Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım - Çözüldü

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım - Çözüldü

Mesaj gönderen seheryeli »

Sevgili sordum.net ailesi ve arkadaşlar herkesin bayramını tebrik ediyorum. Arkadaşlar gerçekten çıldırmamak elde değil, Windows 7 kullanıyorum, belirli bir zamandan sonra monitör kapanıyor yani ekran, ama PC çalışıyor fare klavyede üçü de hareket etmiyor, buna bir çözüm bulamadım önceleri seyrek oluyordu şimdi hemen hemen her gün oluyor, tamirciye götürdüm 3,4 gün orada açık kaldı hiç kapanmadı ekran, tekrar eve getirdim öbür PC nin monitörünü denedim ondada aynısını yapıyor ve Windows XP yi yükledim, yine aynısı anlaşıldı ki PC nin içinde bir şeyler var, dün bir arkadaşla konuştum diyor ki bence grafik kartı ile ilgili onun üzerinde vantilatör var soğutucu o çalışmıyorsa ekranı kapatır diyor, yani tahmini bu arkadaşın bilmiyorum sizin görüşünüz tecrübeniz nedir yardımınızı bekliyor saygılar sunuyorum

NOT: yalnız bunu aldığımda vista vardı üzerinde sonradan ben windows 7 yükledim ondan olabilirmi? windows 7 nin kopyasını kullanıyorum şuan orjinale döndü updatle kendisi, ama windows 7 nin orjinalide var onuda denedim hepsinde yapıyor bu hatayı, pekiyi ramı felan yeterlimidir windows 7 için ?

Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen velociraptor »

Ekran kartından gibi duruyor yani sana fikrini söyleyen arkadaşın isabetli bir tahminde bulunmuş gibi görünüyor , bunu teyit etmek için aşağıdaki linkten speccy isimli programı indirip çalıştır ve kapananan kadar Grafik kartının ısısını gözlemle
https://www.piriform.com/speccy/download/portable
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

hep 42,52 arası geziniyor 15 dakika oldu kuralu programı ama öbürlerinden yüksek gözüküyor yüksekmidir? bu rakam

Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen velociraptor »

Yok bence yüksek değil aşağıdaki de bendeki

Resim
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

ama düşündürücü gerçekten başka ne olabilirki çözemedim gitti pekiyi windows 7 için yeterlimidir 4 gb ramı felan?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen velociraptor »

Yeterlidir , ekran kartını çıkartabilirsen bırak dahili ekran kartı ile bir süre çalışsın bakalım yine yapacakmı
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

pc 3.4 saattir açık, şuan 60 lara kadar çıkıyor sıcaklık, ama kapanma olmadı
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

ama sevgili velociraptor kardeşim sadece monitörle kalmıyor bazen de monitör kapanmıyor fare ile klavye donuyor, mesela şimdi öyle oldu ve zaten böyle karışık oluyor devamlı birza monitor biraz dediğim gibi fare klavye donuyor, yani sinir olmamak elde değil atmayada kıyamıyorum çünkü fazla eski değil Vista vardı üzerinde aldığımda bir kerede madebordu değiştirdim yani atmama bir sebep yok, biliyorsunuz bu hata veya arıza yeni olan her şeyde de olabiliyor, önemli olan onu tamir etmek ve hem de bu arada birşeyler öğrenmiş olmamız ne kadar güzel bir şey ama maalesef bazen çaresiz kalıyor insan, hayır tamirciye götürmemiş olsam tamirciyede götürdüm orda hiç bir şey olmuyor bilemiyorum artık..
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

Pekiyi sevgili velociraptor, pc nin içindeki harahngi bir şeylerin bozuk olduğunu gösteren bir program varmıdır acaba?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen velociraptor »

Malesef bilgim dahilinde böyle bir program yok
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

teşekkürler
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen seheryeli »

sevgili velociraptor, ramların yerini değiştirdim mavi slottan siyah slotlara taktım 2 tane ram vardı, birde grafiği çıkartıp tekrardan taktım 3.4 gün oluyor şükür bir problem kalmadı, ama bilmiyorum tabi ramların yerini değiştirdiğimdenmi yoksa grafiği çıkartıp tekrar taktığımdanmı? sorun yok gibi gözüküyor şimdilik, yani donma felan yok artık sanırım inşallah böyle devam eder, ama bu slotların rengini değiştirmekte bir sorun olurmu acaba?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım

Mesaj gönderen velociraptor »

Hayır ramların yerini değiştirmek bir sıkıntı çıkarmaz , zaten hardware sorunları bu şekilde parçaları tek tek çıkartıp tespit edilir ben ellemek istemeyeceğini düşündüğümden önermemiştim , Grafik kartının yerinden bir şekilde oynamış olması yada toz vs den de oluşmuş olabilir , geçmiş olsun
Kullanıcı avatarı
seheryeli
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1388
Kayıt: 18 Kas 2006, 23:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım - Çözüldü

Mesaj gönderen seheryeli »

teşekkür ediyorum ama dediğim gibi işte inşallah bir daha olmaz, bir yerde okudum değiştiğin zaman dual çalışır diyor onuda anlamadım gerçi dual nedir? yani iymi kötümü yani sorunlumu olur demek istedi?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Windows 7 de Ekran Kapanıyor Çıldıracağım - Çözüldü

Mesaj gönderen velociraptor »

yok yerini değiştirince değil , mesela 4 GB lık tek RAm yerine aynı tür iki adet 2 Gb lık ram kullanıyorlar ve dual-channel özelliğinden faydalanıyorlar (Tabii anakartın desteklemesi gerek)
Cevapla