Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhaba

Ben kendim (not: bu aralar hep "ben" kelimesi ile yazmaya başladım hadi hayırlısı bakalım) @Kayserili Fatih'in modifiyesi olan Windows 11 Yapı 24H2 ISO'sunu kullanmaktayım.

Bu iso'da bazı ek özellikler açık halde geliyor.(Sağ olsun bunları kendisi ISO'yu N-Lite ile editlerken (düzenlerken) etkinleştirmiş.

Ben de bunlara ilaveler ekledim, güzel oldu.Home sürüme işlevselik kattı diyebilirim.
Resim
Özelliklerden kısaca bahsetmek gerekirse;

Grafik Araçları :

DirectX 12'e yeni özelliklerle beraber eski grafik uygulamaları (örnek : AutoCAD 2005) ve oyunları (örnek : Sniper Elite I) çalıştırabilmek için geriye uyumluluk mod özellikleri eklendi.

Yani kısaca DX12 güncellendi diyebilirim.

Legacy Console Host ( Eski MS-DOS dış komut paketi) :

Windows'un en son MS-DOS komut sürümü (çekirdek sürüm) v6.22...İşte bu sürüme bir sürü ek yeni özellikli dış komutlar ilave edildi.Şimdi bir MS-DOS komut istemi açın ve komut satırına "help" yazın.Yeni özellikler anında karşınızda

MSIX Paketleme Aracı Sürücüsü :

Yeni nesil MSI paketleme sistemi.Odak noktası Win32 uygulamaları (32bit).Windows Store uyumlu....Yani olmazsa olmaz.Win32 uygulamaları ister .exe olsun, ister daha önce sistem kurulmuş kurulum dizini olsun fark etmez, hemen MSIX paketine dönüştürebiliyor.(paketleme esnasında netiniz varsa gerekli bağlımlılıkları indirip pakete dahil ediyor.Netiniz yoksa sisteminizdeki bağımlılık .dll dosyalarını da kullanabiliyor.

TPM Tanılama :

Donanımın TPM Düzeyini ölçüyor.Varsa sorun çözüm yollarını gösteriyor.Ayrıca bilgilendirme de yapıyor.

WMIC (Eski Windows 2000 Yönetim Konsolu Yardımcı MS-DOS Komut Paketi) :

Eğer bir .bat/.vbs/.vbe/.cmd betik dosyasının içinde wmic komutları varsa ve özellik yoksa betik çalışmayacaktır.(bende böyle olmuştu.) Bu özelliği yükledikten sonra betikler çalışır oldu.

Windows Depolama Yönetimi [YENİ...!] :

Standart Depolama Yönetiminden daha gelişik özelliklere sahip yeni depolama yönetim...

Özellikleri yükledikten sonra sistemi yeniden başlatıp DISM temizleme komutunu çalıştırın ki fazlalıklar SSD diskin C:\ kök bölümünde yer kaplamasın.

Konusu burada : https://www.sordum.net/39465/windows-10 ... ment-32516
En son TRWE_2012 tarafından 16 Eyl 2025, 10:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Temiz Formattan Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

SONUÇ :
Resim

Kod: Tümünü seç

wmic computersystem get Name,Manufacturer,Model,TotalPhysicalMemory /format:list

Kod: Tümünü seç

wmic os get Caption,Version,BuildNumber,OSArchitecture /format:list

Kod: Tümünü seç

wmic cpu get Name,NumberOfCores,NumberOfLogicalProcessors,MaxClockSpeed /format:list
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Sxs temizliği önemlidir evet ben güncellenmiş sistem eklerken sxs temizliği yaparak paylaşıyorum böylece sistemlerde şişkinlik olmuyor ama güncelleme yapılınca tabiki de şişkinlik artacağı için aralıklı olarak temizleme gerekecektir yoksa bu klasörün boyutu artmaya devam ediyor olacaktır.

Daha yapacağım çok ayar vardı da ne sevip sevmediğini tam bilemediğimden fazla ileri gitmek istemedim. Sistemi güle güle kullanmanı dilerim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Tarkan abi bu Winnsxs temizliğinde otomatik olarak işlem bitince kapanması için ne yapmam gerekiyor? Parametrenin sonuna yani komutun en altına exit yazıyorum hatalı exit deyimi hatası veriyor ondan soruyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53898
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen velociraptor »

Exit in çalışması gerek , hangi komutta nasıl kullandın ?

