Hikayeyi uzatarak anlattım. Sıkılmamak için Nasıl Yapılır Başlığına atlayabilirsiniz.
E bu windowlu PC. Ödüm kopuyor, bir program kendini güncelleyecek de internetimi bitirecek diye. Nitekim korkulan oldu.
Kendi çapımda elektronik projeler ile uğraşıyorum. Elimde elektronikte kullanılan komponentlerin "datasheet" dediğimiz katalog pdf'leri var. Bu pdflere bakarak teknik detaylara bakıp, yapacağım devreye uygun mu diye araştırıyordum. Fakat bir dosyayı aşağı kaydırırken, reader hata verip kendi kendine kapanmaya başladı. Başka bir dosya da da aynı hatayı verdi. Ortada fol yok yumurta yok, şimdi hatırlamıyorum, bir hata kodu vererek şu bilindik "...bellek read olamadı" gibisinden hata mesajı ile kapanıyor...
Reader sürümü 11. Yeni sürümleri sevmem. Çünkü yavaş açılıyor, diskte de fazla yer kaplıyor. İki tane pdf'ye bakıcam diye benden götürdükleri fazla. bu nedenle özellikle kritik yazılımlarımın çoğu hep eski sürümdür; çünkü zaten işimi ziyadesiyle çözüyor...
Dolayısıyla kurulu sürümün, benim tercih ettiğim 8 sürümü olmadığını farkettim. Son zaman, adobe after effect falan kurduğum için o ara kendini nasılsa güncellemiş. Tamam buraya kadar sorun yok...
Hatanın programın dosyalarının hasarlı olmasından kaynaklı olabileceğinden (bir diğer sebep SSD'de bad sector, ya da eksik yüklenmiş bir windows eklentisi) programı yeniden kurdum (program ekle/kaldır>onar özelliği).
Sorun devam etti. Bende 11'i revo uninstaller ile kaldırıp, 8 sürüm kurdum. Cillop! Sorun PDF dosyasından ya da sistemden değilmiş; bizzat 11 sürümdenmiş, sanırım... Neyse bir iki dakka geçmedi, bir pdfye tıkla, iki pdfye tıkla, sonunda ZART!
Adobe Acrobat güncellenirken lütfen bekleyin...
Telaşla telefonun USB'sini bilgisayarda çektim. İnternet kesilince güncellenemesin diye.
Hemen MSConfig yazarak gerek başlangıçtaki gerekse arkaplandaki adobe uzantılarını kontrol ettim. Yok!... Hiç uzantı çalışmıyor. Yani anlayacağınız, ŞEREFSİZ adobe, hangi sürümü kullanacağım konusunda bana seçenek vermiyor. Arkaplanda uzantısı çalışsın çalışmasın. Güncelliceksin!
Ağız dolusu küfürden sonra "yeaaak yeaaa?!" dedim ve az sonra site çökertecek hekır edasıyla ellerimi birleştirip parmaklarımı kıtlattım.
NASIL YAPILIR
-Önce ellerinizi kavuşturun ve birazdan site kıracak hekır edasıyla parmaklarınızı kıtlatın.
-Eğer yüklü değilse, bilgisayarınıza Search Everything adlı hızlı arama motorunu kurun. Bu programı yıllardır kullanıyorum ve usta-acemi herkese ısrarla bilgisayarlarında bulundurmaları konusunda öneriyorum.
-Hemen Search Everything'i çalıştırın ve arama kutucuğuna "Adobe updater" yazın. Zaten siz yazarken geldi değik mi?
Adobe ile ilgili çok fazla "updater.exe" ile karşılaşabilirsiniz. Sizi şüpheye götürecek olanları seçin, ve 7zip veya başka bir arşivleme yazılımı ile sağtıklayıp belgenin aslını sil seçeneği ile sıkıştırın. Ben 7 zip kullandım. Ayrıca o exe'leri sıkıştırmak için belgenin bulunduğu klasöre gitmek zorunda da değilsiniz. Everything, sıraladığı liste üzerinden de kes, kopyala, yapıştır, sıkıştır gibi canalıcı işlemleri yapmanıza izin verir. Aynı pencere içersinden sağtık->7zip>arşivle>orjinal dosyayı sil seçeneği ile tamam, dedim ve bitti gitti.
Update işlemini yapamayına adobe, belgeyi ilk açışta biraz tıkanır gibi oluyor ama güncelleyemeyice mecbur açıyor.
Yaaaa, el mi yaman bey mi yaman. Bu arada, bu adobe de hintilere ait haa, söyleyeyim
Aşağıdaki resme bakarsanız olayı çabucak çözersiniz:

Gördünüz mü?
NOT-0: Updater exe ve msi dosyalarını sakın silmeyin. İlerde bir sıkıntı olursa geri getiremezsiniz. Aslını sil dedirterek sadece aynı yerde sıkıştırın. İstediğiniz zaman kurtarırsınız.
NOT-1: daha evvel de bana sormadan kendi kendini güncelleyen chrome ile başım dertte idi ve Tarkan abi de dahil hiçbirimizin çabası işe yaramamıştı. Bu yöntemin aynısı orada da işe yaradı! Şu anda o başlığı bulmam zor, chrome ile ilgili başlıkları aratırsanız erişebilirsiniz.
İyi çalışmalar...








