarda gelip de benim moralimi düzeltecek birşey söylediğinde dünyanın en mutlu insanı ben oluyorum :yupii: :-D

Şimdiye kadar sana ne ayıp ettiysem özür diliyorum. Bir hakkım geçtiyse hakkımı helal ettim. Sen bunu hakettin.

Sanırım olayı biraz araştırmışsın. Peki kendi sitem olaydı bu sıkıntılar olur muydu? (Bakarsın açarım?)

Not: "Görüştüğüm ağabey bana aynen şunu söyledi, oğlum bunu ne yapmışlar böyle yaw? Herşeyi değiştirmişler, bozmuşlar, işin içinden çıkamadım valla" bak dediği şeyi aynen buraya yazdım.
Cevapla