Freedos bir pc de 2 adet nvme M2 SSD raid0 olarak gelmekte. Kararsız kaldığım bir nokta var. Raid0 olarak kurarsam kurulum ekranında tek bir SSD disk mi göreceğim? Ssd nin birine Windows yükleyip diğerini D olarak dosya depolamak için kullanmak istiyorum. Ssdlerin kendisi zaten okuma yazma hızları yüksek olduğu için raid modunu biostan devre dışı bırakmalı mıyım sizce? İkisi arasında çok aşırı hız farkları oluyor mu? Ahci modunda Windows u kurup Intel rapid storage teknology hizmetini devre dışı bırakmalı mıyım?
İnternetten araştırdım ama Raid i kullanıp kullanmamakla ilgili doğru düzgün tavsiye bulamadım.
Merhaba. Raid olayının mantığı birbirinin aynı olan 2 diski raid ile birleştirmek ve hız performans olarak 2 kat güç elde etmektir.
Buna eskiden nvme ss ler yaygın değilken ihtiyaç vardı. O zamanlar çok iş görüyordu. ama şuan bence gerek yok.
Raid önermiyorum. Nedenine gelecek olursak 2 disk birlikte çalıştığı için biri bozulursa diğerinide kullanamıyorsunuz.
Raid mod açıkken 2 diski tek disk olarak görürsünüz evet.
Ama raid moda bence gerek yok. Biostan raid modu kapatıp normal uefi kurulum yapın.
Disklerden en baştakini disk 0 boot drive yapın yani işletim sistemi kurun.
Diğer diskide depo amaçlı kullanın böylesi çok daha iyi olur. şimdiden kolay gelsin.
anonim23 yazdı: 06 Mar 2026, 12:50
Arkadaşlar Merhaba,
Freedos bir pc de 2 adet nvme M2 SSD raid0 olarak gelmekte. Kararsız kaldığım bir nokta var. Raid0 olarak kurarsam kurulum ekranında tek bir SSD disk mi göreceğim? Ssd nin birine Windows yükleyip diğerini D olarak dosya depolamak için kullanmak istiyorum. Ssdlerin kendisi zaten okuma yazma hızları yüksek olduğu için raid modunu biostan devre dışı bırakmalı mıyım sizce? İkisi arasında çok aşırı hız farkları oluyor mu? Ahci modunda Windows u kurup Intel rapid storage teknology hizmetini devre dışı bırakmalı mıyım?
İnternetten araştırdım ama Raid i kullanıp kullanmamakla ilgili doğru düzgün tavsiye bulamadım.
Ssd harddisklere göre daha az enerji harcar. Ssd de mekanik aksam yok. Ama harddisklerde sürekli dönen ve hareket eden mekanik aksamlar var.
Ssd de arasıra çok enerji harcayabilir. Ama her zaman değil. Mesela çok büyük boyutlu dosyalar kopyalarsanız ve
dosya kopyalama işlemleri biraz uzun sürerse işte o zaman ssd biraz fazla güç harcayabilir.
Ama her zaman ssd ler harddisklere göre çok daha avantajlıdır.
2 ayrı disk olarak kullanmak çok daha iyi olur. çünkü zaten hali hazırda ikiside nvme miş. E zaten bu ssd ler de baya bi hızlı oluyor.
okuma yazma hızlarıda en az 1500 2000 mb/sn falandır tahminen. Tabi yeni laptop aldıysanız hızları çok daha yüksekte olabilir.
5000 mb/sn gibi.