Bu sene kullanicilarla bulusan cift cekirdekli islemciler, coklu ortam uygulamalarinda büyük performans sicramalari sagladilar. Fakat konu oyunlar oldugunda tek cekirdege sahip olan fakat saat hizlari yüksek versiyonlarin hakimiyeti söz konusuydu. cünkü yazilimsal destek olmadiginda donanimsal olarak cekirdekler arasinda is dagilimi söz konusu olmamakta. Intel, gelecekte standart halini alacak birden fazla cekirdege sahip islemcilerin, oyunlarda da kullanicilara neler kazandirabilecegini göstermek icin oyun üreticileri ile birlikte calisarak, paralel isleme yazilimsal destegi genisletme karari almis durumda. Bu kararin ilk meyvasi id software in Quake III'e paralel islem yetenegi kazandirarak hazirladigi bir teknoloji demosuydu. Fakat simdi elimizde cok daha iyisi var id software Quake 4'ü versiyon 1.0.5 e yükseltecek olan yama ile oyuna paralel islem destegi ekliyor.

Quake 4 ün paralel islem destekli versiyonunu hem Intel hem de AMD'nin cift cekirdekli ve tek cekirdekli versiyonlari ile test etmis. Paralel islem destegi, Intel islemcilerde HT özelligi bulunan tek cekirdekli Pentium 4 540 (3.2GHz)'da dahi 1280x1024 piksel cözünürlükte 4xaa acik olan oyun testlerinde fark yaratmis. cift cekirdekli versiyonlarda ise test icin kullanilan ATi X1800XT siniri belirleyen etken olmus.

Quake 4 üzerinde yapilan degisiklikler her ne kadar Intel'in destegi ile gerceklessede sonucta AMD'nin cift cekirdekli modellerinde de oyunun paralel islem destegi hizlandirma sagliyor. Tek fark AMD'nin tek cekirdekli islemcilerinde, HT gibi bir destek bulunmadigindan paralel islem desteginin hizlandirmaya bir etkisinin olmamasi.
http://www.firingsquad.com
800x600 ve 1600x1200 piksel cözünürlüklerininde dahil oldugu bir cok test gerceklestirmis. 800x600 piksel cözünürlükte herhangi bir görüntü kalitesi arttirici filtreleme kullanilmazken cift cekirdekli islemciler %70'e varan performans artislari saglamaktalar. Düsük cözünürlükte yapilan testlerin amaci ekran karti limitine takilmaksizin islemcinin neler yapabildiginin görülebilmesi. Benim özellikle 1280x1024 piksel cözünürlükte yapilmis testlere yer vermemdeki neden, günümüzde bir cok 17'' ve 19'' LCD 1280x1024 piksel cözünürlügün yukarsina cikamamaktalar ve bu nedenle oyuncularin cogunun genelde bu cözünürlügü tercih etmeleriydi. Oyunlardaki paralel isleme destek verilmesi sadece Quake 4 ile sinirli degil. cok yakinda Call Of Duty 2'de paralel islem destekli oyunlar kervaninda yerini alacak. Ekran karti sürücülerinin dahi cift cekirdekli islemcilere destek verdigi ve yer yer %20 lere varan performans artislari saglayabildikleri bir ortamda, oyunlarinda destegiyle kullanicilar simdiden daha fazla fizik ögesi ve gelismis yapay zeka tasiyan oyunlarla bulusabilecekler.
alinti..