Öncelikle şunu belirteyim, Zorin OS Pro'da abonelik sistemi yok. Tek seferlik ödeme yapıyorsunuz, ISO dosyasını indiriyorsunuz, kuruyorsunuz, iş bitiyor.
Kişisel Kullanım
Kişisel kullanımda tek lisansla birden fazla bilgisayara kurulum yapabilirsiniz. Evde iki veya üç makineniz varsa tek lisans yeterli.
Teknik Destek
Ancak şunu belirtmek gerekir, Pro lisansıyla gelen e-posta teknik desteği sadece tek bir bilgisayar için geçerli. Yani iki makineye kurdum diye iki makine için destek talep edemezsiniz.
Kurumsal Kullanım
Şirket veya kurum ortamında kullanacaksanız durum farklı. Her bilgisayar için ayrı lisans satın almanız gerekiyor.
Lisansı Paylaşmak
Satın aldığınız lisansı başkasıyla paylaşmak yasak, bu konuda dikkatli olununmalıdır.
Peki Lisans İhlali Yaparsanız Ne Olur?
Zorin OS tarafından:
Lisans anahtarı iptal edilir.
Hesabınız askıya alınır.
Pro sürüm güncellemelerine erişim kesilir.
Hukuki boyut:
Zorin OS, Linux tabanlı ve açık kaynak bileşenler üzerine kurulu. Çekirdeği ve temel bileşenleri GPL lisanslı. Dolayısıyla sizi mahkemeye vermeleri pratikte çok zor ve maliyetli, caydırıcı değil.
Gerçekte ne oluyor:
Zorin OS küçük bir ekip tarafından geliştiriliyor. Lisans ihlallerini tek tek takip edecek ne kaynakları ne de sistematik bir denetim mekanizmaları var. Büyük ihtimalle fark bile etmiyorlar.
Ama şunu söyleyeyim:
Pro lisansı zaten çok pahalı değil. Geliştiriciyi desteklemek adına alınan sembolik bir ödeme. "
Fark temelde görsel özelleştirme ve önceden kurulu uygulamalar. Core ile Pro arasında performans veya güvenlik farkı yok. İkisi de aynı temelde çalışıyor.Pro'yu satın almanın asıl amacı Zorin OS geliştiricilerini desteklemek. Teknik olarak Core yeterli, Pro'daki her şeyi sonradan kendin de kurabiliyorsunuz.Benim takıntım, özgür lisanslamaya tabii bir dağıtımı para ile dağıtmaların da...[/u][/color][/b]"
Core — Ücretsiz
Temel masaüstü ortamı
Standart uygulama seti
Temel düzen seçenekleri (Windows veya Mac görünümü)
Topluluk desteği
Pro — Ücretli
Core'daki her şey dahil Daha fazla masaüstü düzeni (Windows 11, macOS, Ubuntu, klasik görünümler)
Ek premium temalar ve ikonlar Daha fazla önceden kurulu uygulama (Libre Office tam paket, yaratıcı araçlar) Oyun araçları önceden kurulu Doğrudan geliştirici desteği[/i]
Windows da lisans Hwid ile daha basittir. Istenilen her makineye sınırsız lisans yapma hakkı var yani Linuxte yakalanılırsa lisans iptal edilir en iyisi ben olsam Freedos laptop alır sıfırdan Hwid lisans yapar lisans kaygısı olmadan sorunsuz kullanırım kafam rahat olur.
Windows 11 25H2'nin boyutu 7.40 gb çok yüksek diye kınayanların unuttukları ironiye bakar mısınız önerdikleri Linux Zorin Pro'nun boyutu olan 8.4 gb ye bir şey diyemiyorlar bu tezatlık hep aklımda Windows gibi Linux'de mi bukalemun gibi Windows 'a benzemek için renkten renge mi girecek sorusunu bana hep sordurmaktadır.
En iyisi olabildiğince eski sürüm kullanmak. Şükür desteği kesilmiş bir sistemde çok büyük sorun yaşamadım.
Win 7 deykende destek kesildi ve sorunsuz kullandım.
Şuan windows 10 daykende destek kesildi. VE yine sorunsuza yakın kullanıyorum.
Ama kendi adıma söyleyeyim ben çok uğraştım. Tabi başka insanlar o kadar uğraşır mı ? bilemem.
Bu gidişle Windows 10'u bir 2-3 sene daha sorunsuz kullanırsın sonra yavaş yavaş programlar hata vermeye başlar fakat programların Windows 10'un desteklediği eski sürümlerini kullanırsan sorun yaşamazsın.