Fifa 2007 kurulumunda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu - Çözüldü

Windows 10 ile ilgili bilgi paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Fifa 2007 kurulumunda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu - Çözüldü

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Windows 10 a Fifa 2007 kurduğumda direct 9.0 ı yükleyin diye hata veriyor oyunu açmıyor ama Windows 7 de kurduğumda hata vermiyor. Uyumluluk ayarları ile kuruluyor ama yine hata veriyor. Direct play özelliği aktif özellikler kısmında fifa 2007 yi nasıl kurup oynayabilirim? Aldığım hatanın resimlerini aşağıda bulabilirsiniz.

Resim

https://hizliresim.com/j6sommr

Resim

https://hizliresim.com/ag4dx8p
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53960
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19768 kez
Teşekkür edildi: 11985 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen velociraptor »

Bana sanki oyundan kaynaklı gibi geldi , yani Oyun eski ve daha üst directX ile uyumlu değil bunu da ikinci resimdeki hatada belirtmiş
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2925
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3927 kez
Teşekkür edildi: 3205 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen root@localhost »

https://www.yazilimadasi.com/viewtopic.php?t=405

şu konuda ki directx sürümlerini deneyebilir misin ?

çok seçenek var
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Evet bir de böyle Tdk sözlük kitabı almıştım 2009 yılında içinde cd vermişlerdi onda da Tdk sözlük cd programı Windows 7 nin 32 bit sürümlerinde çalışıyor 64 bit sürümlerinde kurulum yaparken döngüsel artıklık denetimi hatası veriyor kurulum iptal oluyor, çalışmıyordu. Aklıma onu getirdi bu olay. Yorumlarınız çin teşekkür ederim.
:-)
En son Kayserilifatih tarafından 09 Eyl 2024, 22:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Linkini verdiğin siteden directx sürümünü yükledim ama hala hata veriyor verdiği hatanın resmini paylaşıyorum.

Resim

https://hizliresim.com/q14y1ia
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen burak35 »

Directx 9 sürümü kurulmasını istiyor sanırım.
Bende eskiden çok fifa oynardım. 2005 ten başladım 2013 e kadar hepsini oynadım bitirdim.
Tam 2014 ü kurup tuş ayarlarını yaptım. Ekran kartım yandı. O gün bugündür oyun oynayamıyorum artık. Umarım sorunu çözersin.
Ayrıca visual c paketlerininde kurulması gerekebilir belki.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Herşey visual c 2002-2022 tarafımca kuruldu ama sanırım Tarkan hocanın dediği gibi direct sürümü ya da oyun Windows 10 ve 11 ile uyumlu değil ama araştırıyorum umarım çözerim.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen burak35 »

Ben çok uzunca bir süre oynadım 2007 yi. Bende sorunsuz çalışıyordu. Ama bendeki Win 7 diydi. Ve güncellemelerin bazılarını elle kurmuştum.
10 ve 11 le uyumsuzda olabilir. Oyun Sonuçta eski yani. Yada oyunda bi sıkıntı olabilir. Bulabilirsen Repack versiyonlarıda öneririm.
Onların kurulumu biraz daha kolay ve hızlı. Artı biraz daha az yer kaplıyorlardı sanırım.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

root@localhost yazdı: 09 Eyl 2024, 21:09 https://www.yazilimadasi.com/viewtopic.php?t=405

şu konuda ki directx sürümlerini deneyebilir misin ?

çok seçenek var
DirectX yükleyince şimdi sorun çözüldü, 8.81.10.11 de oyuna girebildim ama 11 de nedense oyunda tepkiler yavaştı ve oyundan exit diyerek çık dediğimde oyun ana menüsünde dondu kaldı ben de oturumu kapat diyerek çıkabildim onun dışında bir daha girdim oyun oynamadan direkt exit deyince sorunsuz çıktı. Oyunun uyumluluk modu xp sp2 ye ayarlıydı oyunun kısayoluna gelip özellikler uyumluluk deyip orada Windows xp sp2 yazısını Vista ile değiştirip üstündeki işareti işaretledim. Bu defa sorun çıkmadı. Bir de ekran kartımın tekrar driverını silip yükledim ondan sonra sıkıntı vermedi 11'de ama 11'den önceki sistemlerde ekran kartını tekrar silip yüklemedim direkt olarak directx'i yükleyince oyun açıldı ve kuruldu bir de şu macromedia ve Directx klasörlerini oyunun kurulduğu setup klasöründen kaldırmazsam oyun direct9x hatası verdi ama onları kaldırdığımda oyun rahatlıkla kuruldu bir sorun yaşamadım. Az önce Windows 11 pro 23H2 4037 de Barcelona-Kayseri maçı oynadım amatör modda Kayseri'yi 9-2 yenmiştim.
:yupii:
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen burak35 »

Oyunlar için direcx visual c ne varsa hepsini kurmak lazım. Yalnız benim anlamadığım bir nokta var.
Sen bu oyunu kurarken bunları otomatikman kurmadı mı? Bende öyle oluyorduda hep. Ondan sordum.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

burak35 yazdı: 10 Eyl 2024, 18:38 Oyunlar için direcx visual c ne varsa hepsini kurmak lazım. Yalnız benim anlamadığım bir nokta var.
Sen bu oyunu kurarken bunları otomatikman kurmadı mı? Bende öyle oluyorduda hep. Ondan sordum.
Hocam şimdi direct x ve macromedia diye bir klasör var içinde o klasörler Windows 7'de sorun yaratmıyor oyun kurulumunda direkt windows 7 sürüme uyumlu olduğu için ama 8'den sonraki sürümler bu directx sürümünü kabul etmiyor içindeki o klasörleri silmek gerekiyor silmezsen directx 9 hatası veriyor oyunu kurmuyor. Ayrıca bu visual sürümü oyunun içinde görmedim. Sadece directx klasörü ve macromedia klasörü vardı bu içindeki directx klasörü de kurulmadı gördüğün gibi uyumsuz hatası verdi.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen burak35 »

Garipmiş. Bence söylediğini not al. 8 ve sonrası sürümlerde bu oyunu kurarken şu klasörü şu yoldan sil diye bi metin belgesi ekle.
Bir daha oyun kuracak olursan sıkıntı yaşama diye. İnsan unutabilir çünkü bunu.
Ben mesela vlc player için böyle bi not hazırlamıştım. Ayarlar bozulursa bu klasörü şu yol kopyala yazmıştım.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9494
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7030 kez

Re: Fifa 2007 kurulumu yaptığımda directx 11 yüklememe ragmen directx 9.0 eksik sorunu

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Sorunun Windows özellikleri kısmında eski bileşenlerden Directplay özelliğinin kapalı olmasından ve oyunun uyumluluk modunun Windows 7 olmamasından kaynaklı olduğunu tespit ettim. Bu aşamaları geçince oyunu rahatlıkla çalıştırabildim
Cevapla