Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen shampuan »

Uzun süredir windowslu bilgisayarımı kullanmamıştım. Malum şartlar nedeniyle il merkezindeki evimizden bir yayla köyüne amiyane tabirle kaçmış, yaklaşık 3 ay boyunca orada ha bozuldu ha bozulacak bir linux'lu laptobumla idare etmiştim. Bu günlerde evimize döndük. Evimde internet bağlı değildir. Bunu biraz da bilinçli olarak yapıyorum çünkü kazıkçı firmaların haksızlıkları nedeniyle asabımı ve aile huzurumu bozmaya niyetim yok. Dolayısıyla ilk defa olarak telefonumu bilgisayarıma bağlayarak internete girdim.

Hikayeyi uzatarak anlattım. Sıkılmamak için Nasıl Yapılır Başlığına atlayabilirsiniz.

E bu windowlu PC. Ödüm kopuyor, bir program kendini güncelleyecek de internetimi bitirecek diye. Nitekim korkulan oldu.

Kendi çapımda elektronik projeler ile uğraşıyorum. Elimde elektronikte kullanılan komponentlerin "datasheet" dediğimiz katalog pdf'leri var. Bu pdflere bakarak teknik detaylara bakıp, yapacağım devreye uygun mu diye araştırıyordum. Fakat bir dosyayı aşağı kaydırırken, reader hata verip kendi kendine kapanmaya başladı. Başka bir dosya da da aynı hatayı verdi. Ortada fol yok yumurta yok, şimdi hatırlamıyorum, bir hata kodu vererek şu bilindik "...bellek read olamadı" gibisinden hata mesajı ile kapanıyor...

Reader sürümü 11. Yeni sürümleri sevmem. Çünkü yavaş açılıyor, diskte de fazla yer kaplıyor. İki tane pdf'ye bakıcam diye benden götürdükleri fazla. bu nedenle özellikle kritik yazılımlarımın çoğu hep eski sürümdür; çünkü zaten işimi ziyadesiyle çözüyor...

Dolayısıyla kurulu sürümün, benim tercih ettiğim 8 sürümü olmadığını farkettim. Son zaman, adobe after effect falan kurduğum için o ara kendini nasılsa güncellemiş. Tamam buraya kadar sorun yok...

Hatanın programın dosyalarının hasarlı olmasından kaynaklı olabileceğinden (bir diğer sebep SSD'de bad sector, ya da eksik yüklenmiş bir windows eklentisi) programı yeniden kurdum (program ekle/kaldır>onar özelliği).

Sorun devam etti. Bende 11'i revo uninstaller ile kaldırıp, 8 sürüm kurdum. Cillop! Sorun PDF dosyasından ya da sistemden değilmiş; bizzat 11 sürümdenmiş, sanırım... Neyse bir iki dakka geçmedi, bir pdfye tıkla, iki pdfye tıkla, sonunda ZART!

Adobe Acrobat güncellenirken lütfen bekleyin...

Telaşla telefonun USB'sini bilgisayarda çektim. İnternet kesilince güncellenemesin diye.

Hemen MSConfig yazarak gerek başlangıçtaki gerekse arkaplandaki adobe uzantılarını kontrol ettim. Yok!... Hiç uzantı çalışmıyor. Yani anlayacağınız, ŞEREFSİZ adobe, hangi sürümü kullanacağım konusunda bana seçenek vermiyor. Arkaplanda uzantısı çalışsın çalışmasın. Güncelliceksin!

Ağız dolusu küfürden sonra "yeaaak yeaaa?!" dedim ve az sonra site çökertecek hekır edasıyla ellerimi birleştirip parmaklarımı kıtlattım. :-D

NASIL YAPILIR


-Önce ellerinizi kavuşturun ve birazdan site kıracak hekır edasıyla parmaklarınızı kıtlatın. :-D :-D :-D

-Eğer yüklü değilse, bilgisayarınıza Search Everything adlı hızlı arama motorunu kurun. Bu programı yıllardır kullanıyorum ve usta-acemi herkese ısrarla bilgisayarlarında bulundurmaları konusunda öneriyorum.

-Hemen Search Everything'i çalıştırın ve arama kutucuğuna "Adobe updater" yazın. Zaten siz yazarken geldi değik mi? :arrow:

Adobe ile ilgili çok fazla "updater.exe" ile karşılaşabilirsiniz. Sizi şüpheye götürecek olanları seçin, ve 7zip veya başka bir arşivleme yazılımı ile sağtıklayıp belgenin aslını sil seçeneği ile sıkıştırın. Ben 7 zip kullandım. Ayrıca o exe'leri sıkıştırmak için belgenin bulunduğu klasöre gitmek zorunda da değilsiniz. Everything, sıraladığı liste üzerinden de kes, kopyala, yapıştır, sıkıştır gibi canalıcı işlemleri yapmanıza izin verir. Aynı pencere içersinden sağtık->7zip>arşivle>orjinal dosyayı sil seçeneği ile tamam, dedim ve bitti gitti.

