Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53895
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11956 kez

Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

"Başta Rekabet Kurumu olmak üzere hem yerel hem uluslararası hukuk mercilerinde yapılacak başvurularımızla bu mücadeleyi sürdüreceğimizi ve Google’ın bütün dünya ile birlikte ülkemizde de yarattığı bu tahribatın ısrarlı takipçisi olacağımızı ilan ediyoruz."

Türkiye’de yayın yapan bağımsız medya kuruluşları olarak bir kez daha Google’ın okur trafiğimize uyguladığı ambargo ve bu ambargonun yıkıcı sonuçlarıyla karşı karşıyayız. Tüm kamuoyunun, özellikle de okurlarımızın, durumun ciddiyetinin farkına varmasının hayati önemde olduğunu vurgulamak istiyoruz.

Haber sitelerine yönlendirilen trafik akışı, ilk kez Ekim 2024’te ortaya çıkan ve yaklaşık 1 ay süren ambargonun ardından Ocak sonundan itibaren yeniden yok edildi. Google’ın ‘Keşfet’ ve ‘Haberler’ araçları üzerinden yönlendirilen okur trafiklerinin yüzde 98’i, bağımsız medya kurumlarının ağırlığını oluşturduğu çok sayıda haber sitesi için bir günde ortadan kaldırıldı.

Algoritma değişikliği dâhil hiçbir makul açıklaması olmayan bu ani ve büyük trafik kayıplarına karşılık tüm girişimlerimize rağmen Google ile sağlıklı ve sürekli bir muhataplık ilişkisi de kurabilmiş değiliz.

Önemle berlirtmek isteriz ki Google’ın hiçbir denetime uğramadan, salt kendi ihtiyaçları doğrultusunda yaptığı trafik akışı değişiklikleri yalnızca medya kurumlarının görünürlüklerini etkilemekle kalmıyor. Google tarafından görmezden gelinenlerin ağırlığını bağımsız medya kurumlarının oluşturduğu bu ‘yeni’ internet haber ekosistemi, kamuoyunun habere erişimini de zorlaştırıyor. Uzun vadede ise bu durum, zaten birçok baskı ile mücadele eden medya kurumlarının mali yapılarına geri dönülmez zararlar verme riski taşıyor.

Okuduğunuz açıklamayı hazırladığımız günlerde, metnin altında imzası bulunması gereken Gazete Duvar’ın kapanması, tam da dikkat çekmeye çalıştığımız tehlikenin ne denli gerçek olduğunu ortaya koyuyor.

Bu nedenlerle, Türkiye’de yayın yapan bağımsız medya kuruluşları olarak Google’ın bu tutumuyla çalınan kurumsal haklarımızın, çalışanlarımızın emeğinin, okurlarımızın desteğinin her platformda takipçisi olacağımızı duyuruyoruz.

Başta Rekabet Kurumu olmak üzere hem yerel hem uluslararası hukuk mercilerinde yapılacak başvurularımızla bu mücadeleyi sürdüreceğimizi ve Google’ın bütün dünya ile birlikte ülkemizde de yarattığı bu tahribatın ısrarlı takipçisi olacağımızı ilan ediyoruz.

Ayrıca Türkiye’de konuyla ilgili devlet kurumlarını da gerekli önlemleri almaya, Google’ın ya da başka teknoloji tekellerinin kamuoyunun haber alma hakkı ve bağımsız gazetecilik çabasını hedef almasına izin vermeyerek yerel medyayı güçlendirecek düzenlemeleri hayata geçirmeye, bu çalışmaları sırasında da medya kurumları arasında herhangi bir ayrım gözetmeksizin fikir alışverişi kanallarını açık tutmaya davet ediyoruz.

