Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırmak?
- zenanesta
- Bit

- Mesajlar: 8
- Kayıt: 08 May 2011, 15:46
Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırmak?
Herkese merhaba,
Server bilgisayarımdan ağdaki diğer bilgisayarlara bat uzantılı bir dosya gönderip çalıştırmak istiyorum.
Tam olarak istediğim şu;
serverde bir bat dosyası oluşturacağım, bu bat dosyasını çalıştırdığımda ağdaki istediğim pclere belirli aralıklarla oluşturduğum başka bir bat dosyası gönderecek ve çalıştıracak.
Server bilgisayarımdan ağdaki diğer bilgisayarlara bat uzantılı bir dosya gönderip çalıştırmak istiyorum.
Tam olarak istediğim şu;
serverde bir bat dosyası oluşturacağım, bu bat dosyasını çalıştırdığımda ağdaki istediğim pclere belirli aralıklarla oluşturduğum başka bir bat dosyası gönderecek ve çalıştıracak.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19745 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
http://sourceforge.net/projects/rce/
üstteki araç RAT [Remote Administration Tool] olup uzak windows sistemlerde dosya kopyalama , uzak shell komutları çalıştırma ... için kullanılan açık kaynak kodlu bir yazılımdır bir deneyin derim alternatifi:
http://technet.microsoft.com/pl-PL/sysi ... 97553.aspx
ilaveten cmd den aşağıdaki komutlar işinize yarayabilir ki aynı işi .bat şeklinde sanıyorum yaptırabiliriz
yada
Ayrıntılar için bakınız:
http://serverfault.com/questions/176846 ... execute-it
yada
http://www.google.com.tr/#hl=tr&tbo=d&s ... 80&bih=675
üstteki araç RAT [Remote Administration Tool] olup uzak windows sistemlerde dosya kopyalama , uzak shell komutları çalıştırma ... için kullanılan açık kaynak kodlu bir yazılımdır bir deneyin derim alternatifi:
http://technet.microsoft.com/pl-PL/sysi ... 97553.aspx
ilaveten cmd den aşağıdaki komutlar işinize yarayabilir ki aynı işi .bat şeklinde sanıyorum yaptırabiliriz
Kod: Tümünü seç
net use * \\servername\c$ /user:domain/account Kod: Tümünü seç
net use t: \\servername\c$ /user:domain/accounthttp://serverfault.com/questions/176846 ... execute-it
yada
http://www.google.com.tr/#hl=tr&tbo=d&s ... 80&bih=675
- zenanesta
- Bit

- Mesajlar: 8
- Kayıt: 08 May 2011, 15:46
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
hocam ben bunların ikisini de indirdim ama nasıl kullanacağımı anlamadım, RemCom u çalıştırdığımda cmd ekranı açılıp kapanıyor hemen.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19745 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
Elimde hali hazırda bir network olmadığından deneme imkanım yok neyazıkki , nasıl kullanıldığı konusunda nette bilgi olması lazım , mesela aşağıdaki linkte birkaç örnek verilmiş:
http://community.spiceworks.com/topic/2 ... ing-psexec
fakat Psexec kulanımı komplike olduğundan sadece kopyalama için aşağıdaki kod tavsiye ediliyor
yada pc list dosyası kullanılırsa
yanlış bilmiyorsam uzak bilgisayarda kod çalıştırmak için PowerShell de kullanılıyor
http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 19505.aspx
fakat yapmak istediğinizi tam olarek gerçekleştirmek için kodların ona göre düzenlenmesi gerekir ki buda ancak fiilen bir networkun başında deneyerek olur.
http://community.spiceworks.com/topic/2 ... ing-psexec
fakat Psexec kulanımı komplike olduğundan sadece kopyalama için aşağıdaki kod tavsiye ediliyor
Kod: Tümünü seç
copy /y \\server\share\file.msi \\machine\c$\Kod: Tümünü seç
for /f %a in (pclist.txt) do copy /y \\server\share\file.msi \\%a\c$\http://technet.microsoft.com/en-us/libr ... 19505.aspx
fakat yapmak istediğinizi tam olarek gerçekleştirmek için kodların ona göre düzenlenmesi gerekir ki buda ancak fiilen bir networkun başında deneyerek olur.
- zenanesta
- Bit

- Mesajlar: 8
- Kayıt: 08 May 2011, 15:46
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
şöyle birşey var ama anlamadım ben :SUsing PSexec for simply copying the files is pointless. This command, run by domain admin, will do:
copy /y \\server\share\file.msi \\machine\c$\
Or, to make use of pc list file:
for /f %a in (pclist.txt) do copy /y \\server\share\file.msi \\%a\c$\
Keep PSexec for more sophisticated and demanding tasks.
tam olarak yapmak istediğimi anlatıyım isterseniz burdan ?
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19745 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
Peki öyle yapalım tam olarak ne yapmak istiyorsanız yazın , belki önceden birileri aynı ihtiyaçtan birşeyler hazırlamıştır (script falan) neticede Amerikayı her defasında yeniden keşfetmek isteyeceğim son şeydir o nedenle ben bir sorunum varsa bir başkası çözmüşmü diye ararım önce :) sizin sorunuza göred e çözüm varsa yabancı kaynaklarda tararız yoksa kendimiz nasıl yapabiliriz in cevabın ararız
- zenanesta
- Bit

