Windows 11 Sistemim Stabil Mi? (Bellek taşma durumu var mı?)

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15163
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

Windows 11 Sistemim Stabil Mi? (Bellek taşma durumu var mı?)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Önce nazarlık :)
Resim
Aşağıda "Hakkında" Penceresi verilen yazılımı netten arayıp bulup indirip sisteminize kurabilirsiniz.Ev kullanıcıları için lisans ücretsizdir.
Resim
Sistem Analiz bölümüne gelin.1-2 dk.lık analizden sonra sonuçlar karşınızda, eğer arkaplan işlemlerinde sarı yada kırmızı 3d noktalar görürseniz, bir takım işlemler sisteminizin RAM 'ini rehin almış demektir.Kırmız nokta kontrolsüz (sistemin) kaynak çalan haydut işlem demektir.Sarı nokta ise bellek taşması yapan arkaplan işlemi demektir.
Resim
Çözüm:

Bellek temizleme ve serbest bırakma yazılımlarıdır.

54 52 57 45 5F 32 30 31 32
41 4C 41 59 44 41 4E 20 59 45 54 C4 B0 C5 9E 4D 45 20 50 43 20 4B 55 4C 4C 41 4E 49 43 49 53 49
En son TRWE_2012 tarafından 27 May 2024, 16:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15163
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

Bakalım Yoğun Kullanımda Haydut ve Asi İşlem Varmı?

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Resim
Evet, yoğun kullanımda

1 adet haydut işlem (kırmızı nokta)

3 adet bellek taşmasına neden olan (sarı nokta) işlem var...

Çözüm:

Bellek taşmasına neden olan işlemin, rehin aldığı ram miktarını zorla geri almak için "bellek temizleme" yazılımı kullanılır.

Haydut işlem için;

Windows görev yöneticisinden sonlandırın (eğer sizin için önemli ise 3.parti bir görev yöneticisi ile yeniden başlatın)
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Windows 11 Sistemim Stabil Mi? (Bellek taşma durumu var mı?)

Mesaj gönderen burak35 »

Ne kadar tweak atarsan at. Eninde sonunda o ram kullanımı illaki artıyor. Kesinlikle reduce memory kullanmak lazım bence.
ama ben pek kullanmıyorum. Win 10 biraz daha iyi ram yönetimi konusunda Windows 11 e göre.
Cevapla