Norton Milyonlarca Bilgisayarın Çökmesine Neden Oldu

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
PeeRLeeSS
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 848
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
İletişim:

Norton Milyonlarca Bilgisayarın Çökmesine Neden Oldu

Mesaj gönderen PeeRLeeSS »

Symantec, Norton Antivirus için yayınladıgı hatalı virüs tanım dosyalarıyla Çin'de binlerce kullanıcının bilgisayarını açılamaz hale getirdi. Detaylar bu haberde.

Symantec, geçtigimiz günlerde Norton Antivirus için yayınladıgı virüs tanım dosyalarıyla Service Pack 2 yüklü Çince Windows XP kullanan makinelerdeki iki adet önemli sistem dosyasını (netapi32.dll ve lsasrv.dll) hatalı bir sekilde virüslü zannedip karantinaya aldı ve bir sonraki açılısta kullanıcıları mavi ekran hatasıyla bas basa bıraktı. Kesin bir bilgi olmasa da degisik kaynaklara göre etkilenen bilgisayar sayısı 1.000.000 - 7.000 arasında degisiyor.

Zarar Büyük
Symantec, hatasının üstünden 13 buçuk saat geçtikten sonra yeni ve hatasız bir virüs tanım dosyası yayınladı. Bu süre Çin'de binlerce kullanıcının otomatik olarak güncellemeleri edinip bilgisayarlarını göçertmeleri için yeterli bir süre.

Etkilenen bilgisayarların tekrar hatasız çalısabilmeleri için Windows/System32 dizini altına karantinaya alınan bu iki dosyanın yeniden kopyalanması gerekiyor. Firmanın Çince destek sayfasında bunun nasıl yapılacagıyla ilgili bir makale yayınlandı. Ancak uluslararası sitesinde ya da Çince ana sayfasında konuyla ilgili bir bilgi yer almıyor.

Sabıka dosyası kabarık
Symantec'in güvenlik için çıkardıgı yazılımlardaki açıklara alısmıstık ama bilgisayarlara dogrudan bu kadar zarar verebilecegini düsünmemistik.
Kullanıcı avatarı
Bekir 65
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1215
Kayıt: 11 Nis 2006, 22:05
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen Bekir 65 »

iste onun icin Norton kullanmiyorum ve pc yi cok yavas yapiyor :evil:
Kullanıcı avatarı
PeeRLeeSS
Megabyte1
Megabyte1
Mesajlar: 848
Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
İletişim:

Mesaj gönderen PeeRLeeSS »

bende 4 yıldan beri kullanmıyorum ve kurmuyorumda :D
Kullanıcı avatarı
Sawyer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 309
Kayıt: 21 Nis 2006, 15:46

Mesaj gönderen Sawyer »

Bende kullanmıyorum gereksiz yere makineyi kastırıyor...
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Mesaj gönderen Ensatech »

hahaha Dünya bize güvnemek zorunda! PEHhh
Kullanıcı avatarı
Kripteks®
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3564
Kayıt: 12 Ara 2006, 12:44
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 3 kez
İletişim:

Mesaj gönderen Kripteks® »

norton mu mcafee mi aman allah korusun
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11968 kez

Mesaj gönderen velociraptor »

Norton un nekadar salak bir okadar da basarisiz bir antivirüs oldugunu kesfetmem 1999 yillarina rastlar , hatta bir arkadas dili dönmeyerek ona nötron derdi , yerlere yatardik ama adam hakli Nötron bombasindan farki yok , anlayana tabbii ki
Kullanıcı avatarı
root
Kilobyte3
Kilobyte3
Mesajlar: 440
Kayıt: 14 Ara 2006, 14:50
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen root »

Bunlar kendilerini hacker sanmislar birazcik !! hahaha
Kullanıcı avatarı
artung
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 274
Kayıt: 15 May 2006, 19:18
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen artung »

hiç kullanmadım yavaslattıgını duymustum bunun içinde su an seviniyorum
Kullanıcı avatarı
daddy_cool
Megabyte3
Megabyte3
Mesajlar: 1272
Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
cinsiyet: Erkek

Mesaj gönderen daddy_cool »

Zaten Makinanın içine Etmesinden belliydi bu norton un ne kadar salak ve adi bir anti-virus oldugu.

Anti-virus isi öyle sırf Anti-Virus yakalamayla olmuyo.O yüzden Makinaya verdigi yükün miktarıda çok önemli.Makinayı kastırıyosa 5 para etmez bence.Salak Norton onlrla ugrasacagına Bu Anti-Virüsü nasıl gelistiririm de bu kasma olayını hallederim? diye dsüsünse çook daha iyi olacak...
Kullanıcı avatarı
Sawyer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 309
Kayıt: 21 Nis 2006, 15:46

Mesaj gönderen Sawyer »

SaBoTaGe yazdı:Zaten Makinanın içine Etmesinden belliydi bu norton un ne kadar salak ve adi bir anti-virus oldugu.

Anti-virus isi öyle sırf Anti-Virus yakalamayla olmuyo.O yüzden Makinaya verdigi yükün miktarıda çok önemli.Makinayı kastırıyosa 5 para etmez bence.Salak Norton onlrla ugrasacagına Bu Anti-Virüsü nasıl gelistiririm de bu kasma olayını hallederim? diye dsüsünse çook daha iyi olacak...
Size katılıyorum...
Cevapla

“Teknoloji ve bilim haberleri” sayfasına dön