MISI Laptopa Format
- cankusa
- Gigabyte1

- Mesajlar: 1885
- Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
- Teşekkür etti: 33 kez
- Teşekkür edildi: 32 kez
MISI Laptopa Format
Yeni almış oldugum mısı laptop üretici ve microsoft tarafından Wın-10 işletim sistemi kurulabilir onun dışında herhangi bir işletim sistemi kurulamasın mantıgın ile üretilmiş.
-Yukardaki mantaliteyi atlatarak bu cihaza win-7 işletim sistemini kurdum şuan stabil çalışıyor.
Yapmış oldugum işlemleri aşagıda açıklamaya çalışacagım
-İşletim sistemi kurmak için bize gerekli olan ISO dosyası
- Ultraiso tarzı bir program
https://yadi.sk/d/4JWHQEXq3KRpvE şifre:sordum
-ISO source klasörü içerisindeki install.wim sistem dosyaları bu sıkıştırılmış olan dosya içerisinde yer almaktadır
-Sistemime kuracagım WIN 7 iso dosyasını ultraiso tarzı bir program ile açıp sources klasöründeki install.wim i çalışan bir sistemimin uygun olan klasörüne alıyorum.
-Windows 10 iso dosyasını ultraiso tarzı bir program ile açıp sources klasöründeki install.wim İ siliyorum.Dikkat programı kapatmıyorum (ultraiso programı çalışıyor)
-Wın-7 ıso içerisinde aldıgımız install.wim i sürükleyip wın-10 daki install.wim yerine bırakıyoruz.Dikkat burada install.wim (boyutunu mutlaka kontrol ediniz) kopyalnmış gibi gözükebilir.
- Ultraiso programımızda farklı kaydet seçenegini işaretleyip yeni ISO dosyamızı oluşturuyoruz.
-Bu ISO dosyamızı kontrol etmeliyiz düzgün çalışıyormu bunun için de kullanacagımız program
WinCDEmu-4.0 Prtable sordum.net https://www.sordum.net/6447/wincdemu-cd ... ount-edin/
-ISO düzgün çalışıyorsa Rufus Portable ile usb flas bellege yazdırıp formatımızı atabiliriz.
-Format atarken bizi ilk karşılayan ekran Wın-10 ekranı olacaktır devamında Wın-7 işletim sistemini kurmuş olacagız.
-Not:Formattan sonra sürücü problemi yaşamak istemiyorsan DrevirPack Offline programını kullanabilirsiniz programı ilk çalıştırdıgınızda offline
oldugu için internet baglantısına ihtiyaç duymayacaktır. https://drp.su/tr/info/driverpack-network
Dikkat programın bütününü kontrol ediniz ihtiyaç duymayacagınız birçok sürücü ve program yüklemeye çalışacaktır.
Size gerekli olan internet baglantısı için iki tane sürücü bunları yükledikten sonra internete baglanacaksınız.
-Wireless-AC 3168
-AR8171-8175
Rufus ile ISO dosyanı usb ye yazdırdıktan sonra DrevirPack Offline programını usb flas bellegin içine Kopyala Format bittikten sonra ınternete baglantı saglanamaz ise bu program imdadına yetişecektir.
Gerekli olan sürücülerini bilahere yükleyebilirsin
Yukarda yazdıklarımı başka bir siteden alınmamıştır kendim uyguladım şuan sistemin stabil çalışmaktadır Mayıs 2018
-Yukardaki mantaliteyi atlatarak bu cihaza win-7 işletim sistemini kurdum şuan stabil çalışıyor.
Yapmış oldugum işlemleri aşagıda açıklamaya çalışacagım
-İşletim sistemi kurmak için bize gerekli olan ISO dosyası
- Ultraiso tarzı bir program
https://yadi.sk/d/4JWHQEXq3KRpvE şifre:sordum
-ISO source klasörü içerisindeki install.wim sistem dosyaları bu sıkıştırılmış olan dosya içerisinde yer almaktadır
-Sistemime kuracagım WIN 7 iso dosyasını ultraiso tarzı bir program ile açıp sources klasöründeki install.wim i çalışan bir sistemimin uygun olan klasörüne alıyorum.
