Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
anonim23
Byte2
Byte2
Mesajlar: 71
Kayıt: 19 Oca 2024, 18:58
Teşekkür etti: 94 kez
Teşekkür edildi: 94 kez

Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen anonim23 »

Arkadaşlar Merhaba,

Freedos bir pc de 2 adet nvme M2 SSD raid0 olarak gelmekte. Kararsız kaldığım bir nokta var. :?: Raid0 olarak kurarsam kurulum ekranında tek bir SSD disk mi göreceğim? Ssd nin birine Windows yükleyip diğerini D olarak dosya depolamak için kullanmak istiyorum. Ssdlerin kendisi zaten okuma yazma hızları yüksek olduğu için raid modunu biostan devre dışı bırakmalı mıyım sizce? İkisi arasında çok aşırı hız farkları oluyor mu? Ahci modunda Windows u kurup Intel rapid storage teknology hizmetini devre dışı bırakmalı mıyım?

İnternetten araştırdım ama Raid i kullanıp kullanmamakla ilgili doğru düzgün tavsiye bulamadım.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen burak35 »

Merhaba. Raid olayının mantığı birbirinin aynı olan 2 diski raid ile birleştirmek ve hız performans olarak 2 kat güç elde etmektir.
Buna eskiden nvme ss ler yaygın değilken ihtiyaç vardı. O zamanlar çok iş görüyordu. ama şuan bence gerek yok.
Raid önermiyorum. Nedenine gelecek olursak 2 disk birlikte çalıştığı için biri bozulursa diğerinide kullanamıyorsunuz.
Raid mod açıkken 2 diski tek disk olarak görürsünüz evet.
Ama raid moda bence gerek yok. Biostan raid modu kapatıp normal uefi kurulum yapın.
Disklerden en baştakini disk 0 boot drive yapın yani işletim sistemi kurun.
Diğer diskide depo amaçlı kullanın böylesi çok daha iyi olur. şimdiden kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9455
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 6998 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bence Ahci olarak kalması daha faydalıdır.
Kullanıcı avatarı
anonim23
Byte2
Byte2
Mesajlar: 71
Kayıt: 19 Oca 2024, 18:58
Teşekkür etti: 94 kez
Teşekkür edildi: 94 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen anonim23 »

Çok sağol kardeşim yardımın için. SSD ve pil ömrüne etkisi nasıldır acaba?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9455
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 6998 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bence Ahci daha enerji dostu ve daha performanslıdır
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

anonim23 yazdı: 06 Mar 2026, 12:50 Arkadaşlar Merhaba,

Freedos bir pc de 2 adet nvme M2 SSD raid0 olarak gelmekte. Kararsız kaldığım bir nokta var. :?: Raid0 olarak kurarsam kurulum ekranında tek bir SSD disk mi göreceğim? Ssd nin birine Windows yükleyip diğerini D olarak dosya depolamak için kullanmak istiyorum. Ssdlerin kendisi zaten okuma yazma hızları yüksek olduğu için raid modunu biostan devre dışı bırakmalı mıyım sizce? İkisi arasında çok aşırı hız farkları oluyor mu? Ahci modunda Windows u kurup Intel rapid storage teknology hizmetini devre dışı bırakmalı mıyım?

İnternetten araştırdım ama Raid i kullanıp kullanmamakla ilgili doğru düzgün tavsiye bulamadım.
Resim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen burak35 »

Ssd harddisklere göre daha az enerji harcar. Ssd de mekanik aksam yok. Ama harddisklerde sürekli dönen ve hareket eden mekanik aksamlar var.
Ssd de arasıra çok enerji harcayabilir. Ama her zaman değil. Mesela çok büyük boyutlu dosyalar kopyalarsanız ve
dosya kopyalama işlemleri biraz uzun sürerse işte o zaman ssd biraz fazla güç harcayabilir.
Ama her zaman ssd ler harddisklere göre çok daha avantajlıdır.
Kullanıcı avatarı
anonim23
Byte2
Byte2
Mesajlar: 71
Kayıt: 19 Oca 2024, 18:58
Teşekkür etti: 94 kez
Teşekkür edildi: 94 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen anonim23 »

Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar iyiki varsınız. 😀
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9455
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 929 kez
Teşekkür edildi: 6998 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Sorunun çözülmesine sevindim. Başka yardıma ihtiyacın olursa her zaman ben de diğer arkadaşlar gibi elimden geldiğince yardımcı olurum.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Raid Devre Dışı Bırakılmalı mı?

Mesaj gönderen burak35 »

2 ayrı disk olarak kullanmak çok daha iyi olur. çünkü zaten hali hazırda ikiside nvme miş. E zaten bu ssd ler de baya bi hızlı oluyor.
okuma yazma hızlarıda en az 1500 2000 mb/sn falandır tahminen. Tabi yeni laptop aldıysanız hızları çok daha yüksekte olabilir.
5000 mb/sn gibi.
Cevapla