Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi [Çözüldü]

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi [Çözüldü]

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Yapay zekalar bakmayın, istediğim gibi bir cevap alamadım.... :?

NOT:

Resimde kısayol tuş bileşimini yanlış yazmışım..Doğrusu
Winlogo + V
En son TRWE_2012 tarafından 16 Kas 2024, 19:19 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: Windows 11 CTRL + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen velociraptor »

Sorun pano geçmişinin çalışmamasımıdır ?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11 CTRL + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 21 Eki 2024, 11:56 Sorun pano geçmişinin çalışmamasımıdır ?
Yok, her seferinde küçük ekranı çıkartmak için Winlogo+V tuş bileşemini kullanmam..Bir .bat dosyası ne bileyim bir .cmd dosyası yada bir .vbs dosyası olsa ve ben bunu windows görev çubuğuna iliştirip kullansam...Tıklayınca açılsın otomatik kendiliğinden....
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Konuyu burada da açtım belki bir çözüm sunulur diye

https://www.elevenforum.com/t/in-window ... ure.29766/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

https://www.elevenforum.com/t/in-window ... ure.29766/ web adresinde açtığım konuya şöyle bir yanıt verilmiş

Kod: Tümünü seç

:: Add Clipboard History Context Menu in Windows 10

@Echo Off & Cls


(Net session >nul 2>&1)||(PowerShell start """%~0""" -verb RunAs & Exit /B)

:choice

Cls & Mode CON  LINES=11 COLS=70 & Color 0E & Title Created By FreeBooter
Echo.
Echo.
Echo.
Echo        Add Clipboard History to Context Menu      (A)?   
Echo.       
Echo        Delete Clipboard History from Context Menu (D)?
Echo.


Set /p input= RESPONSE:

If /i  Not %input%==A (Goto :_Ex) Else (Goto :_Add)

:_Ex
If /i Not %input%==D  (Goto :choice) Else (Goto :_Disable)



:_Add

Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory" /v "Icon" /t REG_SZ /d "Shell32.dll,-16763" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory" /v "MUIVerb" /t REG_SZ /d "Clipboard History" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory" /v "Position" /t REG_SZ /d "Middle" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory" /v "SubCommands" /t REG_SZ /d "" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\1Enable" /v "MUIVerb" /t REG_SZ /d "Enable Clipboard History" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\1Enable" /v "Icon" /t REG_SZ /d "DxpTaskSync.dll,-52" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\1Enable\command" /ve /t REG_SZ /d "reg add hkcu\software\microsoft\clipboard /v enableclipboardhistory /t reg_dword /d 1 /f" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\2Disable" /v "MUIVerb" /t REG_SZ /d "Disable Clipboard History" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\2Disable" /v "Icon" /t REG_SZ /d "Shell32.dll,-16763" /f
Reg.exe add "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\2Disable\command" /ve /t REG_SZ /d "reg add hkcu\software\microsoft\clipboard /v enableclipboardhistory /t reg_dword /d 0 /f" /f


Cls & Mode CON  LINES=11 COLS=60 & Color 0E & Title Created By FreeBooter
Echo.
Echo.
Echo.
Echo.
Echo         Adding Clipboard History to Context Menu
Echo.
Echo.
Echo.
Ping -n 5 localhost >Nul
Exit



:_Disable


Reg.exe delete "HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory" /f


Cls & Mode CON  LINES=11 COLS=60 & Color 0E & Title Created By FreeBooter
Echo.
Echo.
Echo.
Echo.
Echo        Deleting Clipboard History from Context Menu
Echo.
Echo.
Echo.
Ping -n 5 localhost >Nul
Betiğin açıklaması :

GPT-4o

Verdiğiniz betik (script), Windows işletim sisteminde masaüstüne sağ tıkladığınızda "Clipboard History" (Panoya Geçmiş) seçeneğini ekleyen veya kaldıran bir batch dosyasıdır. İşte betiğin nasıl çalıştığına dair kısa bir açıklama:

1. **Yönetici Kontrolü**: Betik, önce yönetici yetkileriyle çalışıp çalışmadığını kontrol eder. Eğer yönetici yetkisi yoksa, kendini yönetici olarak yeniden başlatır.

2. **Kullanıcı Seçimi**: Kullanıcıya iki seçenek sunar:
- (A) Panoya Geçmiş'i bağlam menüsüne ekle.
- (D) Panoya Geçmiş'i bağlam menüsünden kaldır.

3. **Panoya Geçmiş Ekleme**: Kullanıcı "A" seçeneğini seçerse, betik `HKCR\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory` altında birkaç kayıt defteri girişi oluşturur. Bu girişler, bağlam menüsü öğesini ve panoya geçmişi etkinleştirme ve devre dışı bırakma alt komutlarını tanımlar.

4. **Panoya Geçmiş Kaldırma**: Kullanıcı "D" seçeneğini seçerse, betik `ClipboardHistory` kayıt defteri anahtarını tamamen siler.

5. **Kullanıcı Geri Bildirimi**: İşlem tamamlandıktan sonra, betik kullanıcıya geri bildirim verir ve çıkmadan önce birkaç saniye bekler.

### Önemli Notlar:
- **Kayıt Defteri Değişiklikleri**: Windows kayıt defterini değiştirmek, sistem üzerinde önemli etkiler yaratabilir. Değişiklik yapmadan önce kayıt defterinin yedeğini almak her zaman iyi bir fikirdir.
- **Yönetici Olarak Çalıştırma**: Betik, kayıt defterini değiştirmek için yönetici yetkilerine ihtiyaç duyar.
- **Uyumluluk**: Bu betik, Windows 10 için tasarlanmıştır ve daha eski Windows sürümlerinde çalışmayabilir.

Eğer betik hakkında daha fazla sorunuz varsa veya başka bir konuda yardım isterseniz, lütfen sormaktan çekinmeyin!
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Betik çalışmıyor... (.bat ve .cmd olarak çalıştırdım) ama olmadı
Resim
En son TRWE_2012 tarafından 21 Eki 2024, 15:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53932
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19752 kez
Teşekkür edildi: 11979 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen velociraptor »

Çalışmaması gayet normal
viewtopic.php?f=153&t=224869
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen burak35 »

Bir betikle Windows + V kombinasyonunu çağırıp pano yöneticisini açmaya çalışıyorsun sanırım.
Diğer sitelere bi bakayım. Bi şeyler bulursam paylaşırım.

Edit: tenforumsa baktımda şimdi, Pano geçmişi ayarlardan kapalımı? Pano hizmeti servislerden kapalımı bi baksana?
Home sürümü sistem kullnadığın için sorun olabilir belki.

Aşağıdaki linkten bi bak bakalım.
https://www.tenforums.com/gtsearch.php? ... x=0&sa.y=0
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 21 Eki 2024, 14:57 Çalışmaması gayet normal
viewtopic.php?f=153&t=224869
Yukarıdaki .bat betiğindeki sağ menü girişlerini "Windows kayıt defter" koduna çevirdim , sağ menüye yerleşti ama açmıyor mini pencereyi...Sadece komut istemi penceresi bir açılıp kapanıyor

Ekleme :

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory]
"Icon"="Shell32.dll,-16763"
"MUIVerb"="Clipboard History"
"Position"="Middle"
"SubCommands"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\Enable]
"MUIVerb"="Enable Clipboard History"
"Icon"="DxpTaskSync.dll,-52"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\Enable\command]
@="reg add hkcu\\software\\microsoft\\clipboard /v enableclipboardhistory /t reg_dword /d 1 /f"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\Disable]
"MUIVerb"="Disable Clipboard History"
"Icon"="Shell32.dll,-16763"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory\Shell\Disable\command]
@="reg add hkcu\\software\\microsoft\\clipboard /v enableclipboardhistory /t reg_dword /d 0 /f"
Silme :

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\ClipboardHistory]
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen burak35 »

Home kullandığın için olabilir mi peki ?
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Olayı sonunda çözdüm.Tabii bunu açık kaynak kodlu bir yazılım olan "AutoHotKey" yazılımı ile çözdüm.Artık F9 fonksiyon tuşuna klavye'den bastığımda "Winlogo+V" = Pano yazılımı açılıyor.

AutoHotKey Betiği'nin İçeriği :

Kod: Tümünü seç

 #NoEnv  ; Performans ve gelecekteki AutoHotkey sürümleriyle uyumluluk için önerilir.
; #Warn  ; Yaygın hataları tespit etmeye yardımcı olmak için uyarıları etkinleştirir.
SendMode Input  ; Üstün hız ve güvenilirliği nedeniyle yeni betikler için önerilir.
SetWorkingDir %A_ScriptDir%  ; Tutarlı bir başlangıç dizini sağlar.


F9:: ; F9 tuşuna basıldığında
    Send, {LWin down}v{LWin up} ; "Windows + V" tuş kombinasyonunu gönderir
return
Sonra bunu Windows Başlangıç Klasörüne bir kısayolunu attım.Böylece başlangıçta betik çalışacak
Resim
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9487
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7020 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Autohotkey güzeldir. Klavye kısayolu atamana yardımcı olmuş. Sevindim, gözün aydın :-D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Kayserilifatih yazdı: 16 Kas 2024, 19:20 Autohotkey güzeldir. Klavye kısayolu atamana yardımcı olmuş. Sevindim, gözün aydın :-D
Oyunlarda kullanılabiliyormuş , kullanacağım oyunlarda bu yazılımı.Biraz geç oldu, tanıştık bu yazılımla,artık bırakmam yakasını :-D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15191
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2515 kez
Teşekkür edildi: 5329 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi [Çözüldü]

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Mesela kolayca ekran görüntüsü alma betiği
^!s:: ; Ctrl + Alt + S tuş kombinasyonu
Send, {PrintScreen}
MsgBox, Ekran görüntüsü alındı!
return
Betiğin açıklaması :

Bu betik, "Ctrl + Alt + S" tuşlarına basıldığında ekran görüntüsü alır ve bir mesaj kutusu gösterir.
Kullanıcı avatarı
mehoaga
Kilobyte4
Kilobyte4
Mesajlar: 790
Kayıt: 16 Eyl 2020, 13:52
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3297 kez
Teşekkür edildi: 780 kez

Re: Windows 11'de Winlogo + V = Pano Geçmişi İşkencesi [Çözüldü]

Mesaj gönderen mehoaga »

Sizler varya birer bilgi deposu gibisiniz.Yani biraz açarsak "pırlanta" gibi çocuklarsınız. Hani yaşıma bakmadan merak etmedim desem yalan olmaz herhalde. Paylaşımlarınız dan bende kendime ders çıkarıyorum. Yani içine bakıp incelemesem bu bilgi dağarcığından mahrum kalacağım, Şakayla karışık insanın başına ne gelirse ....... .... derler ama sizler gibi değerli arkadaşların paylaşımlarına bakılmadan geçilmez. Bilgi paylaşıldıkça çoğalır. Sizler gibi değerli arkadaşlarım olduğu için kendimi şanslı hissediyorum. Mehmet abiniz hepinizi çok seviyor. Kalın sağlıcakla. Tarkan hocamızı unutmadan.
Cevapla