NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15188
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15188
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Güzel bir forum konusu hazırlamışım.....!!! Böyle bir konu forum içinde gerekliydi, bana göre....Acaba sordum.net böyle bir makale tadında yazı var mıdır? (az önce aradım ama bulamadım yada ben bulmayı beceremedim)
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2924
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3927 kez
Teşekkür edildi: 3205 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen root@localhost »

En güzeli standart kullanımdır. O.C nin azı da fazlasıda özellikle mobil cihazda zulüm yaratır. terleyen termal macunu iyice pump eder. vram üniteleri aşırı ısınır. sürücü bir cihazın en güzel çalışacağı frekans modlarını belirlemiştir.

örnek standart masaüstünde bellek ve işlemci farklı, youtube gibi video code encode işlerinde farklı, oyun ve render gibi işlerde farklı frekanslarda çalışır. her şeyi biz yapmaya kalkarsak olmaz.

abi bırak cihazın peşini. :D sal artık.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15188
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

root@localhost yazdı: 21 Kas 2025, 17:26 En güzeli standart kullanımdır. O.C nin azı da fazlasıda özellikle mobil cihazda zulüm yaratır. terleyen termal macunu iyice pump eder. vram üniteleri aşırı ısınır. sürücü bir cihazın en güzel çalışacağı frekans modlarını belirlemiştir.

örnek standart masaüstünde bellek ve işlemci farklı, youtube gibi video code encode işlerinde farklı, oyun ve render gibi işlerde farklı frekanslarda çalışır. her şeyi biz yapmaya kalkarsak olmaz.

abi bırak cihazın peşini. :D sal artık.
Vallahi saldım...Eskisi kadar yoğun uğraşmıyorum. :-D
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9480
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Alacak olsam rtx 4060 ekran kartlı laptop alırım pahalı olmasa neyse de maalesef donanımlar çok pahalı :-D
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53931
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19747 kez
Teşekkür edildi: 11978 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen velociraptor »

Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15188
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2514 kez
Teşekkür edildi: 5327 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 21 Kas 2025, 21:16 40 binden başlıyormuş :
https://www.hepsiburada.com/laptop-note ... artanfiyat
Yuh...!!!.Ne kadar pahalı...
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9480
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Türkiye'de çok katmanlı vergiler olduğu sürece pek de ucuz olmasını beklemiyorum. Pahalılıkta dünya birinciliğine.boşuna bizi seçmediler. :-D

Link için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen burak35 »

Laptopta oc yapılmamalı bence. Küçük ve alanları dar el kadar cihazlar oldukları için ısıdan çok etkilenebilirler.
Sağlam bi sıvı soğutmalı desktopunuz varsa işler değişebilir tabi.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9480
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7017 kez

Re: NvidiaGPU (RTX 3050 Tİ) Optimum OC Değeri Hesaplama Ve Kullanma

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben de fazla Over Clock yapılmaması taraftarıyım fakat kullanıcı kendi riskini göze alarak yapabilir ona kalmış
Cevapla