
Microsoft'un Windows 11 Insider sürümlerinden insanların kurulum için Microsoft Hesabı gereksinimini atlamasına izin veren kullanışlı bir betiği kaldırmasından sadece birkaç gün sonra, becerikli testçiler yeni bir yöntem keşfettiler. Öncekinden farklı olarak, bu şaşırtıcı derecede basit.
Kaldırılan "BypassNRO.cmd" betiği daha önce kullanıcıların kurulum sırasında zorunlu Microsoft Hesabı oturum açma işlemini atlayıp bunun yerine yerel bir hesap oluşturmalarına olanak tanıyordu.
Microsoft, yakın zamanda yayınladığı bir blog yazısında, tüm kullanıcıların internet bağlantısı ve bağlantılı bir Microsoft Hesabı ile kurulumu tamamlamasını sağlayarak "güvenliği ve kullanıcı deneyimini" geliştirdiğini iddia ederek kaldırma kararını savundu .
Kayıt defterini elle düzenlemek aynı sonucu elde edebilirken, bu yöntem acemiler için değildir. Neyse ki, Witherornot1337 adlı bir kullanıcı X'te çok daha akıcı bir alternatif paylaştı. Çözüm yolu, bir Komut İstemi (Shift + F10) açmak ve "start ms-cxh:localonly" komutunu girmektir.
https://x.com/witherornot1337/status/19 ... 4741937328
Bu komut kullanıcıların kullanıcı adı ve parola ile yerel bir hesap oluşturabilecekleri ve kayıt defteri düzenlemeleri veya yeniden başlatmalar gerektirmeyen eski tarz bir Windows 10 kurulum penceresini tetikliyor. Witherornot1337, numaranın ne kadar kolay çalıştığını gösteren kısa bir video gösterimi sağladı. Microsoft'un BypassNRO.cmd'yi kaldırması yalnızca Dev Channel'daki Windows 11 önizleme sürümlerini etkiler. Kararlı sürümler betiği kullanmaya devam edebilir. Ancak Microsoft bu değişikliğe sadık kalırsa -ve Microsoft, öyleyse neden kalmasın- betik muhtemelen bu yılın ilerleyen zamanlarında genel sürümlerden kaybolacaktır.
Microsoft'un Windows'u yüklemek için çevrimiçi bir hesap gerektirme konusundaki sert duruşu sinir bozucu ve talihsizdir çünkü herkesin bir hesabı yoktur. Birçok kullanıcı ayrıca şirketin faaliyetlerini izleme potansiyeli konusunda gizlilik endişeleri yaşamaktadır.
Belki daha da önemlisi, bazı kullanıcılar Windows oturum açma bilgilerini yalnızca cihazlarına bağlı tutmayı tercih ediyor. Kimlik bilgilerinizin bir şirketin SSO'sunda saklanması, Oracle'ın yakın zamanda yaşadığı gibi bir sızıntının gerçekleşmesini beklemekten başka bir şey değil .
Microsoft, Windows 11 kurulumunda resmi yerel hesap seçeneğini bir süre önce aşamalı olarak kaldırdı ve BypassNRO.cmd gibi geçici çözümleri tek alternatif olarak bıraktı. Microsoft artık bu açığı kapattığına göre, yeni komut satırı hilesi bir can simidi sunuyor - en azından geçici olarak. Büyük soru, şirket bu yöntemi de yamalayana kadar ne kadar dayanacağı.
Kaynak :
https://www.techspot.com/news/107373-ne ... ement.html