- Mesajlar: 8
- Kayıt: 08 May 2011, 15:46
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
öncelikle teşekkür ederim hocam,
server makinamdan clientlere belirli aralıklarla bat dosyası gönderip çalıştırmak istiyorum.
örnek:
1.bat -> 192.168.1.101
2.bat -> 192.168.1.102
3.bat -> 192.168.1.103
10 dakika bekledikten sonra
1.bat -> 192.168.1.104
2.bat -> 192.168.1.105
3.bat -> 192.168.1.106
server makinamdan clientlere belirli aralıklarla bat dosyası gönderip çalıştırmak istiyorum.
örnek:
1.bat -> 192.168.1.101
2.bat -> 192.168.1.102
3.bat -> 192.168.1.103
10 dakika bekledikten sonra
1.bat -> 192.168.1.104
2.bat -> 192.168.1.105
3.bat -> 192.168.1.106
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19745 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
Genelde Network sorunlarına bulaşmayı sevmiyorum , sebebi bin türlü sorun çıkması olasılığı , üstte basit gibi duran sorunu tecrübeli bir ağ yöneticisi bir scriptle anında çözebilir ama tecrübeli bir ağ yöneticisi ile benim aramadaki yegane fark öncelikle ağ yöneticisi olmamam ve O heriflerin en küçük bir kodlarını bile paylaşmamalarıdır burunları havalardadır - En nefret ettiğim tiplerdir , sorunu yabancı kaynaklarda da birz araştırdım , ve dediğim gibi ben denemeden ne yazıkki herhangi bir kod veremem ve elimin altında bir network yok
Çünkü :
1. Uzak bağlantıda yetkilendirme sorunları çıkabilir
2. Bütün clientlere dosyayı kopyalamak ayrı bir dert
3. Bu işi zamanlama ile yapmamız icab ediyor
4. O dosyayı clientlerde çalıştırmak apayrı bir dert
yani yapabileceğim tek şey benzeri sorunu olanların çözüm için kullandıkları linklerdeki scriptleri incelemenizi tavsiye etmek aşağıdaki linklerde insanlar benzeri problemi değişik yollarla yarım yamalak ta olsa çözmüşler
http://www.techietips.net/Automatically ... ients.html
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=20943
http://social.technet.microsoft.com/For ... 25ecd3756/
http://www.experts-exchange.com/OS/Micr ... 09208.html
Çünkü :
1. Uzak bağlantıda yetkilendirme sorunları çıkabilir
2. Bütün clientlere dosyayı kopyalamak ayrı bir dert
3. Bu işi zamanlama ile yapmamız icab ediyor
4. O dosyayı clientlerde çalıştırmak apayrı bir dert
yani yapabileceğim tek şey benzeri sorunu olanların çözüm için kullandıkları linklerdeki scriptleri incelemenizi tavsiye etmek aşağıdaki linklerde insanlar benzeri problemi değişik yollarla yarım yamalak ta olsa çözmüşler
http://www.techietips.net/Automatically ... ients.html
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=20943
http://social.technet.microsoft.com/For ... 25ecd3756/
http://www.experts-exchange.com/OS/Micr ... 09208.html
- zenanesta
- Bit

- Mesajlar: 8
- Kayıt: 08 May 2011, 15:46
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
peki hocam süreli işlemi nasıl yaptırıyoruz ?
örnek
örnek
ilk işlemden 15dk sonra ikinci işleme başlasın.start chrome.exe facebook.com
START "" "c:\progra~1\CCleaner\CCleaner.exe"
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19745 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
Aklıma şöyle birşey geliyor : mesela aşağıdaki bir kopyalama kodu
Biz Task scheduler (Görev Zamanlayıcı) i bu üstteki scripti her 15 dk da bir çalıştıracak şekilde ayarlarsak sanırım istediğin olacaktır Görev zanalayıcısını açmak için çalıştırdan aşağıdaki komutu verebilirsin
açılan ekranda üst menüden Yeni > Görev diyerek gerekli ayarlamalar yapılabilir aşağıdaki linkte bu konuda güzel bir örnek var:
https://www.sordum.net/13749/yazilim-kul ... usturalim/
Hatta clienlerdede aynı yöntemler .bat komutları çalıştırılabilir.
Kod: Tümünü seç
@echo off
xcopy C:\Kaynak\Dosya Z:\Hedef\Dosya /s /eKod: Tümünü seç
Taskschd.mschttps://www.sordum.net/13749/yazilim-kul ... usturalim/
Hatta clienlerdede aynı yöntemler .bat komutları çalıştırılabilir.
- zenanesta
- Bit

- Mesajlar: 8
- Kayıt: 08 May 2011, 15:46
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
hocam o son sorduğumu ağdan değil de normal pcden bat dosyası ile nasıl yaparım demek istedim.
shutdown -s -t 1200 burda olduğu gibi.
görev zamanlayıcıdan değil de bat dosyasının içeriğinden zaman ayarlı olcak :) .
shutdown -s -t 1200 burda olduğu gibi.
görev zamanlayıcıdan değil de bat dosyasının içeriğinden zaman ayarlı olcak :) .
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53924
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19745 kez
- Teşekkür edildi: 11978 kez
Re: Ağdaki Bilgisayarlara bat Dosyası Göndermek ve Çalıştırm
viewtopic.php?f=10&t=196098
üstteki programcık işinizi görecektir
üstteki programcık işinizi görecektir
