EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Cemil Atay
Byte3
Byte3
Mesajlar: 108
Kayıt: 08 Nis 2020, 02:00
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 23 kez
Teşekkür edildi: 36 kez
İletişim:

EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen Cemil Atay »

Sevgiyle merhaba!
Arkadaşlar, bana bir .exe dosyası hazırlanması gerekiyor.
Yapay zekayı kullanarak python dilinde bir kodlama yaptım hatta çalışıyor ama .py dosyasının boyutu 44 kb iken, .exe haline gelmiş boyutu 16 mb.
Python dışında farklı bir dille yazılmış .ex dosyasının boyutu dahada küçük olacaktır diye düşünüyorum.
İhtiyacım olan .exe dosyasının içeriğini maddeler halinde sırasıyla aşağıya alıyorum;

1- Kodlanacak .exe dosyasının arayüzü ekran okuyucu tarafından okunabilmeli. Örnek olması açısından, python'da wx arayüzünü kullanıyoruz.
2- Program başlığı: Sunucu Seçimi
3- Kodlanacak bu .exe çalıştırıldığında, aynı dizinde bulunan ( nvda1.exe ) dosyasını çalıştıracak.
4- Bir combobox oluşturulacak ve içine şu öğler yerleştirilecek:
MustiKelekRemote, NvdaRemote, SohbetMevsimiRemote, VabisRemote
5- MustiKelekRemote m.cmd yi, NvdaRemote n.cmd yi, SohbetMevsimiRemote s.cmd yi, VabisRemote v.cmd yi çalıştıracak.
Önemli çok çok önemli not!
Oluşturulan bu combobox içinde seçim yaparken otomatik olarak tetiklenmemeli, yön tuşları ile seçim yaptıktan sonra seçilen öğe enter tuşu ile aktif edilmeli.
6- Comboboxtan öğe seçilip enter tuşuyla aktif edildiğinde, program kapanmalı.

Zaman ayırıp ilgilenecek bütün arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyor, iyi çalışmalar diliyorum.
Kullanıcı avatarı
GOG
Gigabyte2
Gigabyte2
Mesajlar: 2551
Kayıt: 03 Nis 2011, 14:10
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19 kez
Teşekkür edildi: 60 kez
İletişim:

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen GOG »

Merhaba;
Boyuta neden önemli ve yapay zekaya autohotkey veya autoit yapabilir mi onuda sorabilirsin.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

GOG yazdı: 21 Oca 2025, 12:06 Merhaba;
Boyuta neden önemli ve yapay zekaya autohotkey veya autoit yapabilir mi onuda sorabilirsin.
Evet, AutoHotkey veya AutoIt kullanarak da istediğiniz işlevselliği sağlayan bir uygulama oluşturabilirsiniz. Her iki dil de GUI oluşturma ve belirli komut dosyalarını çalıştırma yeteneğine sahiptir. Aşağıda her iki dil için örnek kodlar verilmiştir.

AutoHotkey Örneği

Kod: Tümünü seç

; AutoHotkey ile GUI oluşturma
Gui, Add, ComboBox, vMyComboBox, MustiKelekRemote|NvdaRemote|SohbetMevsimiRemote|VabisRemote
Gui, Add, Button, gRunCommand, Seç
Gui, Show, , Sunucu Seçimi
return

RunCommand:
    Gui, Submit, NoHide
    if (MyComboBox = "MustiKelekRemote") {
        Run, m.cmd
    } else if (MyComboBox = "NvdaRemote") {
        Run, n.cmd
    } else if (MyComboBox = "SohbetMevsimiRemote") {
        Run, s.cmd
    } else if (MyComboBox = "VabisRemote") {
        Run, v.cmd
    }
    Run, nvda1.exe
    ExitApp
return

GuiClose:
    ExitApp
AutoIt Örneği

Kod: Tümünü seç

; AutoIt ile GUI oluşturma
#include <GUIConstants.au3>

$hGUI = GUICreate("Sunucu Seçimi", 300, 200)
$ComboBox = GUICtrlCreateCombo("MustiKelekRemote|NvdaRemote|SohbetMevsimiRemote|VabisRemote", 10, 10, 280, 100)
$Button = GUICtrlCreateButton("Seç", 10, 50, 280, 30)
GUISetState(@SW_SHOW)

While 1
    Switch GUIGetMsg()
        Case $GUI_EVENT_CLOSE
            Exit
        Case $Button
            $selected = GUICtrlRead($ComboBox)
            If $selected = "MustiKelekRemote" Then
                Run("m.cmd")
            ElseIf $selected = "NvdaRemote" Then
                Run("n.cmd")
            ElseIf $selected = "SohbetMevsimiRemote" Then
                Run("s.cmd")
            ElseIf $selected = "VabisRemote" Then
                Run("v.cmd")
            EndIf
            Run("nvda1.exe")
            Exit
    EndSwitch
WEnd
Hatalar olacaktır , düzeltilir.
Cemil Atay
Byte3
Byte3
Mesajlar: 108
Kayıt: 08 Nis 2020, 02:00
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 23 kez
Teşekkür edildi: 36 kez
İletişim:

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen Cemil Atay »

TRWE_2012 yazdı: 21 Oca 2025, 12:27
GOG yazdı: 21 Oca 2025, 12:06 Merhaba;
Boyuta neden önemli ve yapay zekaya autohotkey veya autoit yapabilir mi onuda sorabilirsin.
Evet, AutoHotkey veya AutoIt kullanarak da istediğiniz işlevselliği sağlayan bir uygulama oluşturabilirsiniz. Her iki dil de GUI oluşturma ve belirli komut dosyalarını çalıştırma yeteneğine sahiptir. Aşağıda her iki dil için örnek kodlar verilmiştir.
İlginiz için teşekkür ediyorum. Lakin, bu kodların nasıl derleneceği hakkında bir bilgiye sahip deyilim. Genel anlamda, bu tür editör ve derleyiciler kullandığımız ekran okuyucu programlarla uyumlu değil, içeriği okuyamıyoruz.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen velociraptor »

Henüz Python un exelerinin boyutunu düşürebilene rastlamadım , 3 satır koda 16 Mb vermesi normal
Cemil Atay
Byte3
Byte3
Mesajlar: 108
Kayıt: 08 Nis 2020, 02:00
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 23 kez
Teşekkür edildi: 36 kez
İletişim:

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen Cemil Atay »

velociraptor yazdı: 21 Oca 2025, 13:06 Henüz Python un exelerinin boyutunu düşürebilene rastlamadım , 3 satır koda 16 Mb vermesi normal
Ah Tarkan abim ah! Vbs ile combobox Radio buttonlar vs. oluşturabilseydik, hiç bunlara gerek kalmazdı.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53938
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19763 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen velociraptor »

Yapay zekadan o kodları Powershell ile oluşturmasını iste , Powershell de combobox Radio buttonları oluşturulabiliyor diye biliyorum.
Cemil Atay
Byte3
Byte3
Mesajlar: 108
Kayıt: 08 Nis 2020, 02:00
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 23 kez
Teşekkür edildi: 36 kez
İletişim:

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen Cemil Atay »

velociraptor yazdı: 21 Oca 2025, 13:11 Yapay zekadan o kodları Powershell ile oluşturmasını iste , Powershell de combobox Radio buttonları oluşturulabiliyor diye biliyorum.
Bi şansımı deneyeceğim abi. Ücretli kullanmadığımız için epey bi uğraştırıyor, yoruyor bizi yapay zeka.
Cemil Atay
Byte3
Byte3
Mesajlar: 108
Kayıt: 08 Nis 2020, 02:00
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 23 kez
Teşekkür edildi: 36 kez
İletişim:

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen Cemil Atay »

İnternette şöyle bir kod buldum powershell ile oluşturulmuş ama çalıştıracağım dosyalarımı nasıl ekleyeceğimi anlayamadım.

Kod: Tümünü seç


Add-Type -AssemblyName System.Windows.Forms
Add-Type -AssemblyName System.Drawing

$form = New-Object System.Windows.Forms.Form
$form.Text = 'Data Entry Form'
$form.Size = New-Object System.Drawing.Size(300,200)
$form.StartPosition = 'CenterScreen'

$OKButton = New-Object System.Windows.Forms.Button
$OKButton.Location = New-Object System.Drawing.Point(75,120)
$OKButton.Size = New-Object System.Drawing.Size(75,23)
$OKButton.Text = 'OK'
$OKButton.DialogResult = [System.Windows.Forms.DialogResult]::OK
$form.AcceptButton = $OKButton
$form.Controls.Add($OKButton)

$CancelButton = New-Object System.Windows.Forms.Button
$CancelButton.Location = New-Object System.Drawing.Point(150,120)
$CancelButton.Size = New-Object System.Drawing.Size(75,23)
$CancelButton.Text = 'Cancel'
$CancelButton.DialogResult = [System.Windows.Forms.DialogResult]::Cancel
$form.CancelButton = $CancelButton
$form.Controls.Add($CancelButton)

$label = New-Object System.Windows.Forms.Label
$label.Location = New-Object System.Drawing.Point(10,20)
$label.Size = New-Object System.Drawing.Size(280,20)
$label.Text = 'Please make a selection from the list below:'
$form.Controls.Add($label)

$listBox = New-Object System.Windows.Forms.Listbox
$listBox.Location = New-Object System.Drawing.Point(10,40)
$listBox.Size = New-Object System.Drawing.Size(260,20)

$listBox.SelectionMode = 'MultiExtended'

[void] $listBox.Items.Add('Item 1')
[void] $listBox.Items.Add('Item 2')
[void] $listBox.Items.Add('Item 3')
[void] $listBox.Items.Add('Item 4')
[void] $listBox.Items.Add('Item 5')

$listBox.Height = 70
$form.Controls.Add($listBox)
$form.Topmost = $true

$result = $form.ShowDialog()

if ($result -eq [System.Windows.Forms.DialogResult]::OK)
{
    $x = $listBox.SelectedItems
    $x
}

Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Cemil Atay yazdı: 21 Oca 2025, 13:42 İnternette şöyle bir kod buldum powershell ile oluşturulmuş ama çalıştıracağım dosyalarımı nasıl ekleyeceğimi anlayamadım.

Kod: Tümünü seç


Add-Type -AssemblyName System.Windows.Forms
Add-Type -AssemblyName System.Drawing

$form = New-Object System.Windows.Forms.Form
$form.Text = 'Data Entry Form'
$form.Size = New-Object System.Drawing.Size(300,200)
$form.StartPosition = 'CenterScreen'

$OKButton = New-Object System.Windows.Forms.Button
$OKButton.Location = New-Object System.Drawing.Point(75,120)
$OKButton.Size = New-Object System.Drawing.Size(75,23)
$OKButton.Text = 'OK'
$OKButton.DialogResult = [System.Windows.Forms.DialogResult]::OK
$form.AcceptButton = $OKButton
$form.Controls.Add($OKButton)

$CancelButton = New-Object System.Windows.Forms.Button
$CancelButton.Location = New-Object System.Drawing.Point(150,120)
$CancelButton.Size = New-Object System.Drawing.Size(75,23)
$CancelButton.Text = 'Cancel'
$CancelButton.DialogResult = [System.Windows.Forms.DialogResult]::Cancel
$form.CancelButton = $CancelButton
$form.Controls.Add($CancelButton)

$label = New-Object System.Windows.Forms.Label
$label.Location = New-Object System.Drawing.Point(10,20)
$label.Size = New-Object System.Drawing.Size(280,20)
$label.Text = 'Please make a selection from the list below:'
$form.Controls.Add($label)

$listBox = New-Object System.Windows.Forms.Listbox
$listBox.Location = New-Object System.Drawing.Point(10,40)
$listBox.Size = New-Object System.Drawing.Size(260,20)

$listBox.SelectionMode = 'MultiExtended'

[void] $listBox.Items.Add('Item 1')
[void] $listBox.Items.Add('Item 2')
[void] $listBox.Items.Add('Item 3')
[void] $listBox.Items.Add('Item 4')
[void] $listBox.Items.Add('Item 5')

$listBox.Height = 70
$form.Controls.Add($listBox)
$form.Topmost = $true

$result = $form.ShowDialog()

if ($result -eq [System.Windows.Forms.DialogResult]::OK)
{
    $x = $listBox.SelectedItems
    $x
}

PowerShell ile oluşturduğun bu form, bir liste kutusu (ListBox) içeriyor ve kullanıcıdan bir veya daha fazla öğe seçmesini istiyor. Seçilen öğeleri almak için formu gösterdikten sonra SelectedItems özelliğini kullanıyorsun. Ancak, dosyalarını eklemek için liste kutusuna dosya adlarını eklemen gerekiyor.

Eğer belirli bir klasördeki dosyaları liste kutusuna eklemek istiyorsan, aşağıdaki gibi bir kod ekleyebilirsin:

Kod: Tümünü seç

# Dosyaların bulunduğu klasörün yolu
$folderPath = "C:\Path\To\Your\Files"

# Klasördeki dosyaları liste kutusuna ekle
Get-ChildItem -Path $folderPath | ForEach-Object {
    [void] $listBox.Items.Add($_.Name)
}
Bu kod, belirttiğin klasördeki tüm dosyaların adlarını alır ve liste kutusuna ekler. Klasör yolunu kendi dosyalarının bulunduğu klasörle değiştirmen yeterlidir.

Güncelleştirilmiş Betik :

Kod: Tümünü seç

Add-Type -AssemblyName System.Windows.Forms
Add-Type -AssemblyName System.Drawing

$form = New-Object System.Windows.Forms.Form
$form.Text = 'Data Entry Form'
$form.Size = New-Object System.Drawing.Size(300,200)
$form.StartPosition = 'CenterScreen'

$OKButton = New-Object System.Windows.Forms.Button
$OKButton.Location = New-Object System.Drawing.Point(75,120)
$OKButton.Size = New-Object System.Drawing.Size(75,23)
$OKButton.Text = 'OK'
$OKButton.DialogResult = [System.Windows.Forms.DialogResult]::OK
$form.AcceptButton = $OKButton
$form.Controls.Add($OKButton)

$CancelButton = New-Object System.Windows.Forms.Button
$CancelButton.Location = New-Object System.Drawing.Point(150,120)
$CancelButton.Size = New-Object System.Drawing.Size(75,23)
$CancelButton.Text = 'Cancel'
$CancelButton.DialogResult = [System.Windows.Forms.DialogResult]::Cancel
$form.CancelButton = $CancelButton
$form.Controls.Add($CancelButton)

$label = New-Object System.Windows.Forms.Label
$label.Location = New-Object System.Drawing.Point(10,20)
$label.Size = New-Object System.Drawing.Size(280,20)
$label.Text = 'Please make a selection from the list below:'
$form.Controls.Add($label)

$listBox = New-Object System.Windows.Forms.Listbox
$listBox.Location = New-Object System.Drawing.Point(10,40)
$listBox.Size = New-Object System.Drawing.Size(260,70)
$listBox.SelectionMode = 'MultiExtended'

# Dosyaların bulunduğu klasörün yolu
$folderPath = "C:\Path\To\Your\Files"

# Klasördeki dosyaları liste kutusuna ekle
Get-ChildItem -Path $folderPath | ForEach-Object {
    [void] $listBox.Items.Add($_.Name)
}

$form.Controls.Add($listBox)
$form.Topmost = $true

$result = $form.ShowDialog()

if ($result -eq [System.Windows.Forms.DialogResult]::OK)
{
    $selectedItems = $listBox.SelectedItems
    $selectedItems
}
Bu kodu çalıştırdığın da, belirttiğin klasördeki dosyaların adları liste kutusunda görünecek ve kullanıcı bu dosyalardan bir veya daha fazlasını seçebilecektir. Seçim yapıldıktan sonra, seçilen dosya adları $selectedItems değişkeninde saklanacaktır.
Cemil Atay
Byte3
Byte3
Mesajlar: 108
Kayıt: 08 Nis 2020, 02:00
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 23 kez
Teşekkür edildi: 36 kez
İletişim:

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen Cemil Atay »

TRWE_2012 yazdı: 21 Oca 2025, 14:45 PowerShell ile oluşturduğun bu form, bir liste kutusu (ListBox) içeriyor ve kullanıcıdan bir veya daha fazla öğe seçmesini istiyor. Seçilen öğeleri almak için formu gösterdikten sonra SelectedItems özelliğini kullanıyorsun. Ancak, dosyalarını eklemek için liste kutusuna dosya adlarını eklemen gerekiyor.

Eğer belirli bir klasördeki dosyaları liste kutusuna eklemek istiyorsan, aşağıdaki gibi bir kod ekleyebilirsin:

Kod: Tümünü seç

# Dosyaların bulunduğu klasörün yolu
$folderPath = "C:\Path\To\Your\Files"

# Klasördeki dosyaları liste kutusuna ekle
Get-ChildItem -Path $folderPath | ForEach-Object {
    [void] $listBox.Items.Add($_.Name)
}
Bu kod, belirttiğin klasördeki tüm dosyaların adlarını alır ve liste kutusuna ekler. Klasör yolunu kendi dosyalarının bulunduğu klasörle değiştirmen yeterlidir.
Bu kodu çalıştırdığın da, belirttiğin klasördeki dosyaların adları liste kutusunda görünecek ve kullanıcı bu dosyalardan bir veya daha fazlasını seçebilecektir. Seçim yapıldıktan sonra, seçilen dosya adları $selectedItems değişkeninde saklanacaktır.
Merhaba, zahmet eddip ilgilenmişsiniz. Evet, söylediğiniz gibi klasör içindeki herşeyi combobox içine ekledi.
Ama, hiç bir şekilde eklenen öğeler aktif edilmiyor. NE tamam buttonu ile, ne de üzerine enter basınca.

Sorun bendemi bilmiyorum ama, .ps1 dosyalarının üzerine enter basınca açmıyor not defteri ile açılıyor.
Bu bana özel bir sorunsa sıkıntı deyil. Ama yok bütün bilgisayarlarda bu böyleyse powershell bizim işimize yaramaz...
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15194
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2517 kez
Teşekkür edildi: 5333 kez

Re: EXE Uzantılı Bir dosyanın Kodlanması HK.

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhaba, zahmet eddip ilgilenmişsiniz. Evet, söylediğiniz gibi klasör içindeki herşeyi combobox içine ekledi.
Ama, hiç bir şekilde eklenen öğeler aktif edilmiyor. NE tamam buttonu ile, ne de üzerine enter basınca.

Sorun bendemi bilmiyorum ama, .ps1 dosyalarının üzerine enter basınca açmıyor not defteri ile açılıyor.
Bu bana özel bir sorunsa sıkıntı deyil. Ama yok bütün bilgisayarlarda bu böyleyse powershell bizim işimize yaramaz...
.ps1 Dosyalarının Açılması

Eğer .ps1 dosyalarına çift tıkladığın da Not Defteri ile açılıyorsa, bu durum PowerShell betiklerinin çalıştırılmadığını gösterir. Bunun nedeni, Windows'un .ps1 dosyalarını varsayılan olarak Not Defteri ile ilişkilendirmesidir. PowerShell betiklerini çalıştırmak için aşağıdaki adımları izlemelisin :

1.ADIM :

PowerShell İzinlerini Kontrol Et:

PowerShell'de betik çalıştırma izinlerini kontrol edin. Aşağıdaki komutu PowerShell'de çalıştırarak izinleri ayarlayabilirsin:

Kod: Tümünü seç

Set-ExecutionPolicy RemoteSigned -Scope CurrentUser
Bu komut, yerel olarak oluşturulan betiklerin çalıştırılmasına izin verir.

2.ADIM:

PowerShell ile Çalıştırma:

.ps1 dosyasını doğrudan PowerShell ile çalıştırmak için PowerShell'i açın ve dosyanın bulunduğu dizine gidin. Ardından aşağıdaki komutu kullanarak betiği çalıştırın:

Kod: Tümünü seç

.\dosya_adı.ps1
3.ADIM:

Dosya İlişkilendirmelerini Değiştirme:

Eğer .ps1 dosyalarını her zaman PowerShell ile açmak istiyorsan, dosya ilişkilendirmelerini değiştirebilirsin.

Bunun için:

.ps1 dosyasına sağ tıklayın ve "Özellikler" seçeneğine gidin.
"Açılış için" kısmında "Değiştir" butonuna tıklayın ve PowerShell'i seçin.

Şimdi deneme zamanı ...

Kod: Tümünü seç

Add-Type -AssemblyName System.Windows.Forms

# Form oluştur
$form = New-Object System.Windows.Forms.Form
$form.Text = "ComboBox Örneği"
$form.Size = New-Object System.Drawing.Size(300,200)

# ComboBox oluştur
$comboBox = New-Object System.Windows.Forms.ComboBox
$comboBox.Location = New-Object System.Drawing.Point(50,50)
$comboBox.Size = New-Object System.Drawing.Size(200,20)

# ComboBox'a öğeler ekle
$items = Get-ChildItem -Path "C:\KlasorYolu" | Select-Object -ExpandProperty Name
$comboBox.Items.AddRange($items)

# Buton oluştur
$button = New-Object System.Windows.Forms.Button
$button.Location = New-Object System.Drawing.Point(50,100)
$button.Size = New-Object System.Drawing.Size(200,30)
$button.Text = "Tamam"

# Butona tıklama olayını tanımla
$button.Add_Click({
    $selectedItem = $comboBox.SelectedItem
    if ($selectedItem) {
        [System.Windows.Forms.MessageBox]::Show("Seçilen öğe: $selectedItem")
    } else {
        [System.Windows.Forms.MessageBox]::Show("Lütfen bir öğe seçin.")
    }
})

# Form'a kontrol ekle
$form.Controls.Add($comboBox)
$form.Controls.Add($button)

# Form'u göster
$form.ShowDialog()
Yukarıda, PowerShell ile bir GUI uygulaması oluşturmanın temel bir örneği verilmiştir. Bu örnekte, ComboBox'tan bir öğe seçildiğinde bir butona tıklanarak bir işlem yapılması sağlanmıştır.

Bunu dene bakalım @Cemil Altay...
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön