Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Windows 10 ile ilgili bilgi paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53913
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19715 kez
Teşekkür edildi: 11959 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen velociraptor »

O notlarım arasında , bakalım nezaman halledeceğim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9461
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7005 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 21 Haz 2025, 12:58 Windows 10 da işe yarıyor
Doğrudur. Ben Windows 10 22H2'de uzun zamandır aktif olarak bu iki reg ayarını kullanıyorum.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen burak35 »

Umarım en kısa zamanda yayınlanır konusu ve scripti. Heyecanla bekliyor olacağım. :arrow:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen burak35 »

29.06.2025 23:40 Pazar. Burak Tweak güncellendi.

Hem windows 10 da hemde windows 11 de update den gelen sürücü güncelleştirmelerini etkinleştiren / devre dışı bırakan,
Daha kapsamlı ve etkili registry kayıtları burak tweake eklendi.
Resim

İncelemek isterseniz Buda Konu linki.
viewtopic.php?t=226082

Ayrıca burak tweak indirme linkide yenilendi. Mutlaka indirip arşivinizde tutmanızı öneririm.
İlerde birgün lazım olabilir. Herkese iyi geceler. :arrow:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen burak35 »

Herkese merhaba. Burak Tweak güncellendi. Birçok registry kaydı daha burak tweake eklendi.
Ne gibi işlemler yaptım, Hangi registry kayıtlarını ekledim, Kısa kısa anlatıp görsellerle göstermeye çalışacağım.

Ayarlar, Erişim kolaylığı altında, Klaye yazan kısımdaki registry kayıtlarını arıyordum. Zor olsada buldum.
Ayarları aç/kapa yaparak registry kayıtlarının çıktılarını aldım. Fakat olmadı. Sadece aşağıdaki 2 ayarı aç kapa yaptırabildim.
Resim

Ayarlar, Erişim kolaylığı altında, Büyüteç ayarları kapatıldı.
Resim

Ayarlar, Sistem, Tablet modu altında, Tablet modunda görev çubuğundaki uygulama simgelerini gizle,
Ve tablet modunda görev çubuğunu otomatik olarak gizle ayarları kapatıldı.
Resim

Diğer kaynaklarda bulunan paint ve wordpad geçmişini temizleyen registry kayıtlarınıda burak tweak e ekledim.
Bu sayede güvenliğe ve gizliliğe küçük bir katkı daha sağlamış oldum. Peki niye böyle yaptım ? Nedeni gizlilik ve mahremiyet.

Ayarlar, Erişim kolaylığı altında, Ekran okuyucusu kısmındaki ayarlarda kapatıldı.
Resim

Ayarlar, Cihazlar altındaki, Otomatik kullan ayarıda kapatıldı.
Resim

Son olarak diğer kaynaklara bir tweak daha eklendi. Ayarlar, Güncelleştirme ve güvenlik, Windows update, Gelişmiş seçenekler altında,
Teslim iyileştirme ayarı var. Burada diğer bilgisayarlardan indirmelere izin ver ayarı kapatıldı.
Resim

Bu teslim iyileştirme ayarının altında, Gelişmiş seçenekler diye bir ayar var.
Buradada indirme ve karşıya yükleme ayarları en düşük seviyelere ayarlandı.
Resim

Teslim iyileştirme ayarlarının registry yolları bende farklıydı. Buna dikkat etmenizi öneririm.
Hem windowsun kendi forumunda, Hemde blogda verilen registry yolundan daha farklı bir registry yolunda bulunuyordu bendeki ayarlar.
O yüzden kullanırken dikkatli olun. Ve ona göre kullanın.

Açıkçası son yaptığım bu güncellemelerde beni en çok zorlayan kısım, Erişim kolaylığı kısmındaki ayarlar oldu.
Buradaki ayarların registry kayıtlarını bulmak hem biraz zordu. Hemde biraz uzun sürdü.
Mesela bir yer var. Orada 9 tane ayar var. Bu ayarlardan 7 tanesi aynı registry yolunda saklanıyor.
Fakat 2 ayar bambaşka farklı registry yollarında saklanıyordu. Bunları bulup tespit etmemde biraz uzun sürdü.

