Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15152
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2507 kez
Teşekkür edildi: 5303 kez

Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Windows 11 yapay zeka merkezi oluyor!
Resim
Microsoft, Windows 11’i “etkileşime dayalı bir işletim sistemine” dönüştürmek amacıyla en kapsamlı yapay zeka hamlelerinden birini başlattı. Şirket, yapay zeka ajanlarını doğrudan Görev Çubuğu‘na entegre ederek masaüstünün temel bileşenlerini yeniden tasarlıyor ve Windows’u baştan sona bir “AI tuvali” haline getiriyor.

Bu yeni yaklaşım, kullanıcıların tek bir komutla bilgisayarlarında işlemleri otomatik olarak yapabilen, dosyalara erişebilen ve arka planda birden fazla adımlı işler yürütebilen akıllı ajanlarla çalışmasına olanak tanıyor.

Yeni yapı kapsamında Microsoft 365 Copilot‘un yanı sıra üçüncü taraf yapay zeka ajanları da Görev Çubuğu’na yerleşiyor. Windows’tan sorumlu yönetici Pavan Davuluri, bu entegrasyonun sadece bir özellik eklemek olmadığını, ajanların işletim sisteminin doğal bir parçası gibi davranmasını sağladığını belirtiyor.
Resim
Görev Çubuğu’na eklenen bu yapay zeka ajanları, kullanıcı bir talepte bulunduğunda arka planda çalışmaya başlıyor. Kullanıcı imleci ikonun üzerine getirdiğinde, ajanların o an hangi işlemi yürüttüğü görülebiliyor.

Yeni bildirim sistemi ise sürecin durumunu yeşil onay işareti veya sarı uyarı simgesi gibi görsel işaretlerle aktarıyor. Microsoft, tüm bu yapıları isteğe bağlı sunuyor; kullanıcı dilerse özelliği tamamen devre dışı bırakabiliyor.

Bu entegrasyonun merkezinde, Windows aramasını Copilot ile birleştiren yeni Ask Copilot deneyimi yer alıyor. Kullanıcılar artık dosya ve ayarlar için hızlı aramanın yanı sıra sohbet başlatabiliyor veya doğrudan Görev Çubuğu’ndan bir yapay zeka ajanı görevlendirebiliyor. Arka plan görevlerinin kontrolü için tam ekran yerine hafif, yüzen bir pencere yapısı tercih ediliyor.
Resim
DRAM maliyetlerindeki yükseliş, ekran fiyatlarında da artışa sebep olacak gibi görünüyor.

Microsoft, ajanların güvenli ve izole biçimde çalışması için Agent Workspace adı verilen ayrı bir çalışma alanı oluşturuyor. Bu alan, her ajanın kendi Windows hesabı ile çalıştığı, politikalarla denetlenen ve kayıt altına alınabilir bir ortam sunuyor.

Ajanların yetenekleri ise işletim sistemi çekirdeğine gömülü Model Context Protocol (MCP) yapısıyla genişletiliyor. MCP, ajanların sistem araçlarını güvenli biçimde keşfetmesine olanak tanıyor; bu protokolün Anthropic tarafından çıktığı ve hızla benimsendiği biliniyor.
Resim
Yenilikler yalnızca Görev Çubuğu ile sınırlı kalmıyor. Şirket, Dosya Gezgini‘ne Copilot entegrasyonu getiriyor. Bu sayede kullanıcılar belgeleri tek tıklamayla özetleyebiliyor, dosyalar hakkında sorular sorabiliyor veya içerikten e-posta taslakları oluşturabiliyor.

Copilot Plus PC‘lerdeki yerel modelleri kullanan Click to Do özelliği, web’de veya bilgisayarda görülen herhangi bir tabloyu Excel dosyasına dönüştürme imkânı sunuyor. Bu veriler Excel’e aktarıldıktan sonra bulut tabanlı Copilot yetenekleriyle düzenlenebiliyor. Microsoft, yerel ve bulut tabanlı modelleri birlikte çalıştıran hibrit bir mimariyi Windows’un geleceği olarak görüyor.

Kaynak : Microsoft Reymoon...
Kullanıcı avatarı
Sabit
Bit
Bit
Mesajlar: 12
Kayıt: 16 Eki 2021, 20:38
Teşekkür etti: 4 kez
Teşekkür edildi: 15 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen Sabit »

Bilgi için sağ ol
super inşallah çabuk gelir
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15152
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2507 kez
Teşekkür edildi: 5303 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Sabit yazdı: 20 Kas 2025, 18:31 Bilgi için sağ ol
super inşallah çabuk gelir
;) :?: :pckir:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen burak35 »

Daha windows 12 çıkmadı ki ? Ne bu acele ya ? :) Bence hiç çıkmamalı tabi.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9460
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7004 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Windows 12 çıkarsa tahminen Ekim 2026 ya da Kasım 2027 civarında çıkabilir o zaman şahsen benim 3. nesil laptop makineye bile Windows 12 kurulamayabilir ve herkesi kurulum için yeni nesil bilgisayar almaya zorlayabilirler diye tahmin ediyorum
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen burak35 »

Amaçlarıda o zaten.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15152
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2507 kez
Teşekkür edildi: 5303 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 21 Kas 2025, 13:01 Windows 12 çıkarsa tahminen Ekim 2026 ya da Kasım 2027 civarında çıkabilir o zaman şahsen benim 3. nesil laptop makineye bile Windows 12 kurulamayabilir ve herkesi kurulum için yeni nesil bilgisayar almaya zorlayabilirler diye tahmin ediyorum
Amaçlanan da o zaten...
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen burak35 »

Windows 12 için forum bile açılmış. Demek ki bir süre sonra çıkacak. :/ üzüldüm doğrusu...
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53907
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19713 kez
Teşekkür edildi: 11958 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen velociraptor »

02 Mart 2023 te Windows 12 forumu açmışız :?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9460
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7004 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Ben bir sene önce iptal ettiğim Disqus hesabımdan Windows 12'nin çıkmasını bekliyorum ya geçen sene ya da bu sene diye yazmıştım bir sitede soru soran bir kullanıcıya fakat yanıldım Windows 12 çıkmadı :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen burak35 »

Forumunu bile açmışlar tenforums gibi. Keşke görmeseydim onuda. Moralim bozuldu. Kimbilir ne kadar kötü bir sistem olacak.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9460
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7004 kez

Re: Yandık ...! : Microsoft Windows 12'ye Geçişi Başlattı....!!!

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Windows 10 2 sene daha kullanılır daha sonra uygulamalar desteklemez mecburen güncel sisteme geçin derler
Cevapla