Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Internet konusunda bilgi ve ipuçları paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Microsoft, Edge tarayıcısını özellikle düşük kaliteli cihazlardaki kullanıcılar için daha duyarlı hale getirmeye çalışıyor. WebUI 2.0 projesi şimdiden bazı olumlu sonuçlar sağlıyor ve ileride tarayıcıyı daha da iyi hale getirecek.

2015'ten bu yana her yeni Windows kurulumunun bir parçası olmasına rağmen Edge, PC kullanıcıları arasında hala çok iyi bir popülerliğe sahip değil. Bununla birlikte Microsoft, Chromium tabanlı web tarayıcısını belki de hiç kimsenin istemediği yeni özellikler, daha iyi performans ve yapay zeka ile ilgili yeteneklerle geliştirmek için önemli geliştirme kaynaklarına yatırım yapmaya kararlıdır .

Edge blogunda yakın zamanda yayınlanan bir gönderiye göre Redmond geliştiricileri, tarayıcıyla tüm kullanıcı etkileşimlerini daha hızlı ve daha duyarlı hale getirmek için çalışıyor . Kullanıcılar bu çabanın ilk sonuçlarını, 23 Şubat 2024'te yayınlanan ve Tarayıcı Temelleri özelliğindeki kullanıcı arayüzü (UI) için performans iyileştirmeleri getiren bir güncelleme olan Edge 122'de zaten görebiliyor .

Sürüm 122'den başlayarak, kullanıcı arayüzü tüm Edge kullanıcıları için yüzde 42, SSD sürücüsü olmayan veya 8 GB'tan az RAM'e sahip cihazlarda ise yüzde 76 daha hızlı hale geldi. Edge 124'te "Favoriler", yüzde 40'lık bir performans ve kullanıcı arayüzü duyarlılığı artışı sağlayacak şekilde elden geçirildi. Microsoft geliştiricileri, WebUI 2.0 olarak bilinen yeni bir dahili proje sayesinde önümüzdeki aylarda tarayıcı duyarlılığını artırmaya devam etmeyi planlıyor.


WebUI 2.0, Edge kaynak kodu yapısını basitleştirmek ve kullanıcı arayüzü başlatma yolu sırasında çalışan JavaScript kodu miktarını en aza indirmek için tasarlanmış yeni, işaretleme öncelikli bir mimaridir. Edge, Edge'in kullanıcı arayüzünü oluşturmak için kapsamlı bir şekilde JavaScript kullanıyor, ancak kod yeterince modüler değildi ve "kesinlikle gerekli" olmamasına rağmen birçok ortak paket farklı bileşenler tarafından paylaşılıyordu.

Yeni WebUI 2.0 konsepti modüler bir yaklaşımı takip ediyor ve Microsoft, modern web motorlarında performans için ayarlanmış bir web bileşenleri deposu kullanıyor. Şirket, bazı paketleri açık kaynak lisansı aracılığıyla üçüncü taraf kuruluşların kullanımına sunmayı planlıyor. Ancak Chromium platformu dışındaki tarayıcı motorlarıyla (örn. Mozilla'nın Gecko'su) uyumluluk henüz bilinmiyor.

Microsoft, WebUI 2.0'ı ilk olarak Tarayıcı Temelleri ile uyguladı ve test, yeni mimarinin farklı cihaz türlerinde çalışabileceğini kanıtladı. Geliştiriciler Edge UI'nin daha fazla bölümünü dönüştürüyor; bu da, WebUI 2.0 geliştirme ilerledikçe Edge kullanıcılarının daha hızlı bir web tarama deneyimi yaşaması gerektiği anlamına geliyor.

Kaynak :
https://www.techspot.com/news/103185-mi ... oject.html
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Mesaj gönderen burak35 »

Hadi bakalım. Ama çok beklentim yok benim. Boşta kaldığında ram kullanımını azaltan bi özellik eklesinler o zaman.
Madem yenilik yapmak istiyorlarmış ya hani. Tarayıcıyı gizli modda başlatma özelliğide eklesinler. Ben normal modda hiç kullanmam mesela. :-D
Herkes girip çıktığım heryeride görmesin artık. Gizlilik. :-)
Ero35
Kilobyte1
Kilobyte1
Mesajlar: 217
Kayıt: 06 Oca 2016, 12:37
Teşekkür etti: 44 kez
Teşekkür edildi: 146 kez

Re: Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Mesaj gönderen Ero35 »

burak35 yazdı: 31 May 2024, 01:26 Hadi bakalım. Ama çok beklentim yok benim. Boşta kaldığında ram kullanımını azaltan bi özellik eklesinler o zaman.
Madem yenilik yapmak istiyorlarmış ya hani. Tarayıcıyı gizli modda başlatma özelliğide eklesinler. Ben normal modda hiç kullanmam mesela. :-D
Herkes girip çıktığım heryeride görmesin artık. Gizlilik. :-)
ram kullanımı için bizden bir çözüm :)
https://www.sordum.org/9312/edge-blocker-v2-0/
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Mesaj gönderen burak35 »

Edge yi kullanmıyorum yalnız. :)
Kullanıcı avatarı
Ensatech
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1173
Kayıt: 22 May 2006, 19:07
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 85 kez
Teşekkür edildi: 190 kez

Re: Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Mesaj gönderen Ensatech »

Bellek Konusunda Verimlilik Modu diye bir ayar var.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17556
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10117 kez
Teşekkür edildi: 11777 kez

Re: Microsoft, WebUI 2.0 projesiyle Edge'i daha hızlı hale getirmeyi hedefliyor

Mesaj gönderen burak35 »

İron dada şöyle bi ayar var. Bellek tasarrufu olarak geçiyor.

Resim
Cevapla