donanım modifiye

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

kendi pc de ses ve ısı dolasıyla performans için yaptığım kasa donanım modifikasyonu

crea kasa aldım ve mahelledeki bisikletçiye gittim
yaşlı bir amca sağolsun beraber yaptık (2008)

bu orjinal kasa pek görünmediği için resimle açıkladım
Resim

kasa metal levhanın dışı plastik bir kat olduğu için straforu ince ve ses ısı yalıtımlı alıp arasına yerleştirdim

sabit diskin yanlarını bisiklet şamyeri ile kaplayıp öyle vidaladım resimdeki gibi değil ama oda olur

Resim


Resim

böylece çok sessiz diyebileceğim ısı sorunu olmayan bir kasam oldu

neden böyle fabrika çıkışlı yapmazlar bilmiyorum...

made in lordlevent
En son lord_leo tarafından 24 Kas 2010, 15:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen modestus »

harddiskin o şekilde montajını bende yapmıştım ama yaylarla.. :)
straforla kaplamak hiç aklıma gelmemişti yapılabilir.
kadın çorabı yada başka türlü filtreler yarardan çok zarar veriyor bu tip filtreleme yapıldığında kasanın mutlaka masaüstüne veya en az bir metre yukarıda bir yere konması gerekir yoksa elektrik süpürgesi gibi altta ne kadar toz varsa içeri çekip filtryi tıkıyor ve sistem sobaya dönüyor.
kasa imalatçıları böyle bir dizayn yapmaya kalksalar kasa fiyatları 100 doları geçer,adamlar tek bir vidayı bile nasıl tasarruf ederiz diye düşünüyorlar.
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

kasa alırken böyle küçük ayrıntı ( normal metal kasa çecresi plastik kaplı kasa)hem görünüşü güzel hemde modifiyeye uygun.
filitre konusunda benimde aklıma takılmıştı toz tıkaması, ikinci el araba hava filitresi düz kağıt gibi delikli olanı takmıştık ama sineklik te kullanılabilir.
bu günün parasıyla 10 tl civarına mal olmuştu.mesela ben ayda 1 içini elektrik süpürgesiyle alırım, bir tek filitre ve yanlarda biraz toz oluyor içi tertemiz.birde pc hava çıkan yeri sanki vakum gibi hava üflüyor.duvara iz yapmıştı.kasanın arkasını duvara biraz mesafeli bırakmak lazım.
fanlar büyük ve tek.en önemlilerinden biride güç kaynağı çift ve büyük fanlı.

bir noktada ses kartımı bu kasaya takmadım.usb ses kartı aldım. ekran kartı pasif soğutmalı bilerek seçtim.aktif soğutmalı seçenler,sol taraftada da ekran kartı için hava girişi sağlamalı
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen velociraptor »

Strafor fikri ilginc
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

Resim

benim kullandığım strafor :D bedava :idea:
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen Mendenn »

sesi kesmek için hdd öğle hava yapman güzel ama:
1- hdd fazla ısındığı için lastik çobuk deforma olmaz mı?
2- Hdd sürekli döndüğünden titrer, buda askıda iken hdd rezonanınsını (salımının) artmasına neden olmaz mı?
3- kullandığın straforuna nasıl koyduğuna dair bir resim koyabilir misin?
4- bu tür durumda ısınan havayı dışarıya atmak için tek fan bence yeterli olmaz.

fikir ve yaratıcılık süper biraz daha geliştirilir ise daha iyi olur derim.

emeğine sağlık kardeşim...
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen yesilaygunes »

teknolojik sanat eseri :idea: :idea:
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

mendenn yazdı:sesi kesmek için hdd öğle hava yapman güzel ama:
1- hdd fazla ısındığı için lastik çobuk deforma olmaz mı?
2- Hdd sürekli döndüğünden titrer, buda askıda iken hdd rezonanınsını (salımının) artmasına neden olmaz mı?
3- kullandığın straforuna nasıl koyduğuna dair bir resim koyabilir misin?
4- bu tür durumda ısınan havayı dışarıya atmak için tek fan bence yeterli olmaz.

fikir ve yaratıcılık süper biraz daha geliştirilir ise daha iyi olur derim.

emeğine sağlık kardeşim...
1- benimki ilk resmede dikkat edersen öyle değil
hdd yan yüzey vidanın tutduğu yerler rondele - pul gibi yani (çok ısınır lastik gevşer bisikletçide aynısını demişti) bende bakıyım deniyorum eğer sarkma olurda vida yerlerini genişletir ısıya dayanıklı lastik conta koyarız vida ile saç arasında süspasyon gibi titreşimi emer demiştim.
öylece kaldı.ama hala aklımda belki yaparım.mantığı anlatabildim umarım.