Update işlemini yapamayına adobe, belgeyi ilk açışta biraz tıkanır gibi oluyor ama güncelleyemeyice mecbur açıyor.

Yaaaa, el mi yaman bey mi yaman. Bu arada, bu adobe de hintilere ait haa, söyleyeyim :-)

Aşağıdaki resme bakarsanız olayı çabucak çözersiniz:

Resim

Gördünüz mü?

NOT-0: Updater exe ve msi dosyalarını sakın silmeyin. İlerde bir sıkıntı olursa geri getiremezsiniz. Aslını sil dedirterek sadece aynı yerde sıkıştırın. İstediğiniz zaman kurtarırsınız.

NOT-1: daha evvel de bana sormadan kendi kendini güncelleyen chrome ile başım dertte idi ve Tarkan abi de dahil hiçbirimizin çabası işe yaramamıştı. Bu yöntemin aynısı orada da işe yaradı! Şu anda o başlığı bulmam zor, chrome ile ilgili başlıkları aratırsanız erişebilirsiniz.

İyi çalışmalar...
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen Ensatech »

Flash Player zamanından beri huyu değişmeyen Adobe uygulamaları. Firewalldan engellemeye kadar direttiği oluyor.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen velociraptor »

Paylaşım için teşekkürler, Adobe acrobat vakti zamanında abartısız yüzbinlerce Pc ye format attırmıştır, asla kullanmayacağım bir uygulama varsa Adobenim Pdf görüntüleyicisidir , sumatra portable yi tek geçerim
https://www.sumatrapdfreader.org/downlo ... iewer.html
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen shampuan »

velociraptor yazdı: 17 Haz 2020, 12:49 Paylaşım için teşekkürler, Adobe acrobat vakti zamanında abartısız yüzbinlerce Pc ye format attırmıştır, asla kullanmayacağım bir uygulama varsa Adobenim Pdf görüntüleyicisidir , sumatra portable yi tek geçerim
https://www.sumatrapdfreader.org/downlo ... iewer.html
Abi teşekkür ederim ne zamandır sumatra sumatra diyorsun ben de zannettim şu cafcaflı şeylerden bahsediyor :-D Çok sade ve hızlı çalışan bir program çok sevdim. Üstelik free sanırım. 10MB'lik dosya olarak iniyor kolayca kuruluyor. Ben portableyi denedim ama tıkladığım dosyayı otomatik seçmesi için kurulumluyu tercih ettim.

Bu arada bir sıkıntım var. Abi çok sayfalı PDFlerde sayfalar arası hızlı gezmek için sol bölme olması lazım bunda yok mu? Ya da nasıl açılıyor ben bulamadım.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen velociraptor »

Sol üstte bir ızgara menü var tıkla oradan göster - Çift sayfa veya tercih ettiğin farklı bir görünüm. Bunu belkide 10 yıldır kullanırım henüz bir falso suna rastlamadım.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen shampuan »

Abi bulamıyorum gösterebilir misin?

Çift sayfa yapınca sayfalar tek sayfada ikişer ikişer görünüyor ızgara menü diye birşey yok.

Resim

Bana şöyle lazım:

Resim

yüzde kaçta görüntülediğimi görmeliyim ve solda kayar çubuklu sağfa seçimi menüsü olmak zorunda.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen velociraptor »

bende şöyle bir menü var

Resim

tıklayınca aşağıdaki gibi seçenekler beliriyor

Resim
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen shampuan »

Vazgeçtim :-) Kaldırıyorum. Maalesef o iki özellik benim için çok önemli. Bahsettiğin ızgara sekmeler göster/gösterme'yi kapattığım için görünmüyormuş. Açınca ortaya çıktı ama çift sayfa modu sadece var olan sayfaları ekrana yayıyor, ben slayt modundan bahsediyorum, şu ikinci resimde show bookmarks yazan sanırım abi (F12). Ama çalışmıyor.

Ayrıca o anda sayfanın yüzde kaçta olduğunu çalışma şeklim nedeniyle araç çubuğunda görmem gerekiyor.

Üçüncü bir sorun, fare orta tuşu ile aşağı kaydırma aşırı yavaş. Ayrıca adobeden kalma alışkanlıkla orta tuşu bırakıyorum hala aşağı-yukarı kaydığını farkediyorum. Durması için tekrar tekere tıklanması gerekiyor. Bu da çalışmamı devamlı sekteye uğratıyor.

