Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
- Email Bot
- Kilobyte2

- Mesajlar: 396
- Kayıt: 20 Mar 2022, 23:50
- Teşekkür etti: 2 kez
- Teşekkür edildi: 35 kez
Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Aşağıdaki Registry kaydı ile Klasör görünüm ayarlarını sıfırlamıştım.
https://www.sordum.net/20397/tum-klasor ... irlayalim/
Explorer yeniden başlattıktan sonra Kullanıcı veya Bilgisayarım klasörünün pencere boyutunu istediğim boyuta ayarlıyorum pencereyi kapatıp yeniden açtığımda istediğim şekilde açılmıyor, varsayılan boyutlarda açılıyor. Sanırım yaptığım ayar registry'e kaydedilmiyor. Bu sorunu bir türlü çözemedim ve hiçbir ayar bulamadım. Siteniz de bununla ilgili bir yazı da göremedim. Windows 11'in Dosya Gezgini gerçekten başa dert.
Rica etsem bununla ilgili bir yazı yazabilir misiniz? Benim gibi böyle sorun yaşayanlara da faydalı olacağı kanaatindeyim.
Yardımınız için teşekkür ederim.
İyi günler.
https://www.sordum.net/20397/tum-klasor ... irlayalim/
Explorer yeniden başlattıktan sonra Kullanıcı veya Bilgisayarım klasörünün pencere boyutunu istediğim boyuta ayarlıyorum pencereyi kapatıp yeniden açtığımda istediğim şekilde açılmıyor, varsayılan boyutlarda açılıyor. Sanırım yaptığım ayar registry'e kaydedilmiyor. Bu sorunu bir türlü çözemedim ve hiçbir ayar bulamadım. Siteniz de bununla ilgili bir yazı da göremedim. Windows 11'in Dosya Gezgini gerçekten başa dert.
Rica etsem bununla ilgili bir yazı yazabilir misiniz? Benim gibi böyle sorun yaşayanlara da faydalı olacağı kanaatindeyim.
Yardımınız için teşekkür ederim.
İyi günler.
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53901
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19708 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu
Kalıcı olarak yeniden boyutlandırmak istediğiniz herhangi bir pencere en son kapatılan pencere olmalıdır. Buna Görev Çubuğuna küçültülmüş başka pencerelerin olmaması da dahildir.
Pencerenin köşelerinden tutun ve tam ekran boyutuna sürükleyin. Maksimize Et özelliğini kullanmayın. Önce Diğer tüm pencereleri Görev Çubuğu üzerinden kapatın ve bu pencereyi en son kapatın. Windows, programı bir sonraki açışınızda son kapatılan pencerenin kullanılan boyutunu hatırlayacaktır.
Kaynak:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... ed37398a34
Dosya gezginin kaydı aşağıdaki registry kaydındadır.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Modules\GlobalSettings\Sizer
Pencerenin köşelerinden tutun ve tam ekran boyutuna sürükleyin. Maksimize Et özelliğini kullanmayın. Önce Diğer tüm pencereleri Görev Çubuğu üzerinden kapatın ve bu pencereyi en son kapatın. Windows, programı bir sonraki açışınızda son kapatılan pencerenin kullanılan boyutunu hatırlayacaktır.
Kaynak:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... ed37398a34
Dosya gezginin kaydı aşağıdaki registry kaydındadır.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Modules\GlobalSettings\Sizer
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu
Yardımlarınız için teşekkürler. Dediklerinizi harfiyen uyguladım fakat benim pc inadım inat diyor. Ayarları bir türlü kaydetmiyor.
Gezginde windows 10 ribbonu kullanmak için ExplorerPatcher diye bir program kullanıyorum. Acaba bu engelliyor olabilir mi?
Gezginde windows 10 ribbonu kullanmak için ExplorerPatcher diye bir program kullanıyorum. Acaba bu engelliyor olabilir mi?
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53901
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19708 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu
Hımm şimdi iş değişti , olasıdır eğer ayarları kaydediliyorsa yazılım ile yaptığınız tüm ayarları kaydedin (Dışa aktarın) ve programı hibit uninstaller ile kaldırın ardından Bilgisayarı yeniden başlatıp durumu kontrol edin bakalım ne olacak ?
https://www.sordum.net/46702/hibit-unin ... -kaldirin/
https://www.sordum.net/46702/hibit-unin ... -kaldirin/
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu
Nihayet sorunu çözdüm. ExplorerPatcher ayarlarının yedeğini alıp Revo Uninstaller ile onu kaldırdım. Sonrasında bir Dosya Gezgini penceresi açıp boyutlarını ayarladım Ctrl tuşuna basılı tuturak pencereyi kapattım. Tekrar açtığımda istediğim gibi açıldı. Meğer ExplorerPatcher engelliyormuş.
