Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırmak?

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
zenanesta
Bit
Bit
Mesajlar: 8
Kayıt: 08 May 2011, 15:46

Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırmak?

Mesaj gönderen zenanesta »

Herkese merhaba,
Server bilgisayarımdan ağdaki diğer bilgisayarlara bat uzantılı bir dosya gönderip çalıştırmak istiyorum.

Tam olarak istediğim şu;
serverde bir bat dosyası oluşturacağım, bu bat dosyasını çalıştırdığımda ağdaki istediğim pclere belirli aralıklarla oluşturduğum başka bir bat dosyası gönderecek ve çalıştıracak.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen velociraptor »

http://sourceforge.net/projects/rce/
üstteki araç RAT [Remote Administration Tool] olup uzak windows sistemlerde dosya kopyalama , uzak shell komutları çalıştırma ... için kullanılan açık kaynak kodlu bir yazılımdır bir deneyin derim alternatifi:
http://technet.microsoft.com/pl-PL/sysi ... 97553.aspx

ilaveten cmd den aşağıdaki komutlar işinize yarayabilir ki aynı işi .bat şeklinde sanıyorum yaptırabiliriz

Kod: Tümünü seç

net use * \\servername\c$ /user:domain/account 
yada

Kod: Tümünü seç

net use t: \\servername\c$ /user:domain/account
Ayrıntılar için bakınız:
http://serverfault.com/questions/176846 ... execute-it
yada
http://www.google.com.tr/#hl=tr&tbo=d&s ... 80&bih=675
Kullanıcı avatarı
zenanesta
Bit
Bit
Mesajlar: 8
Kayıt: 08 May 2011, 15:46

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen zenanesta »

hocam ben bunların ikisini de indirdim ama nasıl kullanacağımı anlamadım, RemCom u çalıştırdığımda cmd ekranı açılıp kapanıyor hemen.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen velociraptor »

Elimde hali hazırda bir network olmadığından deneme imkanım yok neyazıkki , nasıl kullanıldığı konusunda nette bilgi olması lazım , mesela aşağıdaki linkte birkaç örnek verilmiş:
http://community.spiceworks.com/topic/2 ... ing-psexec
fakat Psexec kulanımı komplike olduğundan sadece kopyalama için aşağıdaki kod tavsiye ediliyor

Kod: Tümünü seç

copy /y \\server\share\file.msi \\machine\c$\
yada pc list dosyası kullanılırsa

Kod: Tümünü seç

for /f %a in (pclist.txt) do copy /y \\server\share\file.msi \\%a\c$\
yanlış bilmiyorsam uzak bilgisayarda kod çalıştırmak için PowerShell de kullanılıyor
http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 19505.aspx
fakat yapmak istediğinizi tam olarek gerçekleştirmek için kodların ona göre düzenlenmesi gerekir ki buda ancak fiilen bir networkun başında deneyerek olur.
Kullanıcı avatarı
zenanesta
Bit
Bit
Mesajlar: 8
Kayıt: 08 May 2011, 15:46

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen zenanesta »

Using PSexec for simply copying the files is pointless. This command, run by domain admin, will do:

copy /y \\server\share\file.msi \\machine\c$\

Or, to make use of pc list file:

for /f %a in (pclist.txt) do copy /y \\server\share\file.msi \\%a\c$\

Keep PSexec for more sophisticated and demanding tasks.
şöyle birşey var ama anlamadım ben :S

tam olarak yapmak istediğimi anlatıyım isterseniz burdan ?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen velociraptor »

Peki öyle yapalım tam olarak ne yapmak istiyorsanız yazın , belki önceden birileri aynı ihtiyaçtan birşeyler hazırlamıştır (script falan) neticede Amerikayı her defasında yeniden keşfetmek isteyeceğim son şeydir o nedenle ben bir sorunum varsa bir başkası çözmüşmü diye ararım önce :) sizin sorunuza göred e çözüm varsa yabancı kaynaklarda tararız yoksa kendimiz nasıl yapabiliriz in cevabın ararız
Kullanıcı avatarı
zenanesta
Bit
Bit
Mesajlar: 8
Kayıt: 08 May 2011, 15:46

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen zenanesta »

öncelikle teşekkür ederim hocam,
server makinamdan clientlere belirli aralıklarla bat dosyası gönderip çalıştırmak istiyorum.

