Emekli Olmak İsteyenler İşe Başlama Tarihinize Dikkat Edin

Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Emekli Olmak İsteyenler İşe Başlama Tarihinize Dikkat Edin

Mesaj gönderen velociraptor »

Emekli olmak isteyen kadın ve erkekler ne zaman emekli olacağınız işe başlama tarihinize göre belirlenir.

1. İşe başlama tarihi 08.09.1999 tarihinden önce olanların SSK dan daha kolay emekli olabilir

2. 08.09.1999 dan sonra sosyal güvenlik sistemine girenlerin SSK yeni adıyla 4/A dan değil de eski adı Bağ-Kur yeni adı 4/B'den daha kolay emekli olabilirler.

3. 08.09.1999 tarihinden sonra ilk defa sosyal güvenlik sistemine girenler 60 yaşında 15 yıl ve 5400 günle 4/B den emekli olabilirler.

4. 08.09.1999 tarihinden sonra sisteme girmiş ve SSK'dan emekli olmak isteyenlerin ise 25 yıl 4500 günle emekli olabilme ihtimalleri vardır. Emeklilikte işe başlama tarihi çok önemlidir.

Ne zaman emekli olacağınız ve ne kadar prim gününe sahip olmanız gerektiği işe başlama tarihinize göre belirlenir. Bu arada stajyer ve çırakların ilk işe başlama tarihi emeklilikte işe başlama tarihi olarak kabul edilmez. Stajyer ve çırakların kendi adlarına tüm kollara tabi olarak prim yatırıldığı tarih işe başlama tarihi sayılmaktadır. Emekli olmak isteyenler işe başlama tarihlerine göre şu şekilde emekli olurlar.

Erkeklerde

Resim

Kadınlarda

Resim

Kaynak :
https://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz ... ursun/026/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: Emekli Olmak İsteyenler İşe Başlama Tarihinize Dikkat Edin

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Ben SSK'DA Yeraltı Maden İşletmesi Personeli olarak geçiyorum.Devlet bana 15 yıl erken emeklilik hakkı tanımış...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9488
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7026 kez

Re: Emekli Olmak İsteyenler İşe Başlama Tarihinize Dikkat Edin

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben daha 4A'dan 2013 girişliyim 4A 68 gün 4B 1 yıl 3 ay 29 gün olarak geçiyor en az emeklilik yaşım 60 - 65 civarı olur o zaman da emeklilik maaşı daha da düşer mi çok merak ediyorum :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Emekli Olmak İsteyenler İşe Başlama Tarihinize Dikkat Edin

Mesaj gönderen burak35 »

Yaşa göre olmalı bence. 55 yaşını geçti mi direk emekli say. İlla 20 sene çalışması mı lazım. Sömürü düzeni işte...
Cevapla