ses alamiyorum...delircem

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
2nafish
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 02 May 2006, 23:14

ses alamiyorum...delircem

Mesaj gönderen 2nafish » 02 Eki 2006, 21:45

merhaba herkese..yeni bir bilgisayar aldım..daha dün eve getirdim..ama bilgisayarımdan ses gelmiyor ses ayarları açık defalarca kontrol ettim anakartın cdsinden tekrar yükledim falan ama beceremedim...

anakartım kn1slı lite extreme...amd 64bit 3200 işlemci 1gb ram var..
ses kartı zaten onboard... acaba boardun üstünde yapılması gereken bişeler mi var bilgisayarcı yapmayı mı unuttu acaba..ya da takılması gereken bi kablo falan mı var.. lütfen yardım edin kafayı yiicem..



Kullanıcı avatarı
daddy_cool
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1389
Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
cinsiyet: Erkek
İletişim:

Mesaj gönderen daddy_cool » 02 Eki 2006, 21:50

Ses kartım onboard demişsin.Bu yüzden hiçbiryere birşey takılması gerekmiyor.Anakartının Üreticisinin sitesinden Ses kartın için en son driveri bulup düzgün birşekilde yükle.o da olmazsa bios'u resetle. o da olmazsa yine ben sorunu biosa vereyim ve biosu bi güncellle diyecem ama bu düşük bir ihtimal.Bunların hiçbirinde de olmazsa o zaman donanımsal bir arıza vardır demektir.
Resim

Kullanıcı avatarı
daddy_cool
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1389
Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
cinsiyet: Erkek
İletişim:

Mesaj gönderen daddy_cool » 02 Eki 2006, 21:51

bu arada Lütfen başlıklrda Türkçe karakter KULLANMAYALIM...
Resim

2nafish
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 02 May 2006, 23:14

Mesaj gönderen 2nafish » 02 Eki 2006, 22:37

birsürü indirdim internetten.. aygıt yöneticisinden sildim tekrar yükledim ama olmuyor.
bios ayarlarından anlamıyorum reset edersem tekrar yapamam sanırım..
napıcam bilmiyorum :?

2nafish
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 02 May 2006, 23:14

Mesaj gönderen 2nafish » 02 Eki 2006, 23:08

anakartın kitapçığında ses kartı realtek alc850 8-channel audio codec
compliant with ac'97 2.3 specification
diye yazıyor.

Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte3
Yottabyte3
Mesajlar: 28418
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen velociraptor » 02 Eki 2006, 23:13

Bilgisayarcida bu ses calisiyordu da sizde mi calismiyor yoksa , hic kontrol edilmedimi=?

Kullanıcı avatarı
PeeRLeeSS
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 946
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen PeeRLeeSS » 03 Eki 2006, 00:36

sistem hangisi kurulu win Xp sp2 li mi yoksa normal mi ? birde denemekde fayda var sitesine girdiğinde bios güncelleme varmı varsa yükle veya biosdan portuna giden kanallar enable mi herşey ola bilir .. sen belki arkasını yanlış yere taktın veya tüm ses kartı driverlerini sil tekrar yükle ...
Dert Çekmeye mi Geldik Biz Bu Dünyaya...

Kullanıcı avatarı
PeeRLeeSS
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 946
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen PeeRLeeSS » 03 Eki 2006, 00:41

hacker_a yazdı:bu arada Lütfen başlıklrda Türkçe karakter KULLANMAYALIM...
hacker_a çok kızma :D arkdaş heyecandan nasıl yazağını şaşırmış :D bizde ara sıra yapıyoruz olur.ben değiştirdiklerimi söylemem :D :wink: :oops:
Dert Çekmeye mi Geldik Biz Bu Dünyaya...

Kullanıcı avatarı
daddy_cool
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1389
Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
cinsiyet: Erkek
İletişim:

Mesaj gönderen daddy_cool » 03 Eki 2006, 01:44

Yok peer ne kızması sadece Gördümmü kibarca uyarıyorum ve uyardıktan sonra da arkadaş Tabi hatasını anlıyor ve bir daha yapmamaya özen gösteriyor. :D
Resim

2nafish
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 02 May 2006, 23:14

Mesaj gönderen 2nafish » 03 Eki 2006, 10:42

[quote="velociraptor"]Bilgisayarcida bu ses calisiyordu da sizde mi calismiyor yoksa , hic kontrol edilmedimi=?[/quote]

bilgisayarcıda kontrol etmedim..kontrol edicek çok şey vardı bu hiç aklıma gelmedi..

arkasını doğru yere taktım zaten hepsini denedim..

sistem olarak xp sp 2 yüklü..

buarada hacker_a ya kızmadım ya. :)

2nafish
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 02 May 2006, 23:14

Mesaj gönderen 2nafish » 03 Eki 2006, 19:10

arkadaşlar ben bu işi beceremiicem ..bilgisayarıda tekrar taşımak istemiyorum sanırım eve bi bilgisayarcı çağırcam.çok para isterler mi? :) .çok sinirim bozuldu..bi işim ters gitmese olmaz zaten..teşekkürler ilgilenenlere

Kullanıcı avatarı
PeeRLeeSS
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 946
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
Konum: Osmaniye
İletişim:

Mesaj gönderen PeeRLeeSS » 03 Eki 2006, 19:17

hiç bilgisayar bölümnde okuyan arkadaşın yokmu çağır gelsin :D okadar damı değerin yok :D evlere servis 25 ytl den başlıyor :D bilirim :D
Dert Çekmeye mi Geldik Biz Bu Dünyaya...

Kullanıcı avatarı
drog_1
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1478
Kayıt: 15 Mar 2006, 16:40

Mesaj gönderen drog_1 » 03 Eki 2006, 19:30

biosa gelince
makinanı çalıştır
ekrana yazı çıkacak
"press del to enter setup"
press yapıver sen de :D
açılan ekranı 2-3 ve ya 3- 4 seçeneğinde
"default bios"
ve
"default setup"
çıkacak
her ikisini tek tek seç ve "y" diyerek enter de
esc yap
sonra da save bios setup and exit 'i seç
yine yes de
bitti...

Kullanıcı avatarı
mavigece
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 931
Kayıt: 16 Mar 2006, 08:55
cinsiyet: Erkek
İletişim:

Mesaj gönderen mavigece » 03 Eki 2006, 19:52

arkadaş biostan ses (ac'97 sanırım) kapalı olmasın?
bi kontrol et derim...
http://www.devasabilisim.com.tr - http://www.sefaaydin.net

2nafish
Bit
Bit
Mesajlar: 20
Kayıt: 02 May 2006, 23:14

Mesaj gönderen 2nafish » 04 Eki 2006, 00:18

arkadaşım biostan baktım açık gözüküyo..yani autoda..

ya bu arada default bios" ve "default setup" diye bişe göremedim iice kör mü oldum ben acaba..alla alla...

Cevapla