Visual Basic icin 25 altin kural

Programlama dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
onur986

Visual Basic icin 25 altin kural

Mesaj gönderen onur986 » 03 Nis 2006, 17:27

1. Degisken adlarin 255 karakterden uzun olamaz. Bu adlari mümkün oldugunca anlasilir olacak sekilde uzun tutun.sakin a,b,xd veya ypos gibi kisa ve her anlama gelebilen degisken adlari kullanmaya kalkmayin. Bir hafta sonra "Bu degsken ne ise yariyorduü" diye kara kara düsünürsünüz sonra.

2. Form, OCX kontrol, class ya da Module isimleri 40 karakterden uzun olamaz. Mümkünse, bu nesne adlarini "yaptiklari isi yansitacak sekilde" tanimlayin.

3. Bir form üzerinde "farkli ad tasiyan" en fazla 254 kontrol nesnesi bulunabilir. Zor ama siz daha kullanacaksaniz, ayni tür olanlarlari, bir dizi olusturacak sekilde ayni ad ve farkli indexler üzerinde toplayin.

4. Dizi indexleri icin sinir 0 ile 32767 arasindadir. Daha fazlasi olmaz. (Ulan hele bir 20000 e gelin. Ne bu acgözlülük!)

5. Bir procedure 64 KB'tan uzun olamaz. Eger 63 KB'a ulasirsaniz beni arayin alninizdan öpim.

6. Visual Basic'in 16-bit'lik uyarlamasi, TextBox, ListBox gibi nesneler icerisinde 64 KB sinirini uygulamaktadir. 32-Bit'ciler icin böyle bir sinir yok.

7. Bir form,Module ya da class icerisine yüklenen kod 65534 satirdan fazla uzunlukta olamaz. Aman ha!

8. Tek bir kod satiri, 1023 karakterden uzun olamaz. (bunun icin "_" kullanin.)

9. Form,Module ya da class bünyesinde bulunan Data SEgment ( degisken ve tip tanimlamalarinin bulundugu kisim) 64 KB'tan uzun olamaz.

10. Eklenen her nesne, Window'un sistem kaynaklarindan belli bir yüzdeyi mesgul eder. Bu nedenle cok sayida nesne programinizi hantallastirir.

11. Basit grafik islemlerinde Picture nesnesi yerine image kullanin.Sistem kaynaklarini daha az kullnamis olursunuz.

12. Visual Basic'in kendi kendine ekran güncelleme kontrolü olan AutoRedraw özelligine dikkat edin. Hizli form güncellemesine gereksinim duyulan noktalarda bu özelligi False yapin. Güncellenme sikca olmuyorsa, True olarak kalmasinda yarar var.

13. Formlari, yüklenme sirasinda devreye alarak Load olayi icerisinde bulunan kodunuzun daha efektif olmasini istiyorsaniz, olaya ait kod penceresinin ilk satirina Me.Show metodunu kullanin. Form, otomatik olarak devreye girecek ve Me.Show'un hemen altindaki kod satirlari calismaya baslayacaktir.

14. Formlari gerekmedikce bellekten Unload komutu ile silmeyin. Ekranda gözükmesini istemiyorsaniz, Unload yerine Hide metodunu ile saklayin.

15. Döngü sayaclari icin Long ya da Variant yerine integer kullanin. Kodunuz daha hizli calisacaktir.

16. Gereksiz Subroutine cagrimindan kacinin. Kiz gerekiyorsa kodu, Subroutine cagirdiginiz yere kopyalayin. Kod uzamasina ragmen hizlanacaktir.

17. Bilgi girisine grek duyulmayan yerlerde TextBox yerine Label nesnesini kullanin. Sistem kaynaklarini daha az harcayacaktir.

18. ReDim ile dinamik olarak acilan dizileri, isleri bitince Erase komutu ile silin. Uygulamanizin isletim sisteminden ödünc aldigi gecici bellek azalacaktir. Bu da, uygulamanizi hizlandirir.

19. Gerekmedikce Varian tipini kullanmayin. Mevcut degisken tipleri icinde en yavas olani Varianttir. Salaktir yani!

20. Kullanilmayan degiskenleri Procedure'leriniz icinde tutmayin. Kod kisalacaktir.

21. Kullanilmayan nesne referanslarini Nothing'e esitleyerek, bellek gereksinimlerini azaltin.

22. Picture ya da image nesnelerine yükleyeceginiz resimlerin RLE formatinda olmasi, hem daha hizli bir ekran güncelleme saglayacak, hem de daha az bellege gereksinim duyulacaktir.

23. Kullanimina gereksinim duymadiginiz Picture ya da Image nesnelerinin picture özelliklerini Nothing'e esitleyerek, bellek kullanimina getirdikleri yükü azaltin.

24. Gereklilik derecesi az olan resimleri, tasarim asamasinda Picture ya da Image nesnelerine yüklemeyin. LoadResPicture komutu ile resimleri resource dosyalarinizdan cagirabilirsiniz. En kötü ihtimalle, LoadPicture komutu ile resmi yeniden yükleyebilirsiniz. Bu yöntemler, "EXE" dosyasinin daha kücük olmasini saglayacaktir.

25. Bu 25 altin kurali, Kod yazarken her an görebileceginiz bir noktaya yazin. Gerekiyorsa yazicidan cikartip, duvara asin!



Cevapla