Türkiye’de üretip Türkiye’de kazanan reklam verenlere de bir çağrımız var:

Gelirinizin önemli bir kısmını tüketiciye ulaşmak ve görünür olmak için internet reklamlarına aktarıyorsunuz. Ancak tüketiciyle en önemli buluşma noktalarından olan haber siteleri Google ambargosu yüzünden yüzde 90'a varan okur kayıpları yaşadığı için bu yatırım da hedefine ulaşmıyor. Sizleri, Google ve diğer teknoloji şirketleri bu tutumlarından vazgeçip, şeffaf bir şekilde ve yasal düzenlemelerle garanti altına alınmış̧ bir düzen kurulana kadar reklamlarınızı doğrudan ülkemizde yayın yapan medya kuruluşlarına yönlendirmeye davet ediyoruz.

Son çağrımız da okurlarımıza:

Bağımsız medyanın yaşadığı kriz, özgürce haber almak isteyen tüm yurttaşların krizidir. Daha da ötesi bu bir demokrasi krizidir.

İnternette haberleri Google üzerinden değil doğrudan okuru olduğunuz internet sitelerine girerek okuyun, bu gizli ambargoyu delerek bağımsız medyaya destek olun!

Eğer imkânınız varsa, takip ettiğiniz medya kuruluşlarına abone olarak, bağış yaparak katkı verin.

Bugünleri ancak siz okurlarımızın desteği ve dayanışmasıyla aşabiliriz.

Saygılarımızla...

Artı Gerçek
BirGün
Diken
Ekonomim
Gazete Pencere
İlke TV
Kısa Dalga
Medyascope
T24


Kaynak :
https://www.birgun.net/haber/kamuoyuna- ... ruz-606851
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Her zaman gazeteleri, haber sitelerini ve tüm yayın organlarını kendi sitelerinden takip edip, gereken desteği elimden geldiğince vermey devam edecek, zor zamanlar yaşayan yayın organlarına yapılan Google ambargosuna karşı olarak her türlü emekçinin (internet siteleri, gazeteler vb.) yanılarında olmaktan memnuniyet duyacağım. Umarım bu Google ambargosu biter de siteler ve haber kaynakları rahatlar, tek temennim budur.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen burak35 »

Google hizmetlerinin ve Hintli iş bilmezlerin "Tekel" olması beni rahatsız ediyor.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Android'de sürekli Google'nin "Google Play Hizmetleri" adlı hizmetini kapatınca sürekli "Google play hizmetlerini açın yoksa herhangi bir uygulama çalışmayacak" uyarısından artık gına geldi ben de o uyarıları kapat diyorum uygulama ayarlarından şimdilik pek bir sorun kalmadı böyle yapınca fakat sadece telefon uygulaması tamamen Google Play bildirimi uyarılarını kapatmama izin vermiyor o seçenek gri geliyor onu da kapatma yolunu sunarlarsa hiç bu uyarı olmadan rahatça kullanabilirim. :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen burak35 »

Android hiç kullanmadım. Acaba nasıldır güzelmidir ?
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Linux ne kadar karmaşıksa android o kadar kolaydır şahsen ben android'i severek kullanıyorum. Linux'u ne kadar sevmezsem android'de kullanımını kolaylaşırdıkları için kullanmak ayrı bir hoşuma gidiyor. Iphone dedikleri ios arayüzünü pek sevemedim ve alışamadım fakat android kullanması kullandığın android özellikle saf android ise çok daha güzel oluyor. Denemek istersen denemeni tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen burak35 »

Kullanımı rahat ve konforluysa kullanmak isterdim şahsen.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9452
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 928 kez
Teşekkür edildi: 6996 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Nokia Lumia 1320 Windows Phone 8.1 işletim sistemi felaketinden sonra çok iyi gelecek, bende öyle oldu :-D
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Kamuoyuna açık mektup: Google’ın yıkıcı ambargosunu protesto ediyoruz

Mesaj gönderen burak35 »

O lumia yıda ben almamıştım. Hediyeydi. Çok ısrar edildi. Öyle aldım. Tabi içindeki sistemi pek beğenememiştim.
Cevapla