3- gogoleye crea yaz resim çıkınca anlarsın hemen
4- resime dikkat 4 fan var. ısı değrlerim yazın bile normaldi
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen Mendenn »

biri anakartın üzerinde biri kasananın arkasında biri kasanın içinde power ın altında diğeri power ın içi ama kasanın dışına çıkıyor. bunlara dikkat ettim benim dediğim sonuç kasanın içindeki hava direk atan tek fan var. power ın altındaki fan havayı kasanın içine mı basıyor yoksa power ın içine mi?
Demek istediğim sıcak havayı kasanın dışına basan bir fan daha olsa iyi olur.

Yeride işlemcinin tam hizasından konulması...
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

doğrudur
bende sorun olmadı, zaten çoklu fan yerine olabildiğince büyük tek fan kullanmayı ben tercih ettim.
bu açıdan görünmesede yetersiz kalırsa kasanın sol tarafına işlemcinin karşısına büyük bir fan takarım demiştim ama ısı değerleri normal çıkınca vaz geçtim.
tabi bu tip durumlarda sisteme bakıp değerler izlenerek farklı çözümler üretilebilir.
benim güncel ısı değerleri kısaca böyle mesela
Resim

benim asıl kasa modifiye ettiğim bir işyeri pc vardı onu yayınlıyacaktım
toz filitreli içeriden hava çeken hortum içerisinde fan vs. ama adam pc yi değiştirmiş. o yüzden resmini çekemedim.
çok farklı şeyler var denemek lazım.
biride buzdolabı motoru ile termal macun olan yere soğuk hava üfleyen üzerinede ısıtıcılardaki su devie daim yapıp güç kaynağının çıkışına gelen su devie daim yapan bir taslak var uygun pc bulursam onu deneyeceğim.
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen Mendenn »

levent bey birde bana crea yazıp google arayın demiştiniz. baktım ama bulamadım. mümkün ise ya pm yada cevap olarak yazar mısınız?
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

Resim
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen Ensatech »

Güzel çalışma kutlarım :arrow:

Kasa üreticilerinin yalıtıma yanaşması zor anca kızaklı titreşim emişi yapıyorlar.

Hdd sistemin güzel olmuş en kötü yılda bir belki değişim ister, bende ısı yalıtım süngerleri ve keçeyle tamponlamıştım kafa sesleri kasaya ulaşmadığı için tıkırtılar azaldı tabi iki hdd içinde aynısını uyguladım yanlız benim sistemde sabit sayılmazlar kasa yan yatarsa konumları bozulacak şekilde serbest aralarında hava mesafesi olduğundan :)
Resim

Resim
Resim

Resim

Sendeki tek sorun malum tozlar olacaktır ve görünüşe göre gayet ferah bir havalandırması var :D

Kasa içini 35 dereceye kadar müsade ederek filtreler kullanabilirsin diye düşünüyorum.
En son Ensatech tarafından 16 Eki 2010, 00:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen lord_leo »

teşekkürler
daha kafamda çok fikir var lakin malum yapmadan denemeden test etmeden işe yararmı bilmiyorum
mesela chip soğutmasında ya sıvı ya hava soğutması kullanılıyor. biri pahalı,biri sesli. ikisini birleştiren bir sistem var mesela ücretini artırmadan sessiz soğutma yapacak
bie maket jet uçaklarındaki motor kullanılarak tek yerden soğutma var ama sanırım ses sorunu çok olur.işlemci malum silikondan yapılıyor,moleküler bazda seramik ile bileşke yapmak ve denemek lazım. vs. vs..

tozlanma sorunu öncekine göre daha az oluyor. ama ev ortamı malum kıyaslamak zor.test etmek lazım.
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: donanım modifiye

Mesaj gönderen Ensatech »

