20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53920
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19742 kez
- Teşekkür edildi: 11975 kez
- zirvedeneme
- Kilobyte2

- Mesajlar: 302
- Kayıt: 14 Nis 2022, 13:05
- Teşekkür etti: 71 kez
- Teşekkür edildi: 122 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
kral bir de lite bir linux dağıtımı kursaydın kim bilir nasıl hızlanırdı...
Örneğin: Lubuntu kurup deneyebilirsin. Eski bilgisayarları uçak gibi çalıştırdığı iddia ediliyor
Örneğin: Lubuntu kurup deneyebilirsin. Eski bilgisayarları uçak gibi çalıştırdığı iddia ediliyor
- root@localhost
- Gigabyte3

- Mesajlar: 2922
- Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3926 kez
- Teşekkür edildi: 3202 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Lxle filan iyi de lubuntu da Ubuntu tabanlı. Ubuntu artık ağır. Birde linux kerneli sapıttı. Pentium4 dual core pentium D ile sağlıklı çalışmaz. Bende core 2 Duo laptop vardı onla çok denedim en son illallah ettiydim. Ama deneyeceğim.
Lxde ve xfce masaüstü yoneticili bir iki dağıtım deneyeyim :)
Linux mint lxde olabilir
Linux mint debian edition olabilir(mate desktop ve xfce desktop vardı)
Lxde ve xfce masaüstü yoneticili bir iki dağıtım deneyeyim :)
Linux mint lxde olabilir
Linux mint debian edition olabilir(mate desktop ve xfce desktop vardı)
- south
- Kilobyte2

- Mesajlar: 346
- Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
- Teşekkür etti: 102 kez
- Teşekkür edildi: 132 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
değerli üstadım koleksiyonun çok güzel olmuş eline sağlık, bu da artık bir hobi gibi oldu, başarılarının devamını diliyorum, socket 478 pentium larda lanet ısınma ve buna bağlı fanın sürekli çalışması benim başımı çok ağrıtmıştı, kartları şöyle ahşap cep telefonu standları var onlara koyup sergilersen çok güzel olur.
amd soketli anakartlarda geçmiş eline konuyu desteklemek için kendi adıma en güzel anakartın resmini koyuyorum

amd soketli anakartlarda geçmiş eline konuyu desteklemek için kendi adıma en güzel anakartın resmini koyuyorum

- south
- Kilobyte2

- Mesajlar: 346
- Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
- Teşekkür etti: 102 kez
- Teşekkür edildi: 132 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
İşletim sistemi olarak da Windows 8.1 single language ya da embeded industry pro öneriyorum daha önce de bir kaç yerde belirttim kendi deneyimim Win 7 den ve linux dağıtımlarından hızlı ve optimize aşağıda modlu bir sürüm linki bırakıyorum bir deneyin
https://www.tnctr.com/topic/1229323-win ... e-x86-x64/
https://www.tnctr.com/topic/1229323-win ... e-x86-x64/
- burak35
- Zettabyte3

- Mesajlar: 17562
- Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 10123 kez
- Teşekkür edildi: 11785 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Eline sağlık Fatih. İyi yapmışsın. Baya uğraşmışsın. Bence yapabilirsen üstlerinde biraz daha çalış. Sonrada merkalısını bulursan sat.
3 5 kuruş para geçsin eline. Para herkese lazım. Linux yada 8.1 de o sistemlerde işe yarayabilir belki. Ben hiç denemedim.
Ama bi şans vermek iyi olur sanırım. zirvedeneme ve south un dediği gibi bazı linuxler ve 8.1 bazı eski sistemlerde işe yarayabiliyor.
Keşke desteği kesilmeseydi 8.1 in. Embedded industry pro mas la etkinleşiyor mu acaba? Etkinleşiyorsa bi dene bakalım.
O sistemlerin tek eksiği usb wifi şuan. Uyumlu bi usb wifi buldunmu süper olur.
3 5 kuruş para geçsin eline. Para herkese lazım. Linux yada 8.1 de o sistemlerde işe yarayabilir belki. Ben hiç denemedim.
Ama bi şans vermek iyi olur sanırım. zirvedeneme ve south un dediği gibi bazı linuxler ve 8.1 bazı eski sistemlerde işe yarayabiliyor.
Keşke desteği kesilmeseydi 8.1 in. Embedded industry pro mas la etkinleşiyor mu acaba? Etkinleşiyorsa bi dene bakalım.
O sistemlerin tek eksiği usb wifi şuan. Uyumlu bi usb wifi buldunmu süper olur.
- root@localhost
- Gigabyte3

- Mesajlar: 2922
- Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3926 kez
- Teşekkür edildi: 3202 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
@south,
Çok teşekkürler. Elimden geldiğince yapacağım. Dediğin gibi hobi bir nevi. Bu p4 478 soket ilginç çok soğuk çalışıyor. Termal macun yeniledim. Kasayı komple temizledim. 40 dereceyi geçmedi şaşarsın. Gördüğüm en soğuk işlemci. Belki sendeki farklı bir seridir.
İşlemci değerleri altta ; Neredeyse hep böyle geziniyor
Mesela elimde p4 ht 3.0 ve pentium d var onlar yanıyor aga boşta ateş ediyorlar :) Paylaştığın Amd kart fena. Bende amd yi çalıştırdım. Ram sorunu imiş. Birde ilginç başka psu taktım sorun çözüldü. O çıkan psu yu p4 e taktım. Çalışıyor şaşarsın :d Eski parça işte.
Amd li asus anakart ;
@burak ; Tamamdır. Vakit bulursam 8.1 ve Linux bakacağım. Sağolasın dostum.
PENTIUM 4 2.8 GHz - NVIDIA FX5500 256MB AGP EKRAN KARTI - 1.5 GB RAM - 40GB HDD - OYUN TESTLERİ
Fotolar :






Video :
Çok teşekkürler. Elimden geldiğince yapacağım. Dediğin gibi hobi bir nevi. Bu p4 478 soket ilginç çok soğuk çalışıyor. Termal macun yeniledim. Kasayı komple temizledim. 40 dereceyi geçmedi şaşarsın. Gördüğüm en soğuk işlemci. Belki sendeki farklı bir seridir.
İşlemci değerleri altta ; Neredeyse hep böyle geziniyor
Mesela elimde p4 ht 3.0 ve pentium d var onlar yanıyor aga boşta ateş ediyorlar :) Paylaştığın Amd kart fena. Bende amd yi çalıştırdım. Ram sorunu imiş. Birde ilginç başka psu taktım sorun çözüldü. O çıkan psu yu p4 e taktım. Çalışıyor şaşarsın :d Eski parça işte.
Amd li asus anakart ;
@burak ; Tamamdır. Vakit bulursam 8.1 ve Linux bakacağım. Sağolasın dostum.
PENTIUM 4 2.8 GHz - NVIDIA FX5500 256MB AGP EKRAN KARTI - 1.5 GB RAM - 40GB HDD - OYUN TESTLERİ
Fotolar :






Video :
- south
- Kilobyte2

- Mesajlar: 346
- Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
- Teşekkür etti: 102 kez
- Teşekkür edildi: 132 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
sanırım p4 ısınınlar prescott çekirdekli ısınmayanlar northwood çekirdekli olanlar bendeki de prescott sanırım. hatta bununla ilgili yabancılar preshott diyormuş :D
- burak35
- Zettabyte3

- Mesajlar: 17562
- Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 10123 kez
- Teşekkür edildi: 11785 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Güzel olmuş. Eline sağlık. Temizlemişsin baya. Pırıl pırıl olmuş. Baya güzel görünüyor donanımlar. İnşalla eksikleride giderirsin.
Sabaha karşı izlemiştim videoları. Sonra uyuklayınca mecbure pc kapatıp gidip yattım artık. Hem birçok insanada ilham verir böyle videolar bence.
Sabaha karşı izlemiştim videoları. Sonra uyuklayınca mecbure pc kapatıp gidip yattım artık. Hem birçok insanada ilham verir böyle videolar bence.
- south
- Kilobyte2

- Mesajlar: 346
- Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
- Teşekkür etti: 102 kez
- Teşekkür edildi: 132 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Talha hocam siz bu pentium 4 lere windows 8.1 kurabildiniz mi ben o kadar lafını ettim ama elimdekilere kuramadım bir tane msi 865 pe çipsetli pentium 4 775 çipsetli anakartlı sistemde win 8.1 cdsi boot etmiyor code 5 hatası veriyor ilginç bir şekilde win 7 win 10 dvdleri de boot etmedi ( bu sorun eski msi ve asrock anakartlarda varmış). Başka bir gigabyte 865 çipsetli anakartı denedim onda boot ediyor ama onda da ilk kuruluma gelmeden hata verip restart istiyor.(dosyaları açtırıp diğer anakarta bağlayacaktım diski o da olmadı).
- root@localhost
- Gigabyte3

- Mesajlar: 2922
- Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3926 kez
- Teşekkür edildi: 3202 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Selam hocam. P4 lere win8.1 denemedim. Win 10 denedim malum olmuyor. Ss2 mi ney omasi lazım. İşlemci seti sanırım. Uygun p4 ler var son çıkan p4 lere 10ve 11 kurulabiliyor. Sanırım 8.1 için de aynı işlemci seti gerekli olabilir. Olmuyorsa ondandır. Bende win 10 denerken boot olacak gibi yapıp reset atıyordu.
- south
- Kilobyte2

- Mesajlar: 346
- Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
- Teşekkür etti: 102 kez
- Teşekkür edildi: 132 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Core duo makinanın win 8.1 yüklü hddsini p4 makinaya taktım açıldı hocam ama fx5200 win 8.1 sürücüsündw patlıycaz sanırım
- root@localhost
- Gigabyte3

- Mesajlar: 2922
- Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 3926 kez
- Teşekkür edildi: 3202 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Fx5500 için uygun sürücü bulamamişdım. Var olan kusurlu çalışıyor. Fx5500 Xp de süper performans veriyor. Win7 de sapitmisti bende.south yazdı: 03 Şub 2025, 18:42 Core duo makinanın win 8.1 yüklü hddsini p4 makinaya taktım açıldı hocam ama fx5200 win 8.1 sürücüsündw patlıycaz sanırım
HDD degistirmek iyi fikir olmuş. ben bir kaç kere denemiştim olmamıştı. Intel makinadan AMD ye hiç olmuyor sürekli rest atiyor cihaz.
- south
- Kilobyte2

- Mesajlar: 346
- Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
- Teşekkür etti: 102 kez
- Teşekkür edildi: 132 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
nvidia sitesinden indirdiğim 32 bitlik vista sürücüsü bende çalıştı hatta aero bile açtı sonra kapadı senin neyine der gibi
- burak35
- Zettabyte3

- Mesajlar: 17562
- Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 10123 kez
- Teşekkür edildi: 11785 kez
Re: 20 Yıllık PC Yapılandırma - PART1 ve PART2 - Windows XP, Vista, 7
Çok uğraştırıyor bu eski cihazlar. Seneler önce çok zorluk sıkıntı çektirdi bana. Diskler çok yavaş hatta sorunluydu. Gittik disk aldık.
Yetmedi bitane daha aldık. Bu sefer soketler uymadı ide sata converter aldım O da yetmedi saat tarih bozulurdu, cdrom disket görünmesi olurdu.
Bu sefer hop yatır bakalım kasayı zar zor bios pili ara. Neyseki bulabildim. Hiç değişmemişti. Allahtan aynısından bulabildim.
Daha o zamanlarda şimdiki kadar bilgili değilim. Sonra saati tarihi hallettik dedik. Bilgisayarıma girdim bi baktım. Söktüğüm cdrom disket görünüyo.
Söküp atmışım. Ama hala görünüyo. Hop biosa gir uğraş bakalım. Bendekide deli cesareti işte. Halbuki bios hiç bilmem.
En son ram aldım. Şükür sorun çıkartmadı gördü kullandım. Sonra işlemci değiştir. Sonra yanında gelen klavyeyi temizledim.
Derken daha fazla uğraşamadım satıp geçtim bi tanıdık abiye. Adamda çok ısrar etti. Ufak çocuklarım için dedi durdu.
Belki 400 500 para harcadım. Ama satarkenden 100 200 e falan gitti galiba. Valla ben bişey anlamadım bu işte. Sonrada bıraktım desktopu.
Ama sorunsuz eli ayağı düzgün temiz sağlam bulursanız alın tabi. Fiyatıda uygunsa. Mutlaka içindeki donanımlar için test isteyin.
Mesela gpu da mining falan yapılmış olamamalı. Ssd de çok fazla veri yazılmış olmamalı. Birçok dikkat edilmesi gereken yer var.
Yetmedi bitane daha aldık. Bu sefer soketler uymadı ide sata converter aldım O da yetmedi saat tarih bozulurdu, cdrom disket görünmesi olurdu.
Bu sefer hop yatır bakalım kasayı zar zor bios pili ara. Neyseki bulabildim. Hiç değişmemişti. Allahtan aynısından bulabildim.
Daha o zamanlarda şimdiki kadar bilgili değilim. Sonra saati tarihi hallettik dedik. Bilgisayarıma girdim bi baktım. Söktüğüm cdrom disket görünüyo.
Söküp atmışım. Ama hala görünüyo. Hop biosa gir uğraş bakalım. Bendekide deli cesareti işte. Halbuki bios hiç bilmem.
En son ram aldım. Şükür sorun çıkartmadı gördü kullandım. Sonra işlemci değiştir. Sonra yanında gelen klavyeyi temizledim.
Derken daha fazla uğraşamadım satıp geçtim bi tanıdık abiye. Adamda çok ısrar etti. Ufak çocuklarım için dedi durdu.
Belki 400 500 para harcadım. Ama satarkenden 100 200 e falan gitti galiba. Valla ben bişey anlamadım bu işte. Sonrada bıraktım desktopu.
Ama sorunsuz eli ayağı düzgün temiz sağlam bulursanız alın tabi. Fiyatıda uygunsa. Mutlaka içindeki donanımlar için test isteyin.
Mesela gpu da mining falan yapılmış olamamalı. Ssd de çok fazla veri yazılmış olmamalı. Birçok dikkat edilmesi gereken yer var.
