MISI Laptopa Format

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen cankusa »

Yeni almış oldugum mısı laptop üretici ve microsoft tarafından Wın-10 işletim sistemi kurulabilir onun dışında herhangi bir işletim sistemi kurulamasın mantıgın ile üretilmiş.

-Yukardaki mantaliteyi atlatarak bu cihaza win-7 işletim sistemini kurdum şuan stabil çalışıyor.

Yapmış oldugum işlemleri aşagıda açıklamaya çalışacagım

-İşletim sistemi kurmak için bize gerekli olan ISO dosyası
- Ultraiso tarzı bir program

https://yadi.sk/d/4JWHQEXq3KRpvE şifre:sordum

-ISO source klasörü içerisindeki install.wim sistem dosyaları bu sıkıştırılmış olan dosya içerisinde yer almaktadır

-Sistemime kuracagım WIN 7 iso dosyasını ultraiso tarzı bir program ile açıp sources klasöründeki install.wim i çalışan bir sistemimin uygun olan klasörüne alıyorum.

-Windows 10 iso dosyasını ultraiso tarzı bir program ile açıp sources klasöründeki install.wim İ siliyorum.Dikkat programı kapatmıyorum (ultraiso programı çalışıyor)

-Wın-7 ıso içerisinde aldıgımız install.wim i sürükleyip wın-10 daki install.wim yerine bırakıyoruz.Dikkat burada install.wim (boyutunu mutlaka kontrol ediniz) kopyalnmış gibi gözükebilir.

- Ultraiso programımızda farklı kaydet seçenegini işaretleyip yeni ISO dosyamızı oluşturuyoruz.

-Bu ISO dosyamızı kontrol etmeliyiz düzgün çalışıyormu bunun için de kullanacagımız program

WinCDEmu-4.0 Prtable sordum.net https://www.sordum.net/6447/wincdemu-cd ... ount-edin/

-ISO düzgün çalışıyorsa Rufus Portable ile usb flas bellege yazdırıp formatımızı atabiliriz.

-Format atarken bizi ilk karşılayan ekran Wın-10 ekranı olacaktır devamında Wın-7 işletim sistemini kurmuş olacagız.

-Not:Formattan sonra sürücü problemi yaşamak istemiyorsan DrevirPack Offline programını kullanabilirsiniz programı ilk çalıştırdıgınızda offline
oldugu için internet baglantısına ihtiyaç duymayacaktır. https://drp.su/tr/info/driverpack-network

Dikkat programın bütününü kontrol ediniz ihtiyaç duymayacagınız birçok sürücü ve program yüklemeye çalışacaktır.
Size gerekli olan internet baglantısı için iki tane sürücü bunları yükledikten sonra internete baglanacaksınız.

-Wireless-AC 3168
-AR8171-8175

Rufus ile ISO dosyanı usb ye yazdırdıktan sonra DrevirPack Offline programını usb flas bellegin içine Kopyala Format bittikten sonra ınternete baglantı saglanamaz ise bu program imdadına yetişecektir.

Gerekli olan sürücülerini bilahere yükleyebilirsin


Yukarda yazdıklarımı başka bir siteden alınmamıştır kendim uyguladım şuan sistemin stabil çalışmaktadır Mayıs 2018
En son cankusa tarafından 02 Ara 2018, 21:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15175
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5320 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Tamamdır tekrar not aldım bunu.....Teşekkürler ...... Bir referans yazısı olarak birçok kişinin işine yaracağına , eminim....Bu tarz yazılarının çoğalması dileği ile tekrar teşekkürler @Cankusa.....
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen shampuan »

Teşekkürler ben bunu WinXp için deneyeceğim.
Sadece win7 kurulabilip, WinXP kurulamayan laptobuma kurmaya çalışacağım. Bakalım ne olacak... İnstallerleri farklıdır ama denemekte fayda var.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15175
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5320 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

shampuan yazdı: 02 Ara 2018, 22:07 Teşekkürler ben bunu WinXp için deneyeceğim.
Sadece win7 kurulabilip, WinXP kurulamayan laptobuma kurmaya çalışacağım. Bakalım ne olacak... İnstallerleri farklıdır ama denemekte fayda var.
Vallaha abartmıyorum heyecanla, sonucu bekliyorum buraya sonucu not düş (olumlu-olumsuz)
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen Ensatech »

Xp de wim olayı olmadığı için daha çok disk imajı alıp denemek lazım. Tabi MSI EFI sinde MBR boot varsa işe yarar diye düşünüyorumç.
Kullanıcı avatarı
AgaBey123
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 314
Kayıt: 20 Tem 2017, 21:47
Teşekkür edildi: 3 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen AgaBey123 »

