Evde cips (Tombi) tarifi

Her türlü yemek ve tatlı tarifleri buraya
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53900
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19706 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Evde cips (Tombi) tarifi

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Malzemeler
——————
1 sb kadar ister haşlama pirinc ister kalmış pilav
1 bucuk çb su ( yavas yavaş ekleyin, kıvam videodaki gibi olsun ) ( herkesin cay bardagi olcusu farklı bendeki klasik kucuk cay bardagı)
1 çk zerdaçal

( bu 3 lü blenderdan gececek )

2 yumurta beyazı
1 tk sirke
1 tk nişasta

(Bu 3 lü mikserden gececek)

Nasıl yapacağız?
————————-
Öncelikle pilav su ve zerdeçal blend edelim yoğun bir kıvam alacak videodaki gibi

Daha sonra yumurta beyazını bir tatli kaşığı sirkeyle köpürene kadar çırpıp köpürtkten sonra bir tatlı kaşığı nişasta ekleyip kar beyazı olana kadar çırpalım

daha sonra blend ettigmiz pirinçleri yumurta beyazına ekleyim spatulayla yavasca karıştıralım.

Sıkma torbası veya sıkma şişesi veya kaşıkla şekil verebilirsiniz yağ kağıda şekil vererek koyalım

İlk önce 180° fırında 10 dk daha sonra fırını 90 ° ye indirip 13-14dk daha
Pisirelim.

Sonrasında isterseniz sevdiğiniz baharatlarla karıştırabilirsiniz

Dediğin herkesin ellerine sağlık deneyenlerden yorum bekliyorum😍

NOT : bu tarifi öncelik olarak yeni yapılmış pilav ile yapın, eger akşam yemeğinden kalma pilav varsa o aksam hemen yapın ertesi gunu beklemeyin, bakteri cogalmamasi adına 🙏

Video :
https://www.instagram.com/reels/DUpUUvKjFa8/
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9458
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 7001 kez

Re: Evde cips (Tombi) tarifi

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Yapacak olan herkese kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Evde cips (Tombi) tarifi

Mesaj gönderen burak35 »

Cİps çok severim. Ama genelde hep kuruyemişçiden alırım. VE Hep kendim elle alırım. Genelde lezzet ve fiyat olarak bayada iyidir.
Cevapla