Yapay zeka aşağıdakilerin çalıştığını yazdı :

Bat veya Cmd scripti

Kod: Tümünü seç

@echo off
dism /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
exit
Yada Powershell

Kod: Tümünü seç

Start-Process -FilePath "dism.exe" -ArgumentList "/Online", "/Cleanup-Image", "/StartComponentCleanup" -Wait
exit
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Konuda Twre2012'nin yukarıdaki konuda vermiş olduğu Winsxs scriptini vbe den vbs ye çevirdiğimde şu şekildeydi

https://www.sordum.net/39465/windows-10 ... ment-32516

'www.sordum.net - Velociraptor - 31.05.2017
If WScript.Arguments.Named.Exists("elevated") = False Then
'Launch the script again as administrator
CreateObject("Shell.Application").ShellExecute "wscript.exe", """" & WScript.ScriptFullName & """ /elevated", "", "runas", 1
WScript.Quit
Else
'Change the working directory from the system32 folder back to the script's folder.
Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.CurrentDirectory = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetParentFolderName(WScript.ScriptFullName)
End If
'================================================
Dim oShell
Set oShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
oShell.run "cmd /k Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup /ResetBase" , 1 , True
Set oShell = Nothing

Bunun sonuna exit yazdım exit deyimi hatası bildirimi verdi
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53898
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen velociraptor »

Anladım , exit deilde , WScript.Quit i denedinmi ?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Denedim abi script işlem bitince bekliyor ya da yüzde 2 de işlem yaparken otomatik kapanıyor ama sonuna komut exit vs. yazmazsam sorunsuz kapanmadan çalışıyor ama sorun değil böyle kalsa da olur yine kullanırım.

Bir de yaşadığım başka garip bir olay var başta bu resetbase temizliğini yapıyorum %100 oluyor ama ikinci defa yaparsam %70'ten sonra tamamlandı bildirimi veriyor bu Windows 10 ve 11'de de oluyor sebebini bilemiyorum.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53898
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19701 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen velociraptor »

Kesin birşeyleri bozmuşlardır ve haberleri de yoktur.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Şöyle deneyebilirsin (Yettim bre.....!!! --->> Kara Murat...!!! :-D ) :

Kod: Tümünü seç

'--- Yönetici haklarıyla yeniden başlat (değiştirme...!) -----------------
If WScript.Arguments.Named.Exists("elevated") = False Then
    CreateObject("Shell.Application").ShellExecute _
        "wscript.exe", """" & WScript.ScriptFullName & """ /elevated", "", "runas", 1
    WScript.Quit
Else
    Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
    oShell.CurrentDirectory = _
        CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetParentFolderName(WScript.ScriptFullName)
End If

'--- DISM çalıştırır, mesaj gösterir, konsola bilgi yazar, kullanıcı onayı alır, pencereyi kapatır ----
Dim oShell, cmdLine
Set oShell = CreateObject("WScript.Shell")

' /k : DISM bittikten sonra cmd penceresi açık kalır
' &  : bir önceki komutun sonucundan bağımsız olarak bir sonraki komutu çalıştır
cmdLine = "cmd /k ""dism.exe /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup " & _
          "& echo * ""DISM işlemi başarıyla tamamlandı."" " & _
          "& echo İşlem tamamlandı. " & _
          "& pause " & _
          "& exit"""

' 1 = pencereyi göster, True = script DISM bitene kadar bekler.Herşey kullanıcının kontrolünde olması iyidir.
oShell.Run cmdLine, 1, True

Set oShell = Nothing
SONUÇ :
Resim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bende de yukarıdaki verdiğin resimdeki gibi yüzde 70'de tamamlandı yazıyordu bu duruma çözüm bulamadım diyordum :-D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 18 Eyl 2025, 10:27 Ben de yukarıdaki verdiğin resimdeki gibi yüzde 70'de tamamlandı yazıyordu bu duruma çözüm bulamadım diyordum :-D
Aynı sorun bende var.Galiba sen N-Lite ile ISO editlerken bir yerlere yanlışlıkla dokunmuşsun....Ya da öyle birşey.....olabilir.İkimiz de aynı sorun çıkıyorsa, sorun "SORUN"dur. (büyük harfle yazmamın nedeni, sorunun kişisellikten çıkıp genel olduğunu vurgulamak içindir.)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Orijinal isoda deneme yapmadım makinem zayıf olduğundan o yüzden o konuda açıkçası bir fikrim yok maalesef
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 18 Eyl 2025, 10:34 Orijinal isoda deneme yapmadım makinem zayıf olduğundan o yüzden o konuda açıkçası bir fikrim yok maalesef
Biraz sonra sana bir yazılım tanıtımı yapacağım.(kahvatı'dan sonra hemen buradayım)
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Temiz Formatta Kullanılabilecek Yeni Windows11 Ek Özellikleri

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Hani diyeceğim belki de sistemlere güncelleme ekledikten sonra güncelleme temizliği yaptığımdan o kısım yüzde 30 a denk geldiği için belki de gerisine gerek görmeyip sistem yüzde 70 de temizliği sonlandırıyor olabilir. Ilk işlemde yüzde 100 temizlik yaparken ikincisinde bileşenler zaten temizlendiği için sistem yüzde 30'luk geriye kalan kısmı temizlemeye gerek duymayarak işlemi sonlandırıyor olabilir ya da sistemin Microsoft çıkışlı Rtm olanında böyle bir sorun vardır. Orası biraz karışık olduğundan yorum yapmak biraz zordur
Cevapla