-Windows 10 iso dosyasını ultraiso tarzı bir program ile açıp sources klasöründeki install.wim İ siliyorum.Dikkat programı kapatmıyorum (ultraiso programı çalışıyor)
-Wın-7 ıso içerisinde aldıgımız install.wim i sürükleyip wın-10 daki install.wim yerine bırakıyoruz.Dikkat burada install.wim (boyutunu mutlaka kontrol ediniz) kopyalnmış gibi gözükebilir.
- Ultraiso programımızda farklı kaydet seçenegini işaretleyip yeni ISO dosyamızı oluşturuyoruz.
-Bu ISO dosyamızı kontrol etmeliyiz düzgün çalışıyormu bunun için de kullanacagımız program
WinCDEmu-4.0 Prtable sordum.net https://www.sordum.net/6447/wincdemu-cd ... ount-edin/
-ISO düzgün çalışıyorsa Rufus Portable ile usb flas bellege yazdırıp formatımızı atabiliriz.
-Format atarken bizi ilk karşılayan ekran Wın-10 ekranı olacaktır devamında Wın-7 işletim sistemini kurmuş olacagız.
-Not:Formattan sonra sürücü problemi yaşamak istemiyorsan DrevirPack Offline programını kullanabilirsiniz programı ilk çalıştırdıgınızda offline
oldugu için internet baglantısına ihtiyaç duymayacaktır. https://drp.su/tr/info/driverpack-network
Dikkat programın bütününü kontrol ediniz ihtiyaç duymayacagınız birçok sürücü ve program yüklemeye çalışacaktır.
Size gerekli olan internet baglantısı için iki tane sürücü bunları yükledikten sonra internete baglanacaksınız.
-Wireless-AC 3168
-AR8171-8175
Rufus ile ISO dosyanı usb ye yazdırdıktan sonra DrevirPack Offline programını usb flas bellegin içine Kopyala Format bittikten sonra ınternete baglantı saglanamaz ise bu program imdadına yetişecektir.
Gerekli olan sürücülerini bilahere yükleyebilirsin
Yukarda yazdıklarımı başka bir siteden alınmamıştır kendim uyguladım şuan sistemin stabil çalışmaktadır Mayıs 2018
En son cankusa tarafından 02 Ara 2018, 21:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15175
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5320 kez
Re: MISI Laptopa Format
Tamamdır tekrar not aldım bunu.....Teşekkürler ...... Bir referans yazısı olarak birçok kişinin işine yaracağına , eminim....Bu tarz yazılarının çoğalması dileği ile tekrar teşekkürler @Cankusa.....
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: MISI Laptopa Format
Teşekkürler ben bunu WinXp için deneyeceğim.
Sadece win7 kurulabilip, WinXP kurulamayan laptobuma kurmaya çalışacağım. Bakalım ne olacak... İnstallerleri farklıdır ama denemekte fayda var.
Sadece win7 kurulabilip, WinXP kurulamayan laptobuma kurmaya çalışacağım. Bakalım ne olacak... İnstallerleri farklıdır ama denemekte fayda var.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15175
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5320 kez
Re: MISI Laptopa Format
Vallaha abartmıyorum heyecanla, sonucu bekliyorum buraya sonucu not düş (olumlu-olumsuz)shampuan yazdı: 02 Ara 2018, 22:07 Teşekkürler ben bunu WinXp için deneyeceğim.
Sadece win7 kurulabilip, WinXP kurulamayan laptobuma kurmaya çalışacağım. Bakalım ne olacak... İnstallerleri farklıdır ama denemekte fayda var.
- Ensatech
- Megabyte2

- Mesajlar: 1173
- Kayıt: 22 May 2006, 19:07
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 85 kez
- Teşekkür edildi: 190 kez
Re: MISI Laptopa Format
Xp de wim olayı olmadığı için daha çok disk imajı alıp denemek lazım. Tabi MSI EFI sinde MBR boot varsa işe yarar diye düşünüyorumç.
Re: MISI Laptopa Format
Emeğine sağlık. Güzel bir rehber yazısı olmuş.
