Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15160
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

Merhabalar

Bu SSD ile Samsung Magic yazılımı(samsung evo ve mz serisi ssd disklerin donanım güncelleme/izleme free yazılımı yaklaşık 180 MB boyutunda Windows MSI Installer setup dosyası) vasıtasıyla tanıştım ve aklıma koydum alacağım bunu maliyeti ne olursa olsun....Hız hız daha fazla hız (espiri : ta ki.... duvara toslayana kadar....!!!)

Fiyatı hakkında bir fikir....

Resim

Samsung 1 TB 980 PRO MZ-V8P1T0BW M.2 PCI-Express 4.0 SSD

Kod: Tümünü seç

https://www.akakce.com/ssd/en-ucuz-samsung-1-tb-980-pro-mz-v8p1t0bw-m-2-pci-express-4-0-fiyati,1000322946.html
PCIe 4.0 'a özel Samsung dahili denetleyicisinden güç alan 980 PRO, hız için optimize edilmiştir. 7,000 MB/s'ye kadar okuma hızları, PCIe 3.0 SSD'lerden 2 kat ve SATA SSD'lerden 12,7 kat daha hızlıdır. 980 PRO, PCIe 4.0 ile maksimum hızına ulaşır ve bu değer diğer ortam koşullarına bağlı olarak farklılık gösterebilir.

Resmi Web Sitesi :

Kod: Tümünü seç

https://www.samsung.com/tr/memory-storage/nvme-ssd/980-pro-pcle-4-0-nvme-m-2-ssd-500gb-mz-v8p500bw/
İnceleme (Video) :



Sizlerin bu SSD hakkında düşünceleri nelerdir.Yüksek fiyatına rağmen almaya değer mi? yada verilen paranın her kuruşunun hakkını verir mi?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen velociraptor »

Ben samsung markası dışında SSD kullanmadım , lakin fiyatları çok pahalı , değermi kısmı tartışmalı
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15160
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 02 Ara 2022, 01:31 Ben samsung markası dışında SSD kullanmadım , lakin fiyatları çok pahalı , değermi kısmı tartışmalı
Benim de ilk SSD deneyimim Samsung EVO Giriş Seviyesindeki (MZ Serisi) SSD ile oldu.Artık bundan sonra aynı intel cpu gibi SSD'de Samsung'tan taviz vermem...Klasik HDD ise Toshiba yada Fijitsu....(elimde eski sistem'den kalma fijitsu hard disk 65000 saatin üzerinde....ve performansı %100 )
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen velociraptor »

Zaten HDD olarak Hangi laptopu açsam içinde o markalar çıkıyordu , lakin son zamanlarda aynı kaliteyi muhafaza etmişlermidir bilemiyorum çünkü tecrübe etmedim.
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15160
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 02 Ara 2022, 11:02 Zaten HDD olarak Hangi laptopu açsam içinde o markalar çıkıyordu , lakin son zamanlarda aynı kaliteyi muhafaza etmişlermidir bilemiyorum çünkü tecrübe etmedim.
Artık HDD'ler devirlerinin son dönemlerindeler....Eskisi kadar kaliteli 5400-7200 RPM klasik mekanik disk üretilmemekte....Bunu piyasadaki hdd sayısının azlığından anlayabiliriz.

Ama bir sistem'de (eski yada yeni fark etmez) ;

1.Seçenek : SSD + HDD
2.Seçenek : SSD + SSD + HDD

olmak zorunda bana göre...

Mesela bende 256GB SSD + 1GB HHD var.Tüm yükü mekanik disk'e yıktım.(Yazılım kurarken yükleme yolunu mekanik hard disk olarak belirliyorum,portable yazılımların %85'i mekanik diskin üzerinde,resim-video-belge başta olmak üzere herşey mekanik üzerinde...)

Bu durumda bile SSD diskin yazma TB : 2.88...

Bu kadar yüksek olmasının tek nedeni Windows11'in aynı Vista gibi sürekli birşeyler(veri-data) yazıp okumasından kaynaklıyor.Gerçi bunu reg optimasyonu ile asgari düzeye çekmeyi başardım ama kör olası rahat durmuyor....(telemetri baş belasından bahsediyorum, 100'ün üzerinde telemetri + gizli telemetri de var (kayıt defterinin içine gömülmüş)
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen velociraptor »

Birde Microsoft ikide birde sistem korumasını açıyor aman dikkat O SSD ye habire yazıyor , ben 3-4 güncellemeden sonra kapattım

1. Çalıştırdan aşağıdaki komutu ver

Kod: Tümünü seç

SystemPropertiesProtection
2. Tüm dizinler için sisem koruması kapalı mı kontrol et

Resim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15160
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 02 Ara 2022, 12:34 Birde Microsoft ikide birde sistem korumasını açıyor aman dikkat O SSD ye habire yazıyor , ben 3-4 güncellemeden sonra kapattım

1. Çalıştırdan aşağıdaki komutu ver

Kod: Tümünü seç

SystemPropertiesProtection
2. Tüm dizinler için sisem koruması kapalı mı kontrol et

Resim
Resim

Not: (konu dışı)

Ekran görüntüsünde arkaplan'daki wallpaperi hatırladığınız mı?.Hatırlayamayanlar Windows logosuna dikkat etsinler.O logo hangi Windows İşletim zamanında vardı?
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53916
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19729 kez
Teşekkür edildi: 11967 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen velociraptor »

Yanlış hatırlamıyorsam 98 veya Me , amin değilim
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15160
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

velociraptor yazdı: 02 Ara 2022, 13:15 Yanlış hatırlamıyorsam 98 veya Me , amin değilim
Usta nasıl belli oluyor....!!! :-D

Windows 98 Second Edition (Halk arasında Win98 SE olarak bilinir ve en büyük özelliği Windows kurulumlarını disket'lerden alıp zamanının teknolojik yeniliği olan 700MB'lık CD'de ye aktarıp, sistem kurulumunu otomatik hale getirmesi idi....Bugünün Windows Medya Kurulum Alt Yapısı (teknik adı : Windows Kur Sihirbazı) Win98 SE 'den gelmektedir.)
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen burak35 »

Ssd ler hakkında az biraz bilgim var. Kendi fikirlerimi aktarayım. Samsung M2 Nvme ssdlere 960 970 serisine kadar ssdlerine hep Dram koydu.
Fakat kısa bir süre önce 860 ve 970 serilerinden sonra yeni seri üretime geçti. Bu yeni seri üretimde 870 evo ve 980 evo prolar var.
En dikkat çekici nokta 980 serilerinde artık Dram olmaması. Tabikide Samsug kaliteli sağlam bir firma. Bende bir kulaklığı vardı hediye gelmişti,
Yaklaşık 6-7 sene kullandım önce bir teki sonrada bir teki bozuldu birkaç sene önce tamamen bozuldu bayada iyi dayandı. Ürünün kaçıncı sahibiyim bilmiyorum buarada. Neyse benim Hurda laptopun içinde Hdd si var üretim tarihi 1 mart 2010. Ogün bugündür cihaz çalışıyor. Ama artık o da inceden teklemeye başladı kolay dğeil 13 yıllık. 980 serisine gelecek olursak ben olsam almazdım. Çünkü içinde Dram yok. Bu günlük kullanımda sorun teşkil etmesede çok büyük kapasiteli dosya taşıyan render çeken yada oyun kuran insanlar için belki sıkıntı olabilir. Ha benim için olurmu zannetmiyorum.
Tabi Samsung un 980 serisinde Drami kaldırmasındaki amaç neydi bilmiorum. Maliyetten düşmek mi kaliteden kısmak mı? Yada başka bir nedenimi var, Bilemiyorum. Alınırmı? alınır. Kalitelimi? Evet. Toolbox Firmware varmı? Evet. Ama terci ve alma şansım olsa ben 970 alır geçerdim. (Şahsi fikrim)
Kullanıcı avatarı
TRWE_2012
Zettabyte1
Zettabyte1
Mesajlar: 15160
Kayıt: 25 Eyl 2013, 13:38
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 2509 kez
Teşekkür edildi: 5311 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen TRWE_2012 »

burak35 yazdı: 02 Ara 2022, 18:28 Ssd ler hakkında az biraz bilgim var. Kendi fikirlerimi aktarayım. Samsung M2 Nvme ssdlere 960 970 serisine kadar ssdlerine hep Dram koydu.
Fakat kısa bir süre önce 860 ve 970 serilerinden sonra yeni seri üretime geçti. Bu yeni seri üretimde 870 evo ve 980 evo prolar var.
En dikkat çekici nokta 980 serilerinde artık Dram olmaması. Tabikide Samsug kaliteli sağlam bir firma. Bende bir kulaklığı vardı hediye gelmişti,
Yaklaşık 6-7 sene kullandım önce bir teki sonrada bir teki bozuldu birkaç sene önce tamamen bozuldu bayada iyi dayandı. Ürünün kaçıncı sahibiyim bilmiyorum buarada. Neyse benim Hurda laptopun içinde Hdd si var üretim tarihi 1 mart 2010. Ogün bugündür cihaz çalışıyor. Ama artık o da inceden teklemeye başladı kolay dğeil 13 yıllık. 980 serisine gelecek olursak ben olsam almazdım. Çünkü içinde Dram yok. Bu günlük kullanımda sorun teşkil etmesede çok büyük kapasiteli dosya taşıyan render çeken yada oyun kuran insanlar için belki sıkıntı olabilir. Ha benim için olurmu zannetmiyorum.
Tabi Samsung un 980 serisinde Drami kaldırmasındaki amaç neydi bilmiorum. Maliyetten düşmek mi kaliteden kısmak mı? Yada başka bir nedenimi var, Bilemiyorum. Alınırmı? alınır. Kalitelimi? Evet. Toolbox Firmware varmı? Evet. Ama terci ve alma şansım olsa ben 970 alır geçerdim. (Şahsi fikrim)
D-Ram Nedir?
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17561
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11784 kez

Re: Samsung EVO'ların Kralı ; EVO 980 PRO (Oyuncu SSD)

Mesaj gönderen burak35 »

Dram Hdd lerdeki Ön bellek muhabbetinin bir benzeri. Mesela 2.5" sata Hdd lerde bu miktar 8 mb tan başlayıp 128 mb a kadar çıkıyor.
2.5" sata ssd lerde ise ssd nin marka modeline göre 128 mb tan başlıyor, 8 gb a kadar çıkıyor.
2.5" sata hdd ler kapasite olarak 2 tb a kadar çıkarken, Ssd ler ise 2.5" sata olanlar 8 tb hatta 16 tb a kadar kapasitesi çıkabiliyor.
Tabi ne kadar çok kapasite o kadar çok yüksek Dram demek.
Dram olmaması tabi çok büyük bir sorun teşkil etmez, Ama çok büyük kapasiteli dosya falan taşırken devreye girip sistemi rahatlatıyor.
Bu sayede hız çok fazla düşmüyor.
Cevapla