Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Windows 11 ile ilgili haber, bilgi ve ipucu Paylaşım alanıdır
Cevapla
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19732 kez
Teşekkür edildi: 11968 kez

Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen velociraptor »

Resim

Hatırlayacağınız gibi, birkaç kullanıcı Windows 11 sürüm 22H2'de Uzak Masaüstü Protokolü'nde Donmalara ve bağlantı kopmalarına neden olan bir hata bildirmişti. Bazen RDP, uzak bilgisayara bağlanamaz. Microsoft, hatayı resmi olarak onayladı, ancak etkilenen kullanıcıların zaten kullandığı RDP için UDP'yi devre dışı bırakmanın yanı sıra herhangi bir yeni geçici çözüm sunmadı.

Microsoft, sorunun yalnızca Uzak Masaüstü ağ geçidi veya Uzak Masaüstü Bağlantı Aracısı kullanılarak bağlantı kurulurken ortaya çıktığını bildirmektedir. Varsayılan olarak farklı bir bağlantı yöntemi vardır, bu nedenle çoğu kullanıcının herhangi bir sorun yaşamaması gerekir. Ancak, Uzak Masaüstü Hizmetleri koleksiyonuna erişmeye çalışırken veya RemoteApp ve Masaüstü Bağlantısı'nı kullanırken, büyük ihtimalle sorun yaşarsınız.

Microsoft, bağlanmaya çalıştığınız Windows sürümünden bağımsız olarak sorunun oluştuğunu iddia ediyor. Bazı durumlarda, Uzak Masaüstü uygulaması yanıt vermeyi durdurabilir, ancak bağlantının kesildiğini belirten bir mesaj da alabilirsiniz. Uygulama donmuşsa, Görev Yöneticisini açmanız, mstsc.exe işlemini bulmanız ve sonlandırmanız gerekecektir.

Geçici bir çözüm olarak Microsoft, Grup İlkesi düzenleyicisini kullanarak UDP'yi devre dışı bırakmanızı önerir

Bilgisayar Yapılandırması" -> "Yönetim Şablonları" -> "Windows Bileşenleri" -> "Uzak Masaüstü Hizmetleri" -> "Uzak Masaüstü Bağlantı İstemcisi" . Sağ tarafta "İstemcide UDP'yi Kapat" politikasını bulun ve değerini "Etkin" olarak ayarlayın. Değişiklikleri onaylayın ve bilgisayarınızı yeniden başlatın.

Alternatif olarak, bir Kayıt defteri ayarlaması uygulayabilirsiniz. Kayıt Defterini açın ve
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services\Client
anahtarına gidin. Orada, fClientDisableUDP adlı yeni bir 32 bit DWORD oluşturun ve bunu 1 olarak ayarlayın. Bu değişikliğin, İnternet üzerinden uzak masaüstü ile çalışırken performansı düşürebileceğini unutmayın. Düzeltme yayınlandıktan sonra performansı geri yüklemek için bu ilkeyi devre dışı bırakmalısınız.

Kaynak:
https://learn.microsoft.com/en-us/windo ... 954msgdesc
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen burak35 »

Windows 11 kullanıpta sorun yaşayan birçok insan gördüm nette. Bence kullanmamak hala daha uzak durmak lazım.
Onca sorunla sıkıntıyla uğraşılmıyor artık. İnsanı bezdiriyor bir süre sonra.
mahferer
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 375
Kayıt: 07 Ara 2016, 18:32
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 4 kez
Teşekkür edildi: 28 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen mahferer »

Amaan işte Windows MS napacan
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15166
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 02 Ara 2022, 18:03 Windows 11 kullanıpta sorun yaşayan birçok insan gördüm nette. Bence kullanmamak hala daha uzak durmak lazım.
Onca sorunla sıkıntıyla uğraşılmıyor artık. İnsanı bezdiriyor bir süre sonra.
Kazın ayağı öyle değil...!! Mesela ben yeni sistemim de Windows 11 Home yada Pro kullanmak zorundayım çünkü lisansım bios'a gömülü halde ve lisans dijital lisanslama....Geçenler de Windows 7 Ultimate SP1 x64 kurmaya kalkıştım sistemin Bios Savunmasını (Secure boot kapalı olduğu halde) geçemedim.....
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3925 kez
Teşekkür edildi: 3200 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen root@localhost »

Ben 10 kullanıyorum . Arada vistaya/ 7 ye dönmeyi düşünmüyor değilim. Bazen sistem saçmalıyor, uzun süre açık kaldığında özellikle.

10 içinde en iyisi single language, benim en verim aldığım.

vista da home basic
7 de pro.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen burak35 »

TRWE_2012 yazdı: 02 Ara 2022, 18:41
burak35 yazdı: 02 Ara 2022, 18:03 Windows 11 kullanıpta sorun yaşayan birçok insan gördüm nette. Bence kullanmamak hala daha uzak durmak lazım.
Onca sorunla sıkıntıyla uğraşılmıyor artık. İnsanı bezdiriyor bir süre sonra.
Kazın ayağı öyle değil...!! Mesela ben yeni sistemim de Windows 11 Home yada Pro kullanmak zorundayım çünkü lisansım bios'a gömülü halde ve lisans dijital lisanslama....Geçenler de Windows 7 Ultimate SP1 x64 kurmaya kalkıştım sistemin Bios Savunmasını (Secure boot kapalı olduğu halde) geçemedim.....
Donanımların yeni olduğu için Win 7 değilde kurabildiğin en eski sistemi kurup deneyebilirsin bence. Mesela Win 10 çalışıtırabilir diye düşünüyorum.
En azından denemek gerek. Lisansıda çok pahalı değil. Geçenlerde pttavm diye bir yerde 15 Tl ye Win 10 home lisansı gördüm mesela.
Kullanıcı avatarı
root@localhost
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2921
Kayıt: 31 Ağu 2022, 17:51
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 3925 kez
Teşekkür edildi: 3200 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen root@localhost »

Win10 Home Single Language Herkese önerim. Tam güncel.

Resim

Resim

Resim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen burak35 »

[mention]root@localhost[/mention]
Değerler boştaki değerlermi merak ettimde.
Eğer değiştirmediysen şu ayarıda kontrol etmeni hatta denemeni tavsiye ederim.
viewtopic.php?t=214108
Ndu yu fixlemek baya işe yarıyor. :)

Bendeki boştaki değerler bu şekilde sadece arka planda Hwmonitor ve srware iron tarayıcı açık.
Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15166
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

Microsoft, Windows 11 - Windows 10 Karşılaştırması

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

İki Sistemin Karşılaştırılması (Farklı donanım ve Windows Sistemi)

Windows 10 Home
Resim

Windows 11 Home [Kayıt defterinden optimize edilmiş]
Resim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen burak35 »

10 ile 11 arasında baya bi fark var kaynak tüketimi olarak. Tabi arka planda çalışan işlem sayısının 100 den fazla olması gözümden kaçmadı.
Ben mesela arka plan işlemlerini 30 un altına , Windows işlemlerini ise 60 ın altına düşürdüm. Mutlak deneyin tavsiyemdir. \m/
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15166
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 04 Ara 2022, 20:25 10 ile 11 arasında baya bi fark var kaynak tüketimi olarak. Tabi arka planda çalışan işlem sayısının 100 den fazla olması gözümden kaçmadı.
Ben mesela arka plan işlemlerini 30 un altına , Windows işlemlerini ise 60 ın altına düşürdüm. Mutlak deneyin tavsiyemdir. \m/
Bazı işlemleri arkada kesemiyorsunuz....En fazla, tüm işlemlerin CPU Kaynak istemini bir çırpıda (normalin altında ya da boşta) ayarlıyorum böylece CPU fazla ısınmıyor....

Yalnız oyun oynama öncesi Game Booster v5.2 ile (buradan indirdim ve kurdum ve de çok memnun kaldım...154000 gün lisanslı... :

Kod: Tümünü seç

https://www.yazilimadasi.com/viewtopic.php?f=79&t=216&p=395#p395
, lisans anahtarı tanıtım amaçlı geliştiricisi tarafından dağıtılmakta yoksa burada rahat rahat nasıl paylaşıma sunabilirim miyim sizce...?) arka planların işlemleri 120 altına çekebiliyorsunuz.

O zaman , zaten hızlı olan sistem ultra hıza ulaşıyor.

Bu game booster yazılımı sadece oyun amaçlı kullanılmayabilir.Mesela 3D çizim yazılımından daha fazla verim almak ve yada günlük yüksek performanslı CPU kullanımı için uygundur.
En son TRWE_2012 tarafından 04 Ara 2022, 21:47 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen burak35 »

Haklısın birçok şeyi kapatmak durdurmak lazım. Ama windowsun izin verdiği kadar. Kaynak tüketimi düşünce,
İşlemci üzerindeki yükte azalacak olduğundan otomatikman Bilgisayar ısısıda düşecektir. Biz bunları düşünüp hesaplayabiliyoruz.
Ama işletim sistemi yapanlar düşünüp hesaplayamıyorlar işte. Nerde onlarda O kabiliyet o beceri. :D
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15166
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2510 kez
Teşekkür edildi: 5314 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 04 Ara 2022, 20:47 Haklısın birçok şeyi kapatmak durdurmak lazım. Ama windowsun izin verdiği kadar. Kaynak tüketimi düşünce,
İşlemci üzerindeki yükte azalacak olduğundan otomatikman Bilgisayar ısısıda düşecektir. Biz bunları düşünüp hesaplayabiliyoruz.
Ama işletim sistemi yapanlar düşünüp hesaplayamıyorlar işte. Nerde onlarda O kabiliyet o beceri. :D
Yapmak istemiyorlar kullanıcının bilgisayarı bozulsun yenisini aldırmaya bakıyorlar.GNU-Linux tarafından böyle bir zorunlu zorbalık yok...
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Microsoft, Windows 11 22H2'de RDP'de UDP ile ilgili hatayı onayladı

Mesaj gönderen burak35 »

Aynen nerde eski Windowslar , Nerede şimdiki windowslar. Hey gidi hey.
Eski sistemlerde sorunsuz çalışan cihazlar , Yeni sistemlerde paso tekliyorlar.
Cevapla