Merak ettiğim bir şey var. İnternette söylenene göre bu şekilde yeni nesil bilgisayarlara Windows 7 veya 8 kursak bile bazı sürücülerin güncellenmemesinden dolayı sorun yaşanabilirmiş. Bu bana mantıklı geldi. Çünkü Microsoft bildiğim kadarıyla önümüzdeki yıl Windows 7'ye son bir kez güncelleme verip desteği kesecekmiş. Haliyle desteği kesilen bir işletim sistemine büyük yazılım şirketleri/geliştiricileri (Google vb.) program çıkarmayacaklardır.
Merak ettiğim bir şey var. İnternette söylenene göre bu şekilde yeni nesil bilgisayarlara Windows 7 veya 8 kursak bile bazı sürücülerin güncellenmemesinden dolayı sorun yaşanabilirmiş. Bu bana mantıklı geldi. Çünkü Microsoft bildiğim kadarıyla önümüzdeki yıl Windows 7'ye son bir kez güncelleme verip desteği kesecekmiş. Haliyle desteği kesilen bir işletim sistemine büyük yazılım şirketleri/geliştiricileri (Google vb.) program çıkarmayacaklardır.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15175
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2514 kez
- Teşekkür edildi: 5320 kez
Re: MISI Laptopa Format
İnşallah yapar @shampuan'da bir tecrübe burada sabitlenen konu olur...Ensatech yazdı: 02 Ara 2018, 22:42 Xp de wim olayı olmadığı için daha çok disk imajı alıp denemek lazım. Tabi MSI EFI sinde MBR boot varsa işe yarar diye düşünüyorumç.
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: MISI Laptopa Format
Çok teşekkürler baktım.
Laptop win7 starter ile geldi.
WinXPnin daha kurulum ekranlarında iken mavi ekran geliyor.
Win7nin tüm sürümleri x32 x64 kurulabiliyor. Ama benim kullanımımdan dolayı mı bilmiyorum stabil olmuyor çabuk dağıtıyor. Zaten hiçbir zaman ısınamadım 7ye.
8.1 kurdum, ikinci veya üçüncü açılışta ekran siyah oluyor, masaüstünde olduğunu biliyorum ama ekran gelmiyor, siyah.
Win10 kurdum sapıttı, çok yavaş ve birden fazla sekme açınca muazzam kasılıyor. Birkaç kullanım sonunda onarım istiyor.
Halbuki XP lazım bana.
Verdiğin anlatım iyi. Ama win7ye göre anlatmış ve benim işime yaramayacak gibi görünüyor. Windows XPde de install wim varmı, aynı şekilde mi yapılıyor... bunları hep kurulum yapacağım zaman şeytmem lazım.
Orada kurulu sistemin isosu derken, bana linux'un isosu lazım. Bir sistem yapacağım, bu sistemi kurulabilir İSO yaparak paylaşacağım. Benim orada bahsettiğim durum oydu.
Laptop win7 starter ile geldi.
WinXPnin daha kurulum ekranlarında iken mavi ekran geliyor.
Win7nin tüm sürümleri x32 x64 kurulabiliyor. Ama benim kullanımımdan dolayı mı bilmiyorum stabil olmuyor çabuk dağıtıyor. Zaten hiçbir zaman ısınamadım 7ye.
8.1 kurdum, ikinci veya üçüncü açılışta ekran siyah oluyor, masaüstünde olduğunu biliyorum ama ekran gelmiyor, siyah.
Win10 kurdum sapıttı, çok yavaş ve birden fazla sekme açınca muazzam kasılıyor. Birkaç kullanım sonunda onarım istiyor.
Halbuki XP lazım bana.
Verdiğin anlatım iyi. Ama win7ye göre anlatmış ve benim işime yaramayacak gibi görünüyor. Windows XPde de install wim varmı, aynı şekilde mi yapılıyor... bunları hep kurulum yapacağım zaman şeytmem lazım.
Orada kurulu sistemin isosu derken, bana linux'un isosu lazım. Bir sistem yapacağım, bu sistemi kurulabilir İSO yaparak paylaşacağım. Benim orada bahsettiğim durum oydu.
- cankusa
- Gigabyte1

- Mesajlar: 1885
- Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
- Teşekkür etti: 33 kez
- Teşekkür edildi: 32 kez
Re: MISI Laptopa Format
Shampuan
Şuan ne kullanıyorsanız fark etmez Acronic ile sistemin bekabını alınız almış oldugunuz bekabı usb bellege alın usb nin içerisine driverback netvork offline neyi klasor olarak kopyalayın
Almış olduginuz acronis ile win_7 kurmaya çalıştıgįnız cihaza recover yapınız cihaza kurulumu yapınca muhtemelen internet baglantınız olmayacaktır bununda nasılını ūst msg vermiştim
Şuan ne kullanıyorsanız fark etmez Acronic ile sistemin bekabını alınız almış oldugunuz bekabı usb bellege alın usb nin içerisine driverback netvork offline neyi klasor olarak kopyalayın
Almış olduginuz acronis ile win_7 kurmaya çalıştıgįnız cihaza recover yapınız cihaza kurulumu yapınca muhtemelen internet baglantınız olmayacaktır bununda nasılını ūst msg vermiştim
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: MISI Laptopa Format
Ben yine anlamadım...
Ben bu bilgisayara windows XP kurmak istiyorum, kurulamıyo. Neden windows 7nin bekabını alıyorum? windows 7 sorunsuz kuruluyor zaten imajına ihtiyacım yok. orjinal iso bile elimde. ben istiyorum ki buna XP kuralım ama nasıl?
Kusura bakmayın ben şu an çıkış yapmak mecburiyetindeyim. Yarın iletilerinize bakarım.
Ben bu bilgisayara windows XP kurmak istiyorum, kurulamıyo. Neden windows 7nin bekabını alıyorum? windows 7 sorunsuz kuruluyor zaten imajına ihtiyacım yok. orjinal iso bile elimde. ben istiyorum ki buna XP kuralım ama nasıl?
Kusura bakmayın ben şu an çıkış yapmak mecburiyetindeyim. Yarın iletilerinize bakarım.
- cankusa
- Gigabyte1

- Mesajlar: 1885
- Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
- Teşekkür etti: 33 kez
- Teşekkür edildi: 32 kez
Re: MISI Laptopa Format
Geçmiş mesajlarından hatırlıyorum sende çalışan xp sistem var.Bende diyorum ki bu xp nin imajını al bu imajla hangi cihaza xp kurmak istiyorsan o cihaza bu acronis bekabını recover yap diyorum.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19746 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: MISI Laptopa Format
Ha tamam.cankusa yazdı: 03 Ara 2018, 00:17 Geçmiş mesajlarından hatırlıyorum sende çalışan xp sistem var.Bende diyorum ki bu xp nin imajını al bu imajla hangi cihaza xp kurmak istiyorsan o cihaza bu acronis bekabını recover yap diyorum.
Daha evvel bir makineye XP kurdum. Bu XP'yi Norton Ghost ile imaj aldım. Başka bir HDDye yapıştırıp bir makinede açmayı denedim açılmadı. Daha sonra öğrendiğim kadarıyla windows XP de bunu yapmak ya mümkün olmuyor ya da çok zormuş. Fakat windows7'de sistemi genelleştirdikten sonra imajını alıp istediğin makinede çalıştırıyormuşsun. Biz bunu buradaki internet kafede denedik. Bazı makinelerde sonuç verdi, bazılarında sorun çıkardı, mavi ekran verdi. Halbu ki imajı alınan makine ile imajın kullanılacağı makine donanım olarak aynı idi.
Dolayısıyla yapabilirsem temiz kurulum yapmak istiyorum. İmaj ile açmaya pek güvenim yok.
- cankusa
- Gigabyte1

- Mesajlar: 1885
- Kayıt: 07 Eyl 2014, 22:29
- Teşekkür etti: 33 kez
- Teşekkür edildi: 32 kez
Re: MISI Laptopa Format
Bununla ilgili bir başlık hazırlıyorum sen bu ara bunu indir sorunun çözülsün
https://yadi.sk/d/RrOfnq6wD8DUJA
Winrar şifre:sordumnet
kendim hazırladım içerisnde açıklama var
https://yadi.sk/d/RrOfnq6wD8DUJA
Winrar şifre:sordumnet
kendim hazırladım içerisnde açıklama var

