Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

PC hakkındaki genel bilgi ve ipucu paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Email Bot
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 395
Kayıt: 20 Mar 2022, 23:50
Teşekkür etti: 2 kez
Teşekkür edildi: 35 kez

Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen Email Bot »

Merhaba Ben bilgisayar kurulurken eskiden odluğu gibi bilgisayara isim vermek istiyorum. kurulumdan sonra değil. Sonradan değiştirince bazı uygulamalar il adı görmeye devam ediyor. Bu yüzden bilgisayar adını kurulum esnasında vermek için bir yöntem var mı?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Kurulum bittikten hemen sonra da isim verseniz sorun olmaz sadece Türkçe karakterler kullanmayın hata verebilir bazı uygulamalarda. Ayarlar-sistem-hakkında- bu bilgisayarı yeniden adlandır diyerek yeni adı girin bu şekilde de olur fakat vereceğiniz isimde Türkçe karakter kullanmamaya özen gösterin.

Kendim daha ziyade katılımsız dosyaları kullanıyorum yani ona kullanıcı adımı ve bilgisayar adımı yazıyorum otomatik olarak kurduruyorum Bu işlemler genel olarak işini görecektir. Bilgisayar adınız ve kullanıcı adınız otomatik gelsin istiyorsanız katılımsız dosya oluşturup bilgisayar adınızı oraya yazıp katılımsız olarak flash belleğe atarak kurdurabilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15150
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2506 kez
Teşekkür edildi: 5302 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Email Bot yazdı: 21 May 2025, 13:21 Merhaba Ben bilgisayar kurulurken eskiden odluğu gibi bilgisayara isim vermek istiyorum. kurulumdan sonra değil. Sonradan değiştirince bazı uygulamalar il adı görmeye devam ediyor. Bu yüzden bilgisayar adını kurulum esnasında vermek için bir yöntem var mı?
Bilgisayar adını Windows kurulumu sırasında vermek mümkündür ve hatta en doğru yöntem budur. Bu sayede sistem kurulduktan sonra bile tüm uygulamalar ve servisler doğru bilgisayar adını tanır.

AutoUnattend.xml ile Otomatik Kurulumda Bilgisayar Adı Belirleme

Windows kurulumunda özel ayarlarla otomasyon yapmak için AutoUnattend.xml dosyası kullanılır. Bu dosya, kurulum USB'sinin kök dizinine koyulur.

Örnek AutoUnattend.xml içeriği (Bilgisayar adıyla birlikte):

Kod: Tümünü seç

<unattend xmlns="urn:schemas-microsoft-com:unattend">
  <settings pass="specialize">
    <component name="Microsoft-Windows-Shell-Setup" processorArchitecture="amd64" publicKeyToken="31bf3856ad364e35" language="neutral" versionScope="nonSxS" xmlns:wcm="http://schemas.microsoft.com/WMIConfig/2002/State">
      <ComputerName>BENIM-PC</ComputerName>
    </component>
  </settings>
</unattend>
Not:

ComputerName alanına istediğin adı yazabilirsin (15 karakteri geçmemeli, boşluk ve Türkçe karakter olmamalı).

Bu dosyayı kurulum USB'sinin kök dizininin altına AutoUnattend.xml ismi vererek olarak yerleştir.

Windows Deployment Tool (örnek: MDT, WDS)

Kurumsal ya da ileri kullanıcılar için, Windows dağıtımını otomatikleştiren araçlar kullanılır. Bu araçlarda da bilgisayar adı ilk kurulumda atanabilir. Ancak bu daha teknik ve büyük sistemler için uygundur.

Neden Kurulumda Bilgisayar Adı Girmek Önemlidir?

Bazı uygulamalar (örneğin lisanslı yazılımlar veya ağ yazılımları) ilk tanıdığı adı "sabit kimlik" olarak kabul eder.
Sonradan değiştirildiğinde, hâlâ eski ismi kullanan kalıntılar veya kayıt defteri girdileri kalabilir.
Windows profili de bazen eski ada göre isimlenir (C:\Users\EskiAd.000 gibi).

Kolay gelsin...İyi çalışmalar
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen burak35 »

Rufus son sürümle Windows 11 de kurulum yaparken mümkün.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

İşe yaradığını az önce keşfettiğim bir yöntem de şu.

Dil seçim ekranı gelince shift ve F10 tuşlarına aynı anda basıyoruz komut ekranı açılıyor oraya sysdm.cpl yazıyoruz orada Bilgisayar Adı bölümüne tıklıyoruz oradan "bilgisayarın adını değiştir" adlı bölüme gelerek "değiştir" seçeneğine tıklıyoruz orada istediğimiz bilgisayar adını yazıp enter tuşuna basıyoruz daha sonra kuruluma bilgisayarı yeniden başlatmadan devam ediyoruz (bilgisayarı yeniden başlat seçeneğine evet deseniz de sorun olmayabilir fakat şahsen ben denemedim o yüzden şahsen bir fikrim yok) kurulum bitip masaüstü gelince bilgisayarı yeniden başlatıyoruz sonra bilgisayar masaüstüne yeniden geldiğinde belirlediğimiz bilgisayar adıyla sistemin bilgisayarımıza kurulduğunu görüyoruz.

Ben kendim az önce Windows 11 24H2 Pro Yapı 26100.4061 sürümünde denedim ve işe yaradığını gördüm siz de bu yöntemi bir deneyin derim büyük ihtimalle işinize yarayacaktır.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen burak35 »

Buda güzelmiş.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Bana göre dil ekranı geldiğinde bilgisayara bu şekilde isim vermek diğer yöntemler arasında en pratik olanıdır hiç scriptle veya programla falan uğraşmazsın direkt olarak bilgisayara isim yazarsın kafan rahat olur. :-)
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Bilgisayar adını kurulum esnasında vermek istiyorum

Mesaj gönderen burak35 »

Rufustan otomatik ayarlar geçerdim ben olsam. Hem o kısımda gizlilik ayarlarıda kapatılıyo. Konum reklam gibi.
Cevapla

“Genel bilgiler ve ipuçları” sayfasına dön