Dell eski günlerine dönmenin yollarını arıyor

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
HERZLOS
Byte3
Byte3
Mesajlar: 138
Kayıt: 18 Mar 2006, 19:23
Konum: AnTaLYa

Dell eski günlerine dönmenin yollarını arıyor

Mesaj gönderen HERZLOS » 29 Tem 2007, 03:11

Türkiye pazarındaki konumunu güçlendirmek için kolları sıvayan Dell, marka bilinirligini artırmaya yönelik çalısmalara hız verdi. Türkiye’de bir süredir pazar kaybı yasayan sirket, yedinci sıraya kadar gerileyen konumunu önceki yıllarda oldugu gibi ilk üçe tasımayı hedefliyor. Dell 2.0 adlı 3 milyon dolarlık yatırımlarıyla servis kalitesini de artıran Dell, yeni ürünleri ve stratejisiyle son kullanıcılar, büyük kurumlar ve KOBİ’lerin karsısına çıkmaya hazırlanıyor.
Vekaleten Dell Türkiye genel müdürlük görevini yürüten Dell Gelisen Pazarlar Kurumsal Satıs Müdürü Gareth Williams, Dell’in büyüyen pazarlar içinde degerlendirilen Türkiye’ye odaklanma kararı aldıgını söyledi. sirketin önceki yıllarda Türkiye pazarında ilk sıralarda yer aldıgını belirten Williams, bu konuma ulasmak için yatırımlarına hız verdiklerini ifade etti. Dell’in Türkiye’de marka bilinirliginin az olmadıgını ancak zaman içinde farklı sebeplerle rekabetin gerisinde kaldıklarını aktaran Williams, bu açıgın yeni strateji ve ürünleriyle kapanacagını kaydetti. Türkiye’de oldugu gibi birkaç baska ülkede daha pazar kaybı yasadıklarının altını çizen Williams, bu kapsamda kurumsal ürün ve çözümlere odaklanma kararı aldıklarını belirtti. Gareth Williams söyle devam etti: “Türkiye’de ilk çeyrek sonuçlarına bakıldıgında yüzde 4 oranında bir pazar payına sahip oldugumuzu görüyoruz. Dell olarak dünyanın birçok ülkesinde, hatta Türkiye’nin yakınındaki ülkelerde de önemli basarılara imza attık. Türkiye’de son yıllarda gerileyen konumumuzu eski durumuna nasıl getirecegimize dair yogun çalısmalar yürüttük. Bilindigi gibi bir süre önce Türkiye için 3 milyon dolarlık bir yatırım yapacagımızı duyurmustuk. Dell olarak gelisen pazarlar segmentine büyük önem veriyoruz. Türkiye de bu segmentin içinde ayrı bir yere sahip. Dell 2.0 adlı yatırımımız ile servis kalitemizi artırıyoruz. Bu kapsamda, dünyanın baska ülkelerindeki deneyimi Türkiye’ye tasıyoruz. Artık kullanıcılar teknik destek konusunda sıkıntı yasamayacaklar.”
KOBİ’lere yeni is modeli
Yeni stratejileri dogrultusunda isi, son kullanıcı, kurumsal müsteriler ve bu ikisinin ortasında yer alan KOBİ’ler seklinde konumladıklarını vurgulayan Williams, konuya iliskin su bilgileri verdi: “Son kullanıcılar gelen talepler dogrultusunda bu yıl içinde yeni ürünlerle tanısacaklar. Dell ürünleri artık daha kolay ulasılabilir hale gelecek. Kurumsal tarafta ise bu alana odaklı çalısan bir ekibimiz var. Kurumsalda misyonumuz teknolojiyi basitlestirmek. sirketler teknolojilerin karmasık oldugundan sikayetçi. Dell açık standart teknolojileri kullanarak ilerliyor. Kullanıcılarımıza Dell ürünlerini tercih ederek daha az bütçeyle kazançlarını artırabileceklerini kanıtlamaya çalısıyoruz. Bunu da sanallastırma gibi basitlestirilmis ve standartlastırılmıs teknolojiler kullanarak yapıyoruz. Bu iki segmentin tam ortasında konumlandırdıgımız KOBİ’lerde ise yeni bir is modeli yerlestiriyoruz. Bu is modeli üzerinde çalısmalarımız devam ediyor, bunun ayrıntılarını ileriki dönemlerde görecegiz. Dell olarak müsterilerimizin gereksinimlerini algılamaya çalısıyoruz. sirketler islerini büyütmek için çünkü BT’yi kullanmaları gerektigini biliyor. Ancak dogru kararı verip vermediklerinden emin olamıyorlar. Küçük sirketlerde hatanın getirdigi sonuç, büyük sirketlere göre daha sarsıcı olabiliyor. KOBİ’lere yaklasımımız, neyi basarmaları gerekiyorsa ona yardımcı olmak seklinde. Bu paralelde sirketleri dogru ürün seçmeleri için yönlendirmeye çalısıyoruz.”



Cevapla