Daha sonrasında Programı tekrar yükledim. Herhangi bir sorun çıkmadı. Bu mereti iki nedenle kullanıyorum. 1. Windows 10 ribbon çubuğunu geri getirmek, 2. Başlat menüsünde Önerilenler kısmını tamamen ortadan kaldırmak. (Start11 programına benzer bir görünüm için) Bu ayarları regeditten yapamadığım için mecbur böyle programlarla devam edeceğiz anlaşılan.
Yardımınız için çok teşekkür ederim.
İyi Çalışmalar...
Daha sonrasında Programı tekrar yükledim. Herhangi bir sorun çıkmadı. Bu mereti iki nedenle kullanıyorum. 1. Windows 10 ribbon çubuğunu geri getirmek, 2. Başlat menüsünde Önerilenler kısmını tamamen ortadan kaldırmak. (Start11 programına benzer bir görünüm için) Bu ayarları regeditten yapamadığım için mecbur böyle programlarla devam edeceğiz anlaşılan.
Yardımınız için çok teşekkür ederim.
İyi Çalışmalar...
- velociraptor
- Yottabyte4

- Mesajlar: 53901
- Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 19708 kez
- Teşekkür edildi: 11957 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Geri bildiriminiz için teşekkürler , aynı sorunu olanlara yardımcı olacaktır , konuyu çözüldü olarak işaretledim.
- burak35
- Zettabyte3

- Mesajlar: 17556
- Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 10117 kez
- Teşekkür edildi: 11777 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Arada nadirende olsa programlar sorun çıkartabiliyor. Ve bazı ayarları etkileyebiliyor. Sanırım öyle bir durum olmuş.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15151
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2506 kez
- Teşekkür edildi: 5302 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Bunun asıl nedeni şu aşağıdaki Windows Kayıt Defteri kayıtları'dır.Email Bot yazdı: 19 Oca 2024, 14:50 Aşağıdaki Registry kaydı ile Klasör görünüm ayarlarını sıfırlamıştım.
https://www.sordum.net/20397/tum-klasor ... irlayalim/
Explorer yeniden başlattıktan sonra Kullanıcı veya Bilgisayarım klasörünün pencere boyutunu istediğim boyuta ayarlıyorum pencereyi kapatıp yeniden açtığımda istediğim şekilde açılmıyor, varsayılan boyutlarda açılıyor. Sanırım yaptığım ayar registry'e kaydedilmiyor. Bu sorunu bir türlü çözemedim ve hiçbir ayar bulamadım. Siteniz de bununla ilgili bir yazı da göremedim. Windows 11'in Dosya Gezgini gerçekten başa dert.
Rica etsem bununla ilgili bir yazı yazabilir misiniz? Benim gibi böyle sorun yaşayanlara da faydalı olacağı kanaatindeyim.
Yardımınız için teşekkür ederim.
İyi günler.
1.REG KAYDI VE AÇIKLAMASI :
Windows XP'de NTFS dosya sistemi her dosya ve klasör için son erisim ve son güncelleme bilgilerini tutar. Bu özellik kullanışlı olsa da normal bir kullanıci için çogu zaman pek bir anlam ifade etmiyor.
Bu özelligi kapatmak için Regedit'e girip
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem
anahtarina gidip NtfsDisableLastAccessUpdate degerini bulun ve degerini "1" yapIn.
2.REG KAYDI VE AÇIKLAMASI :
Gezgin Penceresinin Sabitlenmesi
Windows, oturumu her kapattiginizda görev çubugunun ve tabii ki gezgin penceresinin büyüklügünü ve konumunu kaydeder. Söz konusu degerlerin degismemesini, pencerenin konumunun ve büyüklügünün sabit kalmasini istiyorsaniz, Kayıt Defterine bir ek yapabilirsiniz.
Bunun için ilk olarak söz konusu pencere ve görev çubugunu istediginiz gibi yerlestirin.
Daha sonra
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
adresine ulasin ve burada yeni bir DWORD degeri olusturup bu degere NoSaveSetting ismini verin. Ve Deger Verisini 1 yapin.
KAYNAK :
Dosya: D:\BATTALGAZİ 2021\BELGELER\PDF BELGELERİ\WINDOWS OS\XP HIZLANDIRMA.pdf
Başlık: XP HIZLANDIRMA - Not Defteri
Yazar: pcxp
Oluşturma: 6 Ocak 2007 Cumartesi 18:52:05
Uygulama: XP HIZLANDIRMA - Not Defteri
PDF Üretici: Acrobat PDFWriter 5.0 for Windows NT
PDF Sürümü: 1.2
Dosya Boyutu: 541,03 KB (554.017 Bayt)
Sayfa Sayısı: 272
Sayfa Boyutu: 21,03 x 29,7 cm (A4)
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Yardımınız için teşekkürler. NoSaveSetting ayarı Kaynağa göre Windows XP için galiba. Windows 11 23H2 son sürümünde çalışır mı ki ? Kayıt Defterine eklemesine eklerim de değerin çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağım bilemiyorum?
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15151
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2506 kez
- Teşekkür edildi: 5302 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Çalışıyor ama ufak bir sorun var...anonim23 yazdı: 20 Oca 2024, 14:35 Yardımınız için teşekkürler. NoSaveSetting ayarı Kaynağa göre Windows XP için galiba. Windows 11 23H2 son sürümünde çalışır mı ki ? Kayıt Defterine eklemesine eklerim de değerin çalışıp çalışmadığını nasıl anlayacağım bilemiyorum?
Eğer bu ayarı aktif hale getirip sonra varsayılan hale dönmek istenidiğinde ne yazık ki dönülmüyor...Onun için bu ayarı çok gerekli olmadıkça kullanmamakta fayda var....
Sonuçta ;
Windows 10-11-12 İşletim Sistemleri "BETA" sistemlerdir.BETA bir sistem'de eklenecek her reg kaydının , sistemin geneline nasıl bir etki yapacağını kestirmek de güçtür.Sadece bilin diye buraya not düştüm
- burak35
- Zettabyte3

- Mesajlar: 17556
- Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 10117 kez
- Teşekkür edildi: 11777 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
@anonim23 Evet haklısınız. Bazı Registry Tweakleri Xp içindir. Fakat bunların bazıları günümüz sistemlerinden çalışmakta ve işe yaramaktadır.
Bunlardan en önemliside Gereksiz Ram kullanımını düşüren Ve sistemin Ram kullanımını dengeleyen AlwaysUnloadDll isimli Reg Tweaktir.
Mesela Bu tweak uygulanırsa Ve Ndu hizmeti 4 yazılarak kapatılırsa, Windows 10 un Artma eğilimindeki Ram kullanımı direk azalma eğilimine geçiyor.
Bunlardan en önemliside Gereksiz Ram kullanımını düşüren Ve sistemin Ram kullanımını dengeleyen AlwaysUnloadDll isimli Reg Tweaktir.
Mesela Bu tweak uygulanırsa Ve Ndu hizmeti 4 yazılarak kapatılırsa, Windows 10 un Artma eğilimindeki Ram kullanımı direk azalma eğilimine geçiyor.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15151
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2506 kez
- Teşekkür edildi: 5302 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
O da birşey mi?burak35 yazdı: 20 Oca 2024, 15:49 @anonim23 Evet haklısınız. Bazı Registry Tweakleri Xp içindir. Fakat bunların bazıları günümüz sistemlerinden çalışmakta ve işe yaramaktadır.
Bunlardan en önemliside Gereksiz Ram kullanımını düşüren Ve sistemin Ram kullanımını dengeleyen AlwaysUnloadDll isimli Reg Tweaktir.
Mesela Bu tweak uygulanırsa Ve Ndu hizmeti 4 yazılarak kapatılırsa, Windows 10 un Artma eğilimindeki Ram kullanımı direk azalma eğilimine geçiyor.
Aşağıda 1000 adet reg kaydından fazlasını barındıran ve 2003 yılında NetworkGuide Geliştirme ekibi tarafından yapılan eşsiz , dosya uzantısı .chm olan bir kaynak var...
Windows 95 /98 /2000 / XP Windows Kayıt Defter Editör reg kayıtları ....

Mesela :
Windows 95/98/2000/XP Reg Kaydı :
Ya daChange Sort Order in Windows Explorer (All Windows)
Windows XP introduced a different ordering method when sorting numeric file listings in Windows Explorer. Instead of sorting character-by-character in the file name, any numeric string is now handled as a number.
If you have folders whose name contains digits, the sort order is different in Microsoft Windows 2000 and Windows XP. In Windows 2000, the following file and folder names are sorted as shown:
Ie4_01
Ie4_128
Ie401sp2
Ie5
Ie501sp2
Ie6
In Windows XP, the same files and folders are sorted as:
Ie4_01
Ie4_128
Ie5
Ie6
Ie401sp2
Ie501sp2
To change this behaviour open your registry and find the key below.
Create a new DWORD value named "NoStrCmpLogical" and set it to "1" to use the Windows 2000 sorting method.
Restart Explorer for the changes to take effect.
Note: This tweak is available only with Windows XP Service Pack 1 or greater installed on the system.
Settings:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
Name: NoStrCmpLogical
Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value: (1 = Windows 2000 method)
Last Modified: June 26, 2003 (İpucunun yayınlama tarihi)
Windows98 Reg Kaydı : (Böylece USB Yuvaları üzerindeki voltaj yükünü azalatarak bataryanın ömrünü uzaltılabiliyor)
Bunun gibi 1000'den fazla reg kaydı...Ben korkusuzsum....(yada benim kisine cahil cesareti de diyebilirsiniz kendinizce)Increase the USB Polling Interval (Windows 98/Me/2000/XP)
By default the USB polling interval is once every millisecond (ms). Even if no USB devices are connected the polling operation is still performed and the processor may not be able to enter power-saving state. Use this tweak to increase the polling interval.
Open your registry and find the key below for your Windows version.
Windows 98 and Windows Millennium Edition
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Usb\0000]
Windows 2000 and Windows XP
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Class\{36FC9E60-C465-11CF-8056-444553540000}\0000]
Create a new DWORD value called "IdleEnable" and set it to "1" to enable USB idling and increase the polling interval.
Restart Windows for the change to take effect.
Note: This tweak should resolve the issue of laptop computers unable to enter the C3 processor power-saving state. By increasing the USB polling interval from one ms to five ms the processor can enter a C3 power-saving state during its inactivity and extend the battery life of the computer.
Settings:
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Usb\0000]
Name: IdleEnable
Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value: (0 = default, 1 = enable idle)
Last Modified: October 30, 2002
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15151
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2506 kez
- Teşekkür edildi: 5302 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
@Anomim23 ....
Bana mesaj göndermişsin ama kendin hesabındaki özel mesaj özelliği kapatmışsın bundan dolayı sorunu buraya yazıp cevaplayacağım...
Buradaki < "" > asci işaret argümanı MS-DOS'a bu satırda "BOŞLUK KARATERİ'nin" olduğunu anlatır.Ben eskiden MS-DOS'tan kodlama yaparken (Q-Basıc) kullandığım komuta açıklama yazmak için;
" Yazılacak metin" şeklinde yapardım.Yani boşluk karakterinin içine sanal text yazardım....
Bana mesaj göndermişsin ama kendin hesabındaki özel mesaj özelliği kapatmışsın bundan dolayı sorunu buraya yazıp cevaplayacağım...
ECHO Delete Folder: %CD%? komutundan önce boş bir satır eklemek istiyorsan şöyle yapmalısın....anonim23 yazdı: 20 Oca 2024, 19:52 Merhaba,
@ECHO OFF
ECHO Delete Folder: %CD%?
PAUSE
Yukarıdaki komutları cmd komutunda kullanacağım. ECHO Delete Folder: %CD%? komutundan önce boş bir satır eklemek istiyorum fakat bir türlü yapamadım. " ", \n vb. kodlar yazdım bir türlü olmadı. Yardımcı olabilir misiniz?
Teşekkürler...
Kod: Tümünü seç
@ECHO OFF
""
ECHO Delete Folder: %CD%?
PAUSE" Yazılacak metin" şeklinde yapardım.Yani boşluk karakterinin içine sanal text yazardım....
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
Anladım fakat "" işaretini kullandım aynısı çıkıyor. sonraki komut bir satır aşağı kaymıyor. Çoklu komutları tek satırda cmd ile çalıştırmaya çalışıyorum. O yüzden sordum. Örneğin: cmd.exe /s /k pushd "%V" gibi. Komutu çalıştırabildim fakat bir satır boşluk ekleyemedim. Karakter tanımada cmd nin sıkıntısı mı var anlamadım.
- TRWE_2012
- Zettabyte1

- Mesajlar: 15151
- Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
- cinsiyet: Erkek
- Teşekkür etti: 2506 kez
- Teşekkür edildi: 5302 kez
Re: Dosya Gezgini pencere boyutu Çözüldü
O zaman şu karakter dizgesini kullan;anonim23 yazdı: 20 Oca 2024, 21:30 Anladım fakat "" işaretini kullandım aynısı çıkıyor. sonraki komut bir satır aşağı kaymıyor. Çoklu komutları tek satırda cmd ile çalıştırmaya çalışıyorum. O yüzden sordum. Örneğin: cmd.exe /s /k pushd "%V" gibi. Komutu çalıştırabildim fakat bir satır boşluk ekleyemedim. Karakter tanımada cmd nin sıkıntısı mı var anlamadım.
Kod: Tümünü seç
set /p var=
https://www.computerhope.com/forum/inde ... c=102456.0
Google Motor Araması :
Sözcük Öbeği :
Adding a space character in MS-Dos (TR: MS-DOS'ta boşluk karakteri nasıl eklenir.)
https://www.google.com/search?q=Adding+ ... UTF-8#ip=1

