yatay çalışan kasa dikey çalışmıyor - Çözüldü

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Alesta
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 317
Kayıt: 15 Mar 2006, 22:44
Teşekkür etti: 2 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

yatay çalışan kasa dikey çalışmıyor - Çözüldü

Mesaj gönderen Alesta »

merhaba arkadaşlar

çok garip bir problemle uğraşıyorum. kasanın 550w'lık güç kaynağının değişmesi gerekiyordu, değiştirdim. ama bu seferde başlıkta bahsettiğim problem ortaya çıktı. kasa yatay durumdayken görüntü veriyor ama dikey durumda görüntü vermiyor. bazan ekran kartı ile, bazan ram ler ile oynayınca dikeyde de görüntü veriyor ama istikrarlı bir şekilde çalışmıyor. ama yatay haldeyken hiçbir problem yok.

anakartı tamamen dışarı çıkardım ve yeniden monte ettim. anakart altına izolasyon yerleştirdim, anakart vidalarını seçerek dikkatli bir şekilde taktım. başka bir tane daha 550w power ile de denedim, iki adet 8gb lik ramleri teker teker soket değişitrerek denedim dahası kasa ramleri dışında başka bir ram de denedim ama hepsinde sonuç aynı.

problem ne olabilir?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: yatay çalışan kasa dikey çalışmıyo

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Sorun ya temassızlık ya da kablo bağlantılarının gevşemesi veya girişlerin tam temas edemeyecek kadar gevşek ya da sorunlu olması olabilir şimdilik aklıma gelenler bunlar fakat hiç kasalı bilgisayar kullanmadım o yüzden başka da bir fikrim yok açıkçası. Umarım sorunu çözersin.
Kullanıcı avatarı
Alesta
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 317
Kayıt: 15 Mar 2006, 22:44
Teşekkür etti: 2 kez
Teşekkür edildi: 14 kez

Re: yatay çalışan kasa dikey çalışmıyo

Mesaj gönderen Alesta »

arkadaşlar sorunu çözdüm.

işlemci, ramler filan derken ekran kartına sıra geldi. sorun ekran kartının temassızlığı demeyeyim çünkü sokete tam olarak oturduğundan da görüntü vermeme durumu devam ediyordu. yukarı aşağı oynatıp start verdim ve ekran kartının tek bir pozisyonunda kasanın dikey pozisyonda görüntü verdiğini farkettim (ne çok yukarı ne çok aşağı, ne tamsokete oturmuş ne de soketten çıkmış şekilde). tabi haliyle o şekilde sabitleyemeyeceğim için ben de bir klips yardımı ile kartın yukarış aşağı duruş pozisyonunu sabitledim. şu an sıkıntı yok çalışıyor.

merak eden olabilir diye çözümün resmini koyuyorum aşağıya.

Resim

https://hizliresim.com/g2s8ran
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: yatay çalışan kasa dikey çalışmıyo

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Benim de laptopumda kablo temassızlığı sonucunda görüntü gidip geliyordu en son direkt kabloyu değiştirince sorun çözülmüştü oradan tahmin yürüttüm hani belki tablolarda bir sıkıntı temassızlık vardır diye yazmakta fayda görmüştüm. Sorunu çözdüğüne sevindim umarım bir daha tekrarlamaz, güle güle kullanın.

Bendeki çözülen sorun için bakmak istersen konu llinkini vereyim; viewtopic.php?t=224667
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: yatay çalışan kasa dikey çalışmıyor - Çözüldü

Mesaj gönderen burak35 »

Garip bi sorunmuş. Geçmiş olsun.
Cevapla