Emeğine sağlık. Güzel bir rehber yazısı olmuş.
Merak ettiğim bir şey var. İnternette söylenene göre bu şekilde yeni nesil bilgisayarlara Windows 7 veya 8 kursak bile bazı sürücülerin güncellenmemesinden dolayı sorun yaşanabilirmiş. Bu bana mantıklı geldi. Çünkü Microsoft bildiğim kadarıyla önümüzdeki yıl Windows 7'ye son bir kez güncelleme verip desteği kesecekmiş. Haliyle desteği kesilen bir işletim sistemine büyük yazılım şirketleri/geliştiricileri (Google vb.) program çıkarmayacaklardır.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15175
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5320 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Ensatech yazdı: 02 Ara 2018, 22:42 Xp de wim olayı olmadığı için daha çok disk imajı alıp denemek lazım. Tabi MSI EFI sinde MBR boot varsa işe yarar diye düşünüyorumç.
İnşallah yapar @shampuan'da bir tecrübe burada sabitlenen konu olur...
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen cankusa »

Shampuan aşagıdaki baglantıyı incele

viewtopic.php?f=124&t=206903#p466504
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen shampuan »

Çok teşekkürler baktım.
Laptop win7 starter ile geldi.
WinXPnin daha kurulum ekranlarında iken mavi ekran geliyor.
Win7nin tüm sürümleri x32 x64 kurulabiliyor. Ama benim kullanımımdan dolayı mı bilmiyorum stabil olmuyor çabuk dağıtıyor. Zaten hiçbir zaman ısınamadım 7ye.
8.1 kurdum, ikinci veya üçüncü açılışta ekran siyah oluyor, masaüstünde olduğunu biliyorum ama ekran gelmiyor, siyah.
Win10 kurdum sapıttı, çok yavaş ve birden fazla sekme açınca muazzam kasılıyor. Birkaç kullanım sonunda onarım istiyor.
Halbuki XP lazım bana.
Verdiğin anlatım iyi. Ama win7ye göre anlatmış ve benim işime yaramayacak gibi görünüyor. Windows XPde de install wim varmı, aynı şekilde mi yapılıyor... bunları hep kurulum yapacağım zaman şeytmem lazım.
Orada kurulu sistemin isosu derken, bana linux'un isosu lazım. Bir sistem yapacağım, bu sistemi kurulabilir İSO yaparak paylaşacağım. Benim orada bahsettiğim durum oydu.
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen cankusa »

Shampuan
Şuan ne kullanıyorsanız fark etmez Acronic ile sistemin bekabını alınız almış oldugunuz bekabı usb bellege alın usb nin içerisine driverback netvork offline neyi klasor olarak kopyalayın
Almış olduginuz acronis ile win_7 kurmaya çalıştıgįnız cihaza recover yapınız cihaza kurulumu yapınca muhtemelen internet baglantınız olmayacaktır bununda nasılını ūst msg vermiştim
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen shampuan »

Ben yine anlamadım...
Ben bu bilgisayara windows XP kurmak istiyorum, kurulamıyo. Neden windows 7nin bekabını alıyorum? windows 7 sorunsuz kuruluyor zaten imajına ihtiyacım yok. orjinal iso bile elimde. ben istiyorum ki buna XP kuralım ama nasıl?
Kusura bakmayın ben şu an çıkış yapmak mecburiyetindeyim. Yarın iletilerinize bakarım.
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen cankusa »

Geçmiş mesajlarından hatırlıyorum sende çalışan xp sistem var.Bende diyorum ki bu xp nin imajını al bu imajla hangi cihaza xp kurmak istiyorsan o cihaza bu acronis bekabını recover yap diyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19746 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen velociraptor »

teşekkürler faydalı bir makale olmuş.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen shampuan »

cankusa yazdı: 03 Ara 2018, 00:17 Geçmiş mesajlarından hatırlıyorum sende çalışan xp sistem var.Bende diyorum ki bu xp nin imajını al bu imajla hangi cihaza xp kurmak istiyorsan o cihaza bu acronis bekabını recover yap diyorum.
Ha tamam.
Daha evvel bir makineye XP kurdum. Bu XP'yi Norton Ghost ile imaj aldım. Başka bir HDDye yapıştırıp bir makinede açmayı denedim açılmadı. Daha sonra öğrendiğim kadarıyla windows XP de bunu yapmak ya mümkün olmuyor ya da çok zormuş. Fakat windows7'de sistemi genelleştirdikten sonra imajını alıp istediğin makinede çalıştırıyormuşsun. Biz bunu buradaki internet kafede denedik. Bazı makinelerde sonuç verdi, bazılarında sorun çıkardı, mavi ekran verdi. Halbu ki imajı alınan makine ile imajın kullanılacağı makine donanım olarak aynı idi.

Dolayısıyla yapabilirsem temiz kurulum yapmak istiyorum. İmaj ile açmaya pek güvenim yok.
Kullanıcı avatarı
cankusa
Gigabyte1
Gigabyte1
Mesajlar: 1885
Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
Teşekkür etti: 33 kez
Teşekkür edildi: 32 kez

Re: MISI Laptopa Format

Mesaj gönderen cankusa »

Bununla ilgili bir başlık hazırlıyorum sen bu ara bunu indir sorunun çözülsün

https://yadi.sk/d/RrOfnq6wD8DUJA

Winrar şifre:sordumnet

kendim hazırladım içerisnde açıklama var
Cevapla