örnek:
1.bat -> 192.168.1.101
2.bat -> 192.168.1.102
3.bat -> 192.168.1.103

10 dakika bekledikten sonra

1.bat -> 192.168.1.104
2.bat -> 192.168.1.105
3.bat -> 192.168.1.106
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen velociraptor »

Genelde Network sorunlarına bulaşmayı sevmiyorum , sebebi bin türlü sorun çıkması olasılığı , üstte basit gibi duran sorunu tecrübeli bir ağ yöneticisi bir scriptle anında çözebilir ama tecrübeli bir ağ yöneticisi ile benim aramadaki yegane fark öncelikle ağ yöneticisi olmamam ve O heriflerin en küçük bir kodlarını bile paylaşmamalarıdır burunları havalardadır - En nefret ettiğim tiplerdir , sorunu yabancı kaynaklarda da birz araştırdım , ve dediğim gibi ben denemeden ne yazıkki herhangi bir kod veremem ve elimin altında bir network yok
Çünkü :
1. Uzak bağlantıda yetkilendirme sorunları çıkabilir
2. Bütün clientlere dosyayı kopyalamak ayrı bir dert
3. Bu işi zamanlama ile yapmamız icab ediyor
4. O dosyayı clientlerde çalıştırmak apayrı bir dert

yani yapabileceğim tek şey benzeri sorunu olanların çözüm için kullandıkları linklerdeki scriptleri incelemenizi tavsiye etmek aşağıdaki linklerde insanlar benzeri problemi değişik yollarla yarım yamalak ta olsa çözmüşler

http://www.techietips.net/Automatically ... ients.html
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=20943
http://social.technet.microsoft.com/For ... 25ecd3756/
http://www.experts-exchange.com/OS/Micr ... 09208.html
Kullanıcı avatarı
zenanesta
Bit
Bit
Mesajlar: 8
Kayıt: 08 May 2011, 15:46

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen zenanesta »

peki hocam süreli işlemi nasıl yaptırıyoruz ?

örnek
start chrome.exe facebook.com
START "" "c:\progra~1\CCleaner\CCleaner.exe"
ilk işlemden 15dk sonra ikinci işleme başlasın.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen velociraptor »

Aklıma şöyle birşey geliyor : mesela aşağıdaki bir kopyalama kodu

Kod: Tümünü seç

@echo off
xcopy C:\Kaynak\Dosya  Z:\Hedef\Dosya /s /e
Biz Task scheduler (Görev Zamanlayıcı) i bu üstteki scripti her 15 dk da bir çalıştıracak şekilde ayarlarsak sanırım istediğin olacaktır Görev zanalayıcısını açmak için çalıştırdan aşağıdaki komutu verebilirsin

Kod: Tümünü seç

Taskschd.msc
açılan ekranda üst menüden Yeni > Görev diyerek gerekli ayarlamalar yapılabilir aşağıdaki linkte bu konuda güzel bir örnek var:
https://www.sordum.net/13749/yazilim-kul ... usturalim/
Hatta clienlerdede aynı yöntemler .bat komutları çalıştırılabilir.
Kullanıcı avatarı
zenanesta
Bit
Bit
Mesajlar: 8
Kayıt: 08 May 2011, 15:46

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen zenanesta »

hocam o son sorduğumu ağdan değil de normal pcden bat dosyası ile nasıl yaparım demek istedim.
shutdown -s -t 1200 burda olduğu gibi.
görev zamanlayıcıdan değil de bat dosyasının içeriğinden zaman ayarlı olcak :) .
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53924
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19745 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm

Mesaj gönderen velociraptor »

viewtopic.php?f=10&t=196098
üstteki programcık işinizi görecektir
Cevapla