Sabredemedim... Hayırlısı.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen velociraptor »

Anladım , kısmet
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen Ensatech »

Foxit Reader denemişmiydin. Çok yeni sürümlerini bilmiyorum lakin hatırladığım hafif ve kullanışlı olduğu idi.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen shampuan »

Foxit readeri uzun zaman önce adobeyi kaldırıp birkaç ay kullandım. Şimdi tüm sorunları hatırlamıyorum ama hatırladığım olumsuzluklarından birisi yavaş açılmasıydı. Bir pdfye tıkladığım anda adobe derhal açarken foxit bekletiyordu.

Ben kısaca şöyle açıklayayım. Kullanım alışkanlıklarımız tercih edeceğimiz programlar üzerinde çok belirleyici bir unsuz. Mesela şimdi Tarkan abiye abi linux kullan desen kullanmaz. Sebebi windowsa son derece hakim olması ve alışması. Bu adobe readerde de bende zamanla kullana kullana oturmuş bazı alışkanlıklar var şöyle açıklayayım:

-Birden fazla pdf'yi aç-kapat / aç-kapat yapmam gerekiyor(bir bilgiyi arıyorum). Derhal açılıp kapanmalı ki beni üzmesin zaten işim çok. Yeni adobeler yavaşladı ve boyutu da gereksiz büyüdü. 8.0 sürüm ideal.

-Bir belgeyi açtığımda Kontrol+orta tekerle uzaklaşıp yakınlaşırım bu bana çok lazım. Ne kadar yakınlaştığımı/uzaklaştığımı görmek isterim; üst panelde bana göstermeli.

-Sayfanın ortasında orta tekere basıp fareyi hafif aşağı kaydırdığımda sayfalar bulacağım cümle ya da sayfaya gelene kadar yağ gibi kaymalı. Aşağı ya da yukarı farketmez. Adobe dışındaki görüntüleyicilerde bu yok. Şu anda linux'dan yazıyorum ve mecburen pdf'ler için evince diye program kullanıyorum. Bu kayma özelliği bunda yok. Orta tekere basıp aşağı/yukarı tutup fırlatıyorsun sayfayı... Onu da ben istemiyorum.

-Bir diğer alışkanlığım bir resim var pdfde. Adobede kare içine aldığın an o resim aktif olur sağ-tık resmi kaydet falan çıkar. Evince'de yok, Tarkan abinin önerdiğinde de pek hoş kullanımlı değil.

-Sol panelde hızlı erişim olmalı. Elimde bir pdf var 30 sayfa. Bu 30sayfa içinden istediğim sayfayı gözle görüp aha bu sayfaydı diye hatırlayarak direk tıklıyorum oraya gidiyorum. Birçok pdf programında var ama yukarıda mevzubahis programda açamadık bir türlü. Nedenini bilemiyorum.

-Son ve o kadar da önemli olmayan bir başka durum daha var. Küçük ama insan gözüne rahatsızlık veriyor. Yıllardır pdf belgelerinin şeklini o adobeye özgü kırmızı üçgen olarak ezberledik. Şimdi yeşil, mor, eflatun gibi renklerde farklı farklı tasarımlar görmek istemiyorum açıkçası ama dediğim gibi o kadar önemli değil. Sırf bu yüzden yıllardır 7zip programına nasıl winrar benzeri ikonlar atayabilirim diye arayıp durmuştum Tarkan abi sağolsun onu da paylaştı da şimdi rahatım.

Bunları test edip bana evet hepsi bunda var dersen neden olmasın? adobeye tercih edebiirim. Son madde şart değil. İşte, durumlar böyle.
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen Ensatech »

Hınm anladım evet o seri açılma olayından ve sistemde gereksiz 500 küsür mb yer kaplamasından dolayı bende onu kullanmıyorum.

Okumak için Tarayıcılar yetiyor. Senin istediğin kaydırma ve sayfalı görünüm olayı Chrome Ekletisi ile oluyor https://chrome.google.com/webstore/deta ... iodjmjjihl

Zaten browser varsa bu eklenti ile Acrobatı aratmıyor açıkcası. Direk açılma olayı ise taşınabilir tarayıcı ile döküman standart modda açılıyor.
Open File butonu yerine sürükle bırak daha kolay oluyor.
Pin özelliği ile ekletiyi bara sabitledim lazım oldukça sürükle bırak ile kullanılabilir.
mahferer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 375
Kayıt: 07 Ara 2016, 18:32
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 4 kez
Teşekkür edildi: 28 kez

Re: Adobe Reader Benden İzinsiz Güncelleniyor -ÇÖZÜM

Mesaj gönderen mahferer »

Bir de Nitro PDF deneyin..

Arama için de ben ultrasearch de tavsiye ederim..
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön