Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Gerekli REG Kaydı :

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

; ------------------------------
; TRWE_2012 MS-DOS Ultimate CMD
; Retro ve Çarpıcı Özellikler
; ------------------------------

[HKEY_CURRENT_USER\Console\%SystemRoot%_system32_cmd.exe]
"ScreenBufferSize"=dword:0000012c        ; 300 satır buffer
"WindowSize"=dword:00000050              ; 80x25 pencere boyutu
"FaceName"="Lucida Console"              ; Retro font
"FontSize"=dword:00140014                ; 20px font boyutu
"ScreenColors"=dword:0000000f            ; Beyaz yazı, siyah arka plan
"QuickEdit"=dword:00000001               ; Fare ile seç ve yapıştır
"InsertMode"=dword:00000001              ; Insert modu aktif
"HistoryBufferSize"=dword:00000064       ; 100 komut geçmişi
"HistoryNoDup"=dword:00000001            ; Tekrarlayan komutları kaydetme

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor]
; CMD açılır açılmaz çalışacak komutlar
"Autorun"="color 0A & title POWERUSER MS-DOS Emulator & echo ============================ & echo WELCOME TO POWERUSERS MS-DOS EMULATOR & echo ============================ & echo. & echo Tarih/Saat: %date% %time% & echo. & echo Hazırsan komutunu yazabilirsin... & echo."

; Tab tamamlama karakteri
"CompletionChar"=dword:00000009
Eğer beğenmezseniz varsayılan ayarlara geri dönüş reg kaydı :

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

; ------------------------------
; CMD Varsayılan Ayarlara Sıfırla
; ------------------------------

[HKEY_CURRENT_USER\Console\%SystemRoot%_system32_cmd.exe]
"ScreenBufferSize"=dword:00000190        ; 400 satır buffer (varsayılan)
"WindowSize"=dword:00000050              ; 80x25 pencere boyutu (varsayılan)
"FaceName"="Consolas"                     ; Varsayılan font
"FontSize"=dword:000c000c                 ; 12px font boyutu (varsayılan)
"ScreenColors"=dword:00000007            ; Beyaz yazı, siyah arka plan
"QuickEdit"=dword:00000001               ; Fare ile seç ve yapıştır (aktif)
"InsertMode"=dword:00000001              ; Insert modu aktif
"HistoryBufferSize"=dword:00000032       ; 50 komut geçmişi (varsayılan)
"HistoryNoDup"=dword:00000000            ; Tekrarlayan komutları kaydet

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Command Processor]
"Autorun"=""                              ; CMD açılır açılmaz komut çalıştırma kapalı
"CompletionChar"=dword:00000009           ; TAB ile otomatik tamamlama varsayılan
"PathCompletionChar"=dword:00000009       ; Path tab tamamlama varsayılan
"EnableExtensions"=dword:00000001         ; CMD uzantıları açık
"EnableDelayedExpansion"=dword:00000000   ; Delayed expansion kapalı
Bu konudan etkilendim araştırdım/yardım aldım.Yukarıdaki konu çıktı
https://www.sordum.net/40833/komut-iste ... n-yapalim/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Birden Fazla Komut Satırı Kullanmak

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53898
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Mesaj gönderen burak35 »

Güzel.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9454
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Eski Msdos arayüzüyle kaset takarak oynadığım atari dönemini hatırladım onda da böyle pikseller çok düşüktü :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Windows11 'de MS-DOS Retro Hissi Yaşayın...

Mesaj gönderen burak35 »

Tank oyunu efsanedir. Hey gidi günler hey. Kaset alır oynardık. :d
Cevapla