Microsoft ve Nvidia, nükleer enerji santralleri için ortaklık duyurdu

PC ve Teknoloji dünyasından son haberlere buradan ulaşabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Microsoft ve Nvidia, nükleer enerji santralleri için ortaklık duyurdu

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Eğer dünyanın gerçekten ihtiyacı olan şeyin, yapay zeka veri merkezlerinin muazzam enerji taleplerini karşılamak için bir dizi nükleer enerji santrali olduğunu düşündüyseniz, işte size iyi haber: Microsoft ve Nvidia, nükleer tesislerin geliştirilmesini ve devreye alınmasını hızlandırmak için tasarlanmış bir yapay zeka ortaklığı duyurdu.

Kimse Copilot'ı bir kontrol odasında otururken hayal etmeye başlamadan önce, şirketler bunun esas olarak bir reaktörün faaliyete geçmesinden önce gelen yavaş işleri hızlandırmakla ilgili olduğunu söylüyor.

Şirketin açıklamasına göre , Microsoft'un yeni "Nükleer için Yapay Zeka" girişimi, lisanslama, santral tasarımı, inşaat planlaması ve devam eden operasyonlar gibi konuları ele almak için Azure tabanlı izin araçlarını Nvidia'nın simülasyon altyapısıyla birleştiriyor.


En büyük hedef izin süreci. Microsoft, nükleer lisanslamanın yıllar sürebileceğini, yüz milyonlarca dolara mal olabileceğini ve on binlerce sayfa belge gerektirebileceğini söylüyor.

İddia şu ki, üretken yapay zeka evrak taslakları hazırlayabilir, geçmiş izinlere karşı boşluk analizi yapabilir ve pahalı gecikmelere dönüşmeden önce tutarsızlıkları tespit edebilir. Teoride bu, insan uzmanların ve düzenleyicilerin PDF dosyaları yığınında biçimlendirme hatalarını aramak yerine güvenliğe odaklanmalarını sağlar.

Nvidia'nın anlaşmadaki payı büyük ölçüde dijital kopyalara dayanıyor. Geliştiriciler, Omniverse, Earth 2, Isaac Sim, PhysicsNeMo ve diğer araçları kullanarak, ilk kazma toprağa değmeden önce bir tesisin sanal bir versiyonunu oluşturabiliyorlar.

Resim

Microsoft, 4D ve 5D simülasyonlarının 3D modellere ek olarak zamanlama ve maliyet takibi sağladığını ve ekiplerin çakışmaları, gecikmeleri ve yeniden çalışmaları daha erken tespit etmelerine yardımcı olduğunu söylüyor. Bu, Nvidia'nın fabrikalar ve yapay zeka altyapısı için öne sürdüğü "iki kez inşa et, bir kez dijital olarak ve bir kez gerçekte" fikriyle aynı.

Bu, ilk kullanım örneği değil. Microsoft, Aalo Atomics'in, şirketin Üretken Yapay Zeka Destekli İzin Verme araçlarını kullanarak zaman alıcı izin verme iş yükünü %92 oranında azalttığını ve bunun da yıllık yaklaşık 80 milyon dolar tasarruf sağladığını belirtiyor.

Southern Nuclear, mühendislik ve lisanslama süreçlerinde Microsoft Copilot ajanlarını kullanırken, Idaho National Laboratory ise güvenlik analiz raporlarını derlemek ve inceleme yöntemlerini standartlaştırmak için yapay zekayı uyguluyor.

Artan sayıdaki yapay zeka veri merkezlerinden kaynaklanan muazzam enerji talebi nedeniyle, teknoloji şirketleri artık sadece GPU satın almıyor; onları çalıştıracak enerji santrallerinin peşine düşüyorlar.

Microsoft, veri merkezleri için 800 megavattan fazla karbon içermeyen enerji sağlamak amacıyla Three Mile Island nükleer santralini yeniden faaliyete geçirmeyi hedefliyor . Ayrıca , emekliye ayrılmış Deniz Kuvvetleri reaktörlerinin yapay zeka tesisleri için yeniden kullanılması yönünde bir öneri de var.

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/111822-mi ... clear.html
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9477
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: Microsoft ve Nvidia, nükleer enerji santralleri için ortaklık duyurdu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Anlaşılan bu sefer de nükleer tesislerle kafayı bozmuşlar enteresan geldi açıkçası
Cevapla

“Teknoloji ve bilim haberleri” sayfasına dön