Bu konuda biraz fırtına yapalım o zaman :) Hipotezi denemeden teoriye çıkamayacağımız gibi bir yerden başlamak lazım
Jetli motor sistemi doğası gereği acayip gürültülü olacağı kesin tabi sandığıız gibi değilse bilemem.
Aslında sulu soğutma da ısıyı dışarı atma işi gene hava yoluyla yapıldığından sadece işin hava kısmı tek bir yerde oda atıyorum sulu soğutmanın kondenseri veya radyatörü diyelim, kullanılınca genelden tek fana geçiş ile ses kazancı sağlaması. Son dönemde bunu oldukça basitleştiren bir ürün vardı adı sanını hatırlamıyorum, tabi sulu sistemde birden fazla donanımdan geçen suyu iyi koordine etmekte gerekir ekran kartının ısısını işlemciye yada tersini yapmak direk soğutmaktan farklı olucaktır bu hususta tek radyatöre paralel bir basma hattı kullanılsa nasıl olur tabi buda benim hipotezim oldu :) bilemiyorum.

Elde olanlarla yaptıklarımdan bahsedicem malum hava soğutma ile sessizlik ve verim dengesini kurabildinmi yaz şartlarında verim düşşede üç mevsim kullanılabilir sistem yapılabilir mesela...

Her şeyden önce sistem bu haldeydi..
[Resim
Çoğunluğu açık saçık kasa delikleri

Resim

Ve sadece 3 aylık bir toz yığını
Resim

Ve sonra ilave değişiklikler, hava da elektron gibi akıllı davranarak en rahat geçeği noktaları bilirse :)
Resim
Her delik ve aralıkta toz birikimi...

Resim

Önce bundan kısmen kurtulmaya çalıştım o ara ekran kartım referans soğutucusu epey dertliydi ses sıcaklık.
Resim Sadece onu filtreliyim dedim ama buda hoşuma gitmedi daha sonra akasa nero terfisi ve diğer yerler tozlanmaya devam
Resim

Resim

Yılda üç kasayı komple indirip temizliyordum gene böyle bir güne doğru içerde olanlar hoşuma gitmiyordu... Üstteki köprü soğutma fanı bir ekran kartından çıkma 5voltluk ama 3.5 ile dönüyor karton tamponla da oldukça sessiz bir hale gelmişti ama işlemci fanı oldukça gürültülü olunca oda değişti kasa hacmi pek geniş değildi ama aklıma bir şeyler geldi yan kapakta da azımsanmayacak delikler vardı bunları ya tıkayacak yada süzecektim nihayetinde orayada bir fan aldım ve filtrasyon uyguladım filtre olarak seneler önce aldığım winfast kartımın kutusundaki süngerleri kullandım açık delikleri bunlarla kapattım. :arrow:

Resim

Resim Tabi hava girişleri kısıtlanınca hiç beklenmedik yerlerden toz manzaları :twisted:
Misal ses kartı cdrom kapak araları ön delikler Resim

Ve öğrendim ki ev tozu epey ince olabiliyormuş :evil:

Bu uygulamadan 4 ay sonra iç görünüm :))

Resim

Resim

Resim
Artık iri tozlar yoktu tıkanma değil yüzey kaplama oluyordu :arrow:


Resim

Resim

Dışardansa
Resim

Yan kapak sa gene kendi başına ayrı ele aldığım haliyle sade filtre takmak emiş direnci oluşturunca burdaki fana dimmer hazırlayıp elle idle yada yük gibi 0 ila 1500 devir arası ayar yapabiliyorum.

Resim

Fan büyük olunca elyafa benzer bu ince ve süngere göre daha iyi hava geçiren kaba toz filtresini staj zamanı bulmuştum normalde çok daha kalın olduğu için ihtiyaç olacak kadar ayırdığımdan çok saçaklı dokusu fana değmesin diye araya sarı metal kestim.
Resim

Ve gel zaman git zaman yılda 2 kere temizlik yapmam yeterli oluyor tabi bu filtre işi kasa içini biraz daha sıcak tutuyor ve hddler 40 derecede sabitler. Etraflarında fan da olmayınca normal, işlemci ise bunca şeyden sonra oc suz olmaz diyerek 2533 ten 3163 te tam yükte 60' görmüyor. Yeni soğutucuda 2000 devir üstü rahatsız edince daha önce yaptığım pwm Y kabloya dirençler ekleyerek egzos fanıda pwm almıştım bunları da maks 1200 e sabitleyince ses derdi bitti sıcaklıklarda eşik değerler altında olunca aynı odada uyunabilir bir kasa haline geldi ve Ensatek (Dener mümkün kılar™) bir serüveni de böyle aktarmış oldu :idea:
En son Ensatech tarafından 10 Ağu 2015, 00:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Cevapla