Norton Milyonlarca Bilgisayarın Çökmesine Neden Oldu
- PeeRLeeSS
- Megabyte1

- Mesajlar: 848
- Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
- İletişim:
Norton Milyonlarca Bilgisayarın Çökmesine Neden Oldu
Symantec, Norton Antivirus için yayınladıgı hatalı virüs tanım dosyalarıyla Çin'de binlerce kullanıcının bilgisayarını açılamaz hale getirdi. Detaylar bu haberde.
Symantec, geçtigimiz günlerde Norton Antivirus için yayınladıgı virüs tanım dosyalarıyla Service Pack 2 yüklü Çince Windows XP kullanan makinelerdeki iki adet önemli sistem dosyasını (netapi32.dll ve lsasrv.dll) hatalı bir sekilde virüslü zannedip karantinaya aldı ve bir sonraki açılısta kullanıcıları mavi ekran hatasıyla bas basa bıraktı. Kesin bir bilgi olmasa da degisik kaynaklara göre etkilenen bilgisayar sayısı 1.000.000 - 7.000 arasında degisiyor.
Zarar Büyük
Symantec, hatasının üstünden 13 buçuk saat geçtikten sonra yeni ve hatasız bir virüs tanım dosyası yayınladı. Bu süre Çin'de binlerce kullanıcının otomatik olarak güncellemeleri edinip bilgisayarlarını göçertmeleri için yeterli bir süre.
Etkilenen bilgisayarların tekrar hatasız çalısabilmeleri için Windows/System32 dizini altına karantinaya alınan bu iki dosyanın yeniden kopyalanması gerekiyor. Firmanın Çince destek sayfasında bunun nasıl yapılacagıyla ilgili bir makale yayınlandı. Ancak uluslararası sitesinde ya da Çince ana sayfasında konuyla ilgili bir bilgi yer almıyor.
Sabıka dosyası kabarık
Symantec'in güvenlik için çıkardıgı yazılımlardaki açıklara alısmıstık ama bilgisayarlara dogrudan bu kadar zarar verebilecegini düsünmemistik.
Symantec, geçtigimiz günlerde Norton Antivirus için yayınladıgı virüs tanım dosyalarıyla Service Pack 2 yüklü Çince Windows XP kullanan makinelerdeki iki adet önemli sistem dosyasını (netapi32.dll ve lsasrv.dll) hatalı bir sekilde virüslü zannedip karantinaya aldı ve bir sonraki açılısta kullanıcıları mavi ekran hatasıyla bas basa bıraktı. Kesin bir bilgi olmasa da degisik kaynaklara göre etkilenen bilgisayar sayısı 1.000.000 - 7.000 arasında degisiyor.
Zarar Büyük
Symantec, hatasının üstünden 13 buçuk saat geçtikten sonra yeni ve hatasız bir virüs tanım dosyası yayınladı. Bu süre Çin'de binlerce kullanıcının otomatik olarak güncellemeleri edinip bilgisayarlarını göçertmeleri için yeterli bir süre.
Etkilenen bilgisayarların tekrar hatasız çalısabilmeleri için Windows/System32 dizini altına karantinaya alınan bu iki dosyanın yeniden kopyalanması gerekiyor. Firmanın Çince destek sayfasında bunun nasıl yapılacagıyla ilgili bir makale yayınlandı. Ancak uluslararası sitesinde ya da Çince ana sayfasında konuyla ilgili bir bilgi yer almıyor.
Sabıka dosyası kabarık
Symantec'in güvenlik için çıkardıgı yazılımlardaki açıklara alısmıstık ama bilgisayarlara dogrudan bu kadar zarar verebilecegini düsünmemistik.
- PeeRLeeSS
- Megabyte1

- Mesajlar: 848
- Kayıt: 15 Mar 2006, 18:12
- İletişim:
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53916
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19729 kez
- Teşekkür edildi: 11968 kez
- daddy_cool
- Megabyte3

- Mesajlar: 1272
- Kayıt: 14 Nis 2006, 15:03
- cinsiyet: Erkek
Zaten Makinanın içine Etmesinden belliydi bu norton un ne kadar salak ve adi bir anti-virus oldugu.
Anti-virus isi öyle sırf Anti-Virus yakalamayla olmuyo.O yüzden Makinaya verdigi yükün miktarıda çok önemli.Makinayı kastırıyosa 5 para etmez bence.Salak Norton onlrla ugrasacagına Bu Anti-Virüsü nasıl gelistiririm de bu kasma olayını hallederim? diye dsüsünse çook daha iyi olacak...
Anti-virus isi öyle sırf Anti-Virus yakalamayla olmuyo.O yüzden Makinaya verdigi yükün miktarıda çok önemli.Makinayı kastırıyosa 5 para etmez bence.Salak Norton onlrla ugrasacagına Bu Anti-Virüsü nasıl gelistiririm de bu kasma olayını hallederim? diye dsüsünse çook daha iyi olacak...
- Sawyer
- Kilobyte2

- Mesajlar: 309
- Kayıt: 21 Nis 2006, 15:46
Size katılıyorum...SaBoTaGe yazdı:Zaten Makinanın içine Etmesinden belliydi bu norton un ne kadar salak ve adi bir anti-virus oldugu.
Anti-virus isi öyle sırf Anti-Virus yakalamayla olmuyo.O yüzden Makinaya verdigi yükün miktarıda çok önemli.Makinayı kastırıyosa 5 para etmez bence.Salak Norton onlrla ugrasacagına Bu Anti-Virüsü nasıl gelistiririm de bu kasma olayını hallederim? diye dsüsünse çook daha iyi olacak...




