1930'larda ve 1940'larda, Amerika Birleşik Devletleri'nde sigara içmek hem erkekler hem de kadınlar için doğal hale geldi
ve doktorların çoğu sigara içiyordu.
Aynı zamanda, sigara içmenin sağlık riskleri konusunda kamuoyunda artan bir endişe vardı. Tütün şirketlerinin stratejik tepkilerinden biri, doğrudan doktorlara atıfta bulunan reklamlar tasarlamaktı. 1950'lerin başlarında doktorların yer aldığı reklam kampanyaları geliştikçe, tütün yöneticileri, tüketiciye kendi markalarının güvenli olduğunu göstermek için doktor imajını kullandılar.



