Dosya gezginini hızlandırmanı bir yolu varmı ?

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Email Bot
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 397
Kayıt: 20 Mar 2022, 23:50
Teşekkür etti: 2 kez
Teşekkür edildi: 35 kez

Dosya gezginini hızlandırmanı bir yolu varmı ?

Mesaj gönderen Email Bot »

Hayırlı günler . Windows 11'de dosya gezgini çok yavaş çalışıyor . Bazı klasörlerin açılması uzun sürüyor. Dosya Gezginini hızlandırmanın bir yolu varmı?
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Dosya gezginini hızlandırmanı bir yolu varmı ?

Mesaj gönderen burak35 »

Önce klasör seçeneklerinden görünüm sekmesine girip orada bize göre gereksiz olan tüm ayarların tikleri kaldırılmalı.
Resim

Sonarada aşağıdaki tweak uygulanıp sistem resetlenip gözlemlenmeli.
Etkinleştirmek için

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"AlwaysUnloadDll"=dword:00000001
Eski haline döndürüp ayarı geri almak için

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"AlwaysUnloadDll"=-
Buda Reg tweak hazır hali.
https://www.mediafire.com/file/ppxe4rwh ... oadDll.rar

Enable yazan reg tweaki çift tıklayıp sisteme ekleyip resetleyin.
Bu sayede Explorerın biraz daha hızlanması lazım artık.
Kullanıcı avatarı
Kayserilifatih
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 9488
Kayıt: 30 Ağu 2024, 20:48
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 930 kez
Teşekkür edildi: 7026 kez

Re: Dosya gezginini hızlandırmanı bir yolu varmı ?

Mesaj gönderen Kayserilifatih »

Burak hocam ben bu verdiğin ayarların hepsini yapıyorum ama nedense 23H2'de gezgin hala yavaş yani bu Windows 11'in 23H2 yapısının hantallığından kaynaklı diye düşünüyorum ama sorun 24H2 de giderildi diye söyleniyor umarım giderilmiştir. Windows 11 lite diye performans ayarlı sistemler var internette hocam onlarda bile açılışı hala yavaş gezginin yani gerisini varın siz düşünün. Ama genel olarak verdiğin bilgiler az çok arkadaşa yardımcı olur diye düşünüyorum ama tam olarak sorununu çözmeyebilir
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53941
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19764 kez
Teşekkür edildi: 11981 kez

Re: Dosya gezginini hızlandırmanı bir yolu varmı ?

Mesaj gönderen velociraptor »

Bende de yavaş ve ne yaptımsa hızlanmadı 24H2 ise bu konuda çok daha iyi.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Dosya gezginini hızlandırmanı bir yolu varmı ?

Mesaj gönderen burak35 »

23h2 de sorun varsa isteyen 24h2 ye geçsin o zaman.
Benim sürümüm Windows 10 un 1709 sürümü olduğu için bende çok işe yarıyor yukarıdaki düzenlemeler.
Cevapla