Ama sonuçta burak tweak eskisine göre artık çok daha güçlendi. Ve çok daha etkili bir hale geldi.
O yüzden kullanmanızı ve arşivinizde tutmanızı tavsiye ederim. Umarım kullanacak olan herkesin çok işine yarar.
Herkese iyi geceler ve güzel bir hafta sonu dilerim. :arrow:
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53913
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19715 kez
Teşekkür edildi: 11959 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen velociraptor »

Helalin var :arrow:
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9461
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7005 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bir de Windows 11 24H2 Pro sistemindeki ana bilgisayarı eşitle (Onesync) hizmetini kapatabilsem iyiydi. En son bir tane reg kaydı oluşturup girdim olmadı, kayıt defterinde ayarları farklı sanırım bulamadım. Sonraki bilgisayar açılışında sonundaki rakam ve harfli karışık son ek her seferinde değişiyor reg kaydı böylece geçersiz hale geliyor nasıl kapatırım bilemedim kapansa bile bilgisayar yeniden başladığında tekrar onesync servisi otomatik olarak açılıyor.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen burak35 »

Evet doğrudur. Microsoft bazı hizmetlerde değişiklik yapmış. Mesela bazı hizmetlerin kapanmasına engel oluyor.
Kullanıcılar bazı hizmetleri kapatamasın diye sonlarına sayı harf kombinasyonları ekliyorlar.
Bu sayede kullanıcı bazı hizmetleri kapatsa bile sonundaki sayılar ve harfler sürekli değiştiği için,
Bir sonraki yeniden başlatmada kullanıcının kapattığı o servisler tekrar tekrar aktif oluyor.

Bu sorunu bende yaşamıştım. Ama kendi çabalarımla çözdüm.
Önce yönetici yetkisiyle regedit açılır. Sonrada aşağıdaki yola gidilir.
"Bilgisayar\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\"

Bu yolda aşağı doğru inerek OneSynch yazan hizmet bulunur. Bu hizmetin registryde birden fazla klasörü olabilir.
Mesela bende 1 değil 2 tane var. Sonra buradaki onesync klasörlerinin içinde "DelayedAutoStart" isimli dword değeri aranır.
Bu değer varsayılan yani defalut olarak genelde hep "1" de dir zaten. Sonra bu değer "1" de ise önce buna "0" yazılır.
Sonrada her 2 onesync klasöründeki "Start" değerleri kontrol edilir. OneSync klasörlerindeki "Start" değerleride "4" değilse, Onlarada "4" yazılır.
Sonra registry kapatılır. Sonrada sisyem yeniden başlatılır. Sonrada ana bilgisayarı eşitle onesync yazan hizmetten kalıcı olarak kurtuluruz.

Aşağıda ekran görüntüsüde bırakıyorum. Kapatamayanlar bu ekran görüntüsünede bakarak kapatabilirler.
Resim

Önemli not : Her başlatmada sonudaki sayı harf kombinasyonları değişen, Ve kapatılamayan, Ve her yeniden başlatma sonrasında,
Kendi kendine tekrar tekrar çalışan ana bilgisayarı eşitle onesynch gibi birden fazla servis var. Bu servisler hizmetler kısmından,
Ve msconfig kısmından kapatılamıyor. O yüzden hizmetler ve msconfig kısmından kapatmakla boşuna uğraşmayın.
Burada Yapabileceğiniz en sağlıklı işlem kapatılamayan bu ve bunun gibi servisleri registry üzerinden kapatmaktır.

Ana bilgisayarı eşitle OneSync servisinin kapatılamaması tamamen sistemde ekli olan "DelayedAutoStart" isimli dword değeri yüzündendir.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen burak35 »

Burak Tweak güncellendi. 13 ü yeni, 1 i editlenmiş olmak üzere toplamda 14 yenilik daha eklendi.

Vbe scriptlerinde sağtuş menüsüne "yönetici olarak çalıştır" özelliği eklendi.
Ve bu özelliği ekle / kaldır yapan reg kayıtlarıda eklendi.
Resim

Sabit disklerde çıkan, bad sektör uyarısını açan / kapatan reg kayıtlarıda eklendi ve bu özellikte kapatıldı. Görsel temsili.
Resim

Disk temizlemede tüm seçeneklere tik atıp aktifleştiren ve tiki kaldırıp devre dışı bırakan reg kayıtlarıda eklendi.
Varsayılan olarak disk temizlemede bu seçeneklerde tik yoktur. Ben ise hepsini açıp tik atacak şekilde ekledim.
Resim

Dosya ve yazıcı Paylaşımlarıyla ilgili bir ayar açılıp aktifleştirildi. "EnableAuthenticateUserSharing". Reg kayıtlarıda eklendi.
Bu değer varsayılan 0 da iken anonim bağlantılarla erişmeye ve paylaşıma izin veriyormuş.
Bu değer benim yaptığım gibi 1 e alınırsa, Sistem karşı taraftan kimlik doğrulaması istiyormuş. (Güvenlik için işe yarayabilir)

Klasör seçenekleri, Görünüm altında, Varsayılan olarak açık gelen,
"Önizleme bölmesinde önizleme işleyicilerini göster" ayarı kapatıldı. Ve ayarı aç / kapa yapan reg kayıtlarıda eklendi.
Resim

Windows 10 da görev çubuğunun en solunda varsayılan olarak açık gelen "Görev görünümü düğmesi" ni ekle kaldır yapan reg kayıtlarıda eklendi.
Ve "görev görünümü simgesi" de kaldırıldı. Bu görev görünümü özelliği Windows 10 un tüm sürümlerinde var.
1507 den 22H2 ye kadar. Home Pro Education Enterprise, İot enterprise ltsb ve İot enterpise ltsc sürümlerine kadar var.

Klasör seçenekleri, Görünüm altında, Varsayılan olarak açık gelen,
"Paylaşım sihirbazını kullan" ayarı kapatıldı. Ve ayarı aç / kapa yapan reg kayıtlarıda eklendi.
Resim

Windows 10 da dosya kopyalamaları yaparken daha fazla ayrıntı göstermez. "Varsayılan" olarak bu ayar kapalıdır.
Ve kopyalama penceresi dar olarak görünür. Fakat bu ayarın bence açılması gerekir.
Çünkü Bu sayede windows kullanıcısı yapılan işlem hakkında daha fazla bilgi sahibi olur.
Bu ayarda açılarak aktifleştirilmiştir. Ve bu ayarıda aç / kapa yapan reg kayıtları eklenmiştir.
Resim

Klasör seçenekleri, Görünüm altında, Varsayılan olarak açık gelen,
"Klasör Birleştirme Çakışmalarını Gizle" ayarı kapatıldı. Ve ayarı aç / kapa yapan reg kayıtlarıda eklendi.
Resim

Smb protokelleri varsayılan olarak windows 10 da açıktır. Ama güvenlik zaafiyeti oluşmaması için kapatılması gerekir.
Normalde Smb protokollerini kapatan registry kayıtları registry de ekli değildir.
Ama ben smb protokollerini kapatan reg kayıtlarını burak tweak e dahil ettim. Ve smb protokollerinide kapattım.
Yaptığım araştırmalarda smb protokollerini kapatmak için registry de 2 adet dword değerinin eklenmesinin yeterli olduğunu gördüm.
Tabi bu iş için google dan, bazı yerli yabancı kaynaklardan, Ve Ai den de biraz destek aldım.
Resim

Windows 10 da önyüklü gelen bloatware dediğimiz uygulamalarla ilgili 1 ayarı daha kapattım. "SubscriptionsEnabled".
Ve bu ayarıda aç / kapa yapan reg kayıtlarınıda ekledim. Bu ayarlarda aşağıdaki konumda bulunur. Ve hepsinin kapatılması gerekir.
"HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ContentDeliveryManager"
Resim

Eşitleme ayarlarını aç / kapa yapan reg kayıtlarını düzenledim.
Başlat menüsü ve masaüstü düzenini yedekleyen 2 ayarı daha kapattım.
Ayrıntılar aşağdaki konudadır.
viewtopic.php?t=222369

Uzaktan yardımı kapattım. Uzaktan yardım özelliklerini aç / kapa yapan reg kayıtlarınıda ekledim.
Windows 10 da varsayılan olarak uzaktan yardım özelliğide açıktır.
Aşağıdaki görseldeki gibi tüm uzaktan yardım özellikleri kapatıldı. Ve en düşük seviyelere ayarlandı.
Resim

Windows 10 da Vbe ve Vbs scriptlerindeki sağtuş menüsünden "yazdır" özelliğinide kaldırdım.
Ve sağtuş menüsüne yazdır özelliğini ekle / kaldır yapan reg kayıtlarınıda ekledim.
Görselde gördüğünüz gibi, ilk 2 görselde sağtuş menüsünde yazdır yok. Son 2 görselde sağtuş menüsünde yazdır var.
Resim

Son olarak Güncellenmiş yeni Burak Tweak paketi için 3 yeni indirme linki ekledim.
Umarım beğenirsiniz ve çok işinize yarar. Herkese iyi akşamlar dilerim. :kafasalla:
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53913
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19715 kez
Teşekkür edildi: 11959 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15154
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2508 kez
Teşekkür edildi: 5306 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Yakında Windows diye bir işletim sistemi kalmayacak....
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9461
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7005 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Şimdilik Windows 12 yi çıkarmayı gözleri kesmedi bir süre daha Windows 11 25H2 ile oyalayalım diyorlar. :-D
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53913
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19715 kez
Teşekkür edildi: 11959 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen velociraptor »

Avrupalı veya Ruslara yazdırtsınlar , Hint aklı ile windowstan bir cacık olmaz
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15154
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2508 kez
Teşekkür edildi: 5306 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 10 Tem 2025, 23:58 Avrupalı veya Ruslara yazdırtsınlar , Hint aklı ile windowstan bir cacık olmaz
O Microsoft'u ben bile hintli CEO'dan daha iyi yönetirim...!!!!
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3922 kez
Teşekkür edildi: 3198 kez

Re: Burak Tweak (Kendi Kullandığım Registry Derlemem)

Mesaj gönderen root@localhost »

Burak Eline Emeğine sağlık.
Döktürmüşsün. :-)
Cevapla