Windows 7 Gereksiz Servisler

Windows 7 hakkinda bilgi , ipucu ve tecrübe paylasim alanidir
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen velociraptor »

Her Microsoft Windows sürümünde olduğu gibi Windows 7′de de bellekte gereksiz çalışan servisler var. Bu servisleri kapatarak, fiziksel bellek üzerinde yer açabilirsiniz.

* Bilgisayar Tarayıcısı

* Bluetooth Destek Hizmeti ( Bu tür bir aygıtınız varsa kapatmayın )

* İkincil Oturum Açma

* Internet Bağlantısı Paylaşımı

* İş İstasyonu

* Kablosuz Yerel Ağ Otomatik Yapılandırma ( Wireless kullanıyorsanız kapatmayın)

* Print Spooler ( Yazıcı kullanıyorsanız kapatmayın)

* Security Center

* Server

* Sorun Raporları ve Çözümleri Denetim Masası Desteği

* SSDP Bulma

* TCP/IP NetBIOS Helper

* Temalar ( Windows 7 Aero temalarını kullanıyorsanız kapatmayın)

* Uzak Kayıt Defteri

* Windows Defender

* Windows Firewall

* Windows Hata Raporlama Hizmeti

* Windows Saati

* Windows Yedekleme ( Kullanılmamışsa kapalı konumdadır)

Bir tıkla gereksiz 10 servisi disable edin:
viewtopic.php?f=49&t=195083
Kullanıcı avatarı
Devils
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 679
Kayıt: 31 Ağu 2007, 23:27
cinsiyet: Erkek

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen Devils »

teşekkürler bunu arıyordum bende :)
Kullanıcı avatarı
dnzbzkn
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1071
Kayıt: 08 Eki 2007, 15:57
cinsiyet: Erkek

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen dnzbzkn »

Windows saatini kapattığımızda ne oluyor?
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen Ensatech »

iş istasyonu ağ bağlaşımlarında gerekirmi bsğımlı servis olarak bilgisayar tarayıcısı görünüyor :?:
Kullanıcı avatarı
dj747
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 243
Kayıt: 03 Şub 2008, 03:34
cinsiyet: Erkek

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen dj747 »

Evet onu kapadım bir işe yaramıyor diye evdeki bilgisayarlar birbirini görmüyordu :lol: 1 hafta sonra aklıma geldi düzelttim tekrar :shock:
Kullanıcı avatarı
Quarentina
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 451
Kayıt: 03 Nis 2007, 21:24

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen Quarentina »

Bendede interneti birşey ler kullanıyor fakat çözemedim bu gereksiz servisleri nasıl kapatıyoruz?
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen Kripteks® »

iobit game booster kullanın gerkesiz servsileri ve oyunlar esnasında sistemi fazla kullanan programlrı sistem bileşenlerini tek tıkla kapatıyor tr ayrıca ben kullanıyorum ram ve işlemcideki yükü bariz ibrşekilde azaltıyor grafiklerdende bunu izleyebilirsiniz
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen velociraptor »

ingilizcesi (disable yapilmasinda sakinca olmayan servisler):

1. Application Experience
2. Computer Browser
3.Error Reporting Service
4. Desktop Window Manager Session Manager
5. Diagnostic Policy Service
6. IP Helper
7. Offline Files
8. Portable Device Enumerator Service
9. Print Spooler
10. Distributed Link Tracking Client
11. Protected Storage
12. Secondary Logon
13. Server (If your computer do not connect with any network)
14. Tablet PC Input Service
15. Themes
16. TCP/IP NetBIOS Helper
17. Windows Media Center Service Launcher
18. Windows Search
19. Remote Registry
20. Windows Time
21. Windows security center
22. Windows updates
23. Windows firewall(Provided you have a security software installed)

kaynakar:
http://www.techknowl.com/2009/03/disabl ... ed-up.html
http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm

belki bir tik ile gereksizleri kapatan bir calisma yaparim
Kullanıcı avatarı
nuri baba
Kıdemli üye
Kıdemli üye
Mesajlar: 463
Kayıt: 04 Eki 2007, 05:53
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen nuri baba »

yap valla usta kolaylık olur hemde sen neler yapmadınki...
Kullanıcı avatarı
lord_leo
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1440
Kayıt: 25 Nis 2010, 08:39
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 7 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen lord_leo »

:idea:
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen yesilaygunes »

Windows Defender
işe yaradığını gören var mı ?
Kullanıcı avatarı
Mendenn
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2244
Kayıt: 19 Haz 2006, 18:01
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen Mendenn »

var var olmaz mı? Fazla Ram in var ve harcıyamıyor isen o senin yerine harcıyor :D ... sistemden ekstra Ram tüketiyor :D.... :idea: :idea:
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen yesilaygunes »

sistemden ekstra Ram tüketiyor :D.... :idea: :idea:
güzel espiri
:D
bunu devre dışı bırakmanın en kolay yolu nedir ve diger işe yaramayan servisleri devre dışı nasıl bırakabiliriz :?:
Kullanıcı avatarı
modestus
Gigabyte4
Gigabyte4
Mesajlar: 3081
Kayıt: 23 Nis 2008, 15:57
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 1 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen modestus »

bunu devre dışı bırakmanın en kolay yolu nedir
bilgisayarım>sağ tık>yönet>hizmetler ve uygulamalar>hizmetler>windows defender>disable

yada:

başlat>çalıştır>services.msc>windows defender>disable
Kullanıcı avatarı
yesilaygunes
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2305
Kayıt: 24 Kas 2009, 14:40
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 1 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: Windows 7 Gereksiz Servisler

Mesaj gönderen yesilaygunes »

metin abi sen bir tanesin
Cevapla