Alınık Anakart AM3+ DDR3

Hardware (Donanım) konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen shampuan »

Bilgisayarım sorunlu ve artık canıma doyurdu.
Sorununun Anakarttan olduğunu zannediyorum.
Elinde;

AMD 970 serisi çipsetli
AM3+ Uyumlu (işlemcim AMD FX 6300 Vishera)
DDR3

Sağlam anakart olan var mı?
Benimle iletişim kurun.

İnternette bu özelliklere sahip ikinci el PC'ler, Sadece işlemci takılı anakartlar var. Öyle de almak mantıklı olabilir. Ancak bir de size sorayım dedim.

Baktığım linklerden bazıları:
https://www.gittigidiyor.com/bilgisayar ... =664733424
https://www.gittigidiyor.com/bilgisayar ... _796251301

İkinci linkteki benim PC'den özellik bakımından daha düşük.
Fiyat değerlendirmesi yapmadım ama en ekonomik olanı sorunsuz anakarta denk gelebilmek, öyle daha ucuz oluyor. 300-500'e de anakart bulunabiliyor ama satıcıya güvenemiyorsun.

Sizlere sorayım dedim, iyi çalışmalar.

Mevcut Özellikler:
Resim
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen burak35 »

Türkiyede ikinci ele temiz sağlam ürün bulmak zor gibi. İnşallah bulursun ne diyim. Attığın linklere baktım.
Fiyatlar çok tuzlu gibi geldi bana.

Bence Şunlara bir bak, Fiyat 600 Tl

https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 8235/detay

Bu var Fiyat 750 Tl

https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci- ... 6272/detay

Fotolarını inceledim. Çürüğü çarığı vurdusu kırdısı yok gibi. Satıcıylada görüşmek lazım tabi. İlk attığım Msi daha temiz sağlam gibi geldi bana.

Letgodan buldum birtanede. Fiyat 400 Tl.

https://www.letgo.com/tr-tr/i/msi-970-g ... b013d46925

Bulabildiklerim bunlar umarım işini görür. Aslında a320 serisi anakart önerecektim.
Çünkü sıfırların fiyatı 400 Tl'lere kadar düşmüş, Ancak Senin işlemciyi desteklemiyor Galiba.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen shampuan »

Teşekkürler.
Elinde olan bir dosttan almak daha iyi.
Yine de bşrz daha bakınayım.
Olmadı şehir merkezinde anakart tamircisi buldum müsait olunca ona götürürüm.
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen wonder »

O ilk linkteki anakartı almak gibi bir düşüncen varsa sakın alma 2 dakikada bulduğum örnek:
İşlemci güncel olmasa da senin işlemciden iyidir sanırım. İkinci elde alabilirsin çünkü işlemci kolay kolay bozulmaz.
https://www.incehesap.com/amd-ryzen-3-1 ... e&v=1.22.6
Anakart:
https://www.amazon.com.tr/dp/B07W838JXD ... nkCode=asn

Araştırsan daha fazlasını bulabilirsin buluruz, geriye sadece ramler uyumsuz kalıyor onuda halledersin ve çok daha yeni bir bilgisayar sahibi olursun. Ama ucuza halledebilirsen bir şey diyemem.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen shampuan »

Olmaz hocam olmaz.
En iyisi elimdekini yaptırmak. En ucuzu bu.
Toplam 5bin TL telefona verdim arkam hala acıyor. Sırtım... Stersten sırt tutulmalarım var :-D
Ramlarım, SSD'm, HDD'm, ekran kartım, Güç kaynağım sağlam.
PC bir sebeple arada donup donup res çekiyor. Aşırı ısı olayından ötürü çok test yaptım ama anormal birşeye rastlamadım. Anakarttan kuşkulanıyorum. Umarım yanılmıyorumdur. Evvelsi gün anakartı yerinden söküp çıkardım. Şüphelendiğim yerlerde lehim tazeledim, bir sıkıntı da yok görünürde. Nedir derdi anlamıyorum. Macunlara kadar kontrol ettim yamyaş macunlar daha. Olanı parmağımla dağıtıp yeniden taktım kuzey köprüsü dahil.
Aslında dediğin gibi yapıp şöyle ful yenilenmek lazım. Ama yenileneceksem İntell denizinde boğulmak isterim.
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen wonder »

Intel denizinde boğulmak için biraz daha para lazım :-)
Umarım sorun çözülür :arrow:
Kullanıcı avatarı
south
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 346
Kayıt: 13 Eyl 2007, 03:02
Teşekkür etti: 102 kez
Teşekkür edildi: 132 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen south »

970a ud3p kullanıyorum fx 6300 ile 8 senedir cok sikinti yasamadim cok yasli parcalar artik temizini bulursunuz insallah
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen feuer »

commodore foruma da yazabilirsin! Onlar da her türlü eski parça oluyor.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen burak35 »

Elden inceleyerek almak daha sağlıklı daha garanti yöntem gibi.
Donup reset atma sorunu Ssd Kaynaklı olabilir belki. Az önce Ssd koduna baktım Markası Everest.
Kodu aratınca Pek güven vermeyen siteler çıktı karşıma. Belkide Ssd'de kronik sorun falan vardır kimbilir.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen shampuan »

burak35 yazdı: 23 Haz 2022, 00:56 Elden inceleyerek almak daha sağlıklı daha garanti yöntem gibi.
Donup reset atma sorunu Ssd Kaynaklı olabilir belki. Az önce Ssd koduna baktım Markası Everest.
Kodu aratınca Pek güven vermeyen siteler çıktı karşıma. Belkide Ssd'de kronik sorun falan vardır kimbilir.
Az evvel 2 saat civarı off-line oyun oynadım. Age of Empires. Oyun boyunca hiçbir maraza çıkarmadı.
Bu sorun genellikle internette takılırken çıkıyor.
Yeni sekme açarken, açılan sekmenin içinde gezerken, video izlerken ya da ilk açılışta, sekme açılırken ya da ilk açılışta.
Neden buna dikkat çekiyorum:
İnterneti telefonumdan kullanıyorum. Hotspot özelliğini USB paylaşımlı internet olarak bilgisayara bağlıyorum. Koca internet telefonun USB kablosundan geliyor iki tane telden. Bu durum onca verinin aktarımı esnasında darboğaz ve error oluşmasına neden olabilir.

Benim SSD'den bahsediyorsan üzerinde HI-LEVEL etiketi var. Bu biraz sorunlu bir firma dediğin doğru olabilir.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen burak35 »

İlginçmiş. Daha önce böyle birşeyle karşılaşmamıştım. Evet doğrudur. Hi-Level biraz kötü bir markadır malesef. :(
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen shampuan »

Hort!

Hanginizdi o, SSD'den de olabilir diyen?

Hı?

Hanginizdi? :-)

Resim
Kullanıcı avatarı
wonder
Kilobyte2
Kilobyte2
Mesajlar: 380
Kayıt: 13 Eyl 2021, 16:43
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 181 kez
Teşekkür edildi: 107 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen wonder »

SSD'den mi gerçekten :?
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen shampuan »

Emin değilim ama olabilitesi var gibitesi...

Birkaç saat evvel aklıma takıldı. Neden anakarttan şüpheleniyorum? Ram olamaz mı? SSD olamaz mı? dedim.

Eski kırık dökük bir laptobum var, içinde Lubuntu kuruluydu. HDD'sini çıkarıp bu bilgisayara taktım. SSD'sini attım kenara. Şu anda Lubuntulu bilgisayardan, yani sıkıntılı bilgisayardan yazıyorum.

Youtube'a video yüklerken her seferinde,
Çok sekme açıp internette gezinirken herhangi bir zamanda,
Tor Rent a car' ile birşey indirirken her seferinde, ,
Youtube'da video izlerken herhangi bir zamanda,
VBox çalıştırıp bir işletim sistemi çalıştırırken her seferinde

bu arıza ortaya çıkıyordu.

Youtube'a video yüklemede kesin oluyordu, o yüzden garantili test yöntemidir diyerek "Ayıp Nedir"i isim değiştirerek yüklemeye kalkıştım. Hiçbir sıkıntı çıkmadı. Bir video indirdim 480p, yine sıkıntı çıkmadı. Az evvel koştum, internet kafeci abi var burda tanıdık, ondan ödünç SSD dilendim. Buldu verdi bir yerden. Yarın buna bir windows çakarım. Sonra da zorlayıcı testler yaparım. 2-3 güne ak popo ile kara popo belli olur. Şu anda tıkır tıkır kullanıyorum ama linux sıkıntılı sistemlerde sorunsuz çalışabilen bir sistem olduğundan windowsta denemem lazım.
Kullanıcı avatarı
burak35
Zettabyte3
Zettabyte3
Mesajlar: 17562
Kayıt: 07 Eki 2016, 13:06
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 10123 kez
Teşekkür edildi: 11785 kez

Re: Alınık Anakart AM3+ DDR3

Mesaj gönderen burak35 »

Donma resetleme gibi sorunlar Genelde Ssd Hdd Kaynaklı olabiliyor malesef. Bunu yerli yabancı bir çok site ve forumda gördüm.
Donanımın kalitesi ile alakalı bu durum. Kullanılan Hücre Çip Ve kontrolcü Dandik yada düşük seviye bir ürünse sorun yaratabilir.
Ama kaliteli ise pek sorun çıkarmaz. Geçmiş olsun. Galiba Disk problemi bu. O ssd'yi başka pc'ye takıp Windows denemek en mantıklısı.
Sorunlu olduğuna emin olursan değiştirirsin. Benim kullandığım ssd hp s700 120 gb. Görüşüm ise ne iyi ne kötü.
Artısı sağlığı diğer ssd ler gibi çabuk düşmüyor. Şuan %100'de Eksisi kendine ait bir ssd toolbox yazılımı yok.
Umarım ucuza kaliteli ürün bulursun. Hayırlısı.
Cevapla