Nvidia'nın RTX 5090 Founders sürümünden uzak durun

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11968 kez

Nvidia'nın RTX 5090 Founders sürümünden uzak durun

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Repair shop, Nvidia'nın RTX 5090 Founders Edition'ını tasarım açısından bir felaket olarak nitelendirdi.

RTX 5090 sahibi olmak bazı oyuncuların hayali olabilir, ancak bir kabusa dönüşebilir: Ünlü bir tamir uzmanı, Founders Edition tüketici Blackwell kartının tasarımını GPU tarihindeki en kötü tasarımlardan biri olarak nitelendirdi. Bilgisayar tamircisi ve popüler YouTube kanalı Northridge Fix, yıllar içinde pek çok manşete konu oldu; bunların çoğu, iyi belgelenmiş RTX 4090 erime güç kablosu sorunlarıyla ilgiliydi.

Kanal, yakın zamanda yayınladığı bir videoda, özel bir su bloğu ile modifiye edildikten sonra çalışmayı durduran bir RTX 5090'ı inceledi.

Teknisyene göre, bir müşteri su bloğu takıldıktan sonra çalışmamaya başlayan iki RTX 5090 ekran kartını tamir için getirmişti. Bunlardan biri -bir Asus modeli- stok soğutucuya geri dönülerek başarıyla hayata döndürülmüştü. Ancak Founders Edition, aşırı mühendisliğin acı dolu bir örneği haline gelmişti.


Teknisyenin başlıca şikayeti, Nvidia'nın 5090 Founders Edition'ı modüler hale getirme kararıydı; bu karar, birleşik bir PCB düzeni yerine hassas konektörlere dayanan GPU'yu birden fazla birbirine bağlı parçaya bölüyordu.

Kartın PCIe konnektörünün ana karta küçük, "çok kırılgan bir FPC (esnek baskılı devre) konnektörü" aracılığıyla bağlandığını açıkladı. Sökme işlemi sırasında, bu konnektörün tekrar tekrar çıkarılmaya veya fiziksel strese dayanıklı olarak tasarlanmadığı anlaşıldı; hasarlı veya yanlış hizalanmış bir pin, kartın tamamının görüntü çıkışını engelleyebiliyor.

"5090 çok ağır bir kart," diye belirtti, "ve ana bileşenler arasına kırılgan bağlantılar eklemeye başladığınızda, sorun yaşamaya davetiye çıkarıyorsunuz."

Kartı güçlü bir mikroskop altında inceleyen onarım uzmanı, FPC konnektörünün pinlerinden birinin büküldüğünü ve diğerinin muhtemelen su bloğu takma işlemi sırasında tamamen kırıldığını keşfetti. Bu tek kırık pin, tüm voltaj rayları doğru ölçüm yapmasına rağmen kartın çalışmasını engellemeye yetmişti.

En büyük sorun, konnektörün yerine yenisini bulmaya çalışırken ortaya çıktı. Birçok elektronik tedarikçisine başvurmama rağmen, doğrudan veya uyumlu bir yedek parça bulunamadı.

Teknisyen, "Birleştirecek konektörü satın alamıyorsanız, iki parça halinde tasarlamanın ne anlamı var?" diye sordu. "Bir pin bozulursa, tüm GPU çöker ve bu konuda yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur."

Kartın gereksiz yere karmaşık iç yapısı da vurgulandı; sökme işlemi çok sayıda vida, braket ve küçük bileşenle uğraşmayı gerektiriyordu ve bunların her biri olası bir arıza noktasını ortaya çıkarıyordu. Sunucu, durumu tesisat işlerine benzetti: "Ne kadar çok bağlantı noktası varsa, sızıntı olasılığı o kadar artar." Buna karşılık, tek parça sağlam PCB'ye sahip eski GPU tasarımları çok daha sağlamdı ve bakımı daha kolaydı.

Teknisyenin vardığı sonuç, özellikle modifiye etmeyi veya su soğutmayı planlıyorsanız, RTX 5090 Founders Edition'dan her ne pahasına olursa olsun uzak durmanız gerektiğiydi. "Bozuk değilse, tamir etmeyin," diye uyardı. "Eski tip GPU'lar gayet iyi çalışıyordu; neden değişmesi gerekmeyen bir şeyi değiştiresiniz ki?"

Sonunda teknisyen GPU kasasını müşteriye iade etti ve kartı tamir etmeden bıraktı, yedek konektör olmadan tamir edilemeyeceğini söyledi.

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/110015-re ... ition.html
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9466
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7010 kez

Re: Nvidia'nın RTX 5090 Founders sürümünden uzak durun

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Nvidia'nın en iyi serisi sanırım rtx 4060 olanı gerisinden pek iyi bahsetmemişler
Cevapla