Merhaba Günaydın, Merak ettiğim bir husus var, Kurulum yaptıktan sonra dikkat ettiğim ilk şey Güç Seçeneklerinden "Hızlı Başlat, Uyku Modu ve Hazırda Beklet" gibi saçmalıkları kapatmak oluyor, fakat dikkatimi şu çekti, Uyku modu ekran kartı Driveri yüklenene kadar aktif olmuyor yani güç seçeneklerinde gözükmüyor fakat dahili veya harici fark etmeksizin ekran kartı driveri yüklendikten sonra uyku modu etkinleşiyor bunun sebebi nedir ve bu 3 gereksiz Güç Seçeneğini komut isteminden kullanıcının açamayacağı şekilde kapatabilmemizin bir yolu var mı acaba, iyi günler dilerim, teşekkürler.
(Bu 3 güç seçeneği elektrik kesintisi ve vb vs gibi durumlarda işletim sisteminin otomatik onarıma düşmesinin en büyük suçlularından biri ve harddisklerde daha da bela problemlere yol açıyor bundan dolayı tekrar uğraşmamak adına kökten kapatıyorum.)
Uyku modum neden doğrudan ekran kartı sürücülerime bağlı?
-
olecut
- Bit

- Mesajlar: 15
- Kayıt: 21 Nis 2021, 19:53
- shampuan
- Petabyte4

- Mesajlar: 8464
- Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
- Teşekkür etti: 200 kez
- Teşekkür edildi: 360 kez
Re: Uyku modum neden doğrudan ekran kartı sürücülerime bağlı?
Taa XP yıllarından var bu olay ve hiçbir zaman nedenini merak etmemiştim. Ben genellikle masaüstü bilgisayar kullanıyorum. Sistemin kapanması, ben komutu verdikten sonra sadece anakatla yapılmıyor. Anakart, güç kaynağından gelen kablolardan yeşil ve siyah renkte olan kablo uçlarını devre elemanları kullanarak ayırır. Bu bilgisayara gelen elektriği keser. Eh, peki uyku modu vb gibi durumlarda nasıl oluyor?
Bunun bir yolu olup olmadığını bilmiyorum lakin hazırda beklet seçeneğinde elektrik kesintisi sorun olmuyor diye biliyorum. Daha önceki denemelerimde de bunu gördüm. Mesela hazırda beklete aldım. Elektrikler kesildi ya da ben unutup gücü kestim. Biraz sonra tekrar açtığımda bilgisayar sıfırdan başlamayıp uyku modundan çıkar gibi daha çabuk şekilde açılıyor ve kapatmayıp görev çubuğunda beklettiğim işler hala bekliyor oluyor. Eğer ekran kartı sürücüleri yüklenmemişse, nedense, bu modlar devre dışı oluyor. Ben de tam olarak anlamış değilim demek ki monitörün aç kapat olayı olsun, güç tasarrufundan dolayı monitörün geçici kapatılması gibi durumlar olsun bunlar ekran kartına yaptırılıyorsa ondan olabilir.
Bunun bir yolu olup olmadığını bilmiyorum lakin hazırda beklet seçeneğinde elektrik kesintisi sorun olmuyor diye biliyorum. Daha önceki denemelerimde de bunu gördüm. Mesela hazırda beklete aldım. Elektrikler kesildi ya da ben unutup gücü kestim. Biraz sonra tekrar açtığımda bilgisayar sıfırdan başlamayıp uyku modundan çıkar gibi daha çabuk şekilde açılıyor ve kapatmayıp görev çubuğunda beklettiğim işler hala bekliyor oluyor. Eğer ekran kartı sürücüleri yüklenmemişse, nedense, bu modlar devre dışı oluyor. Ben de tam olarak anlamış değilim demek ki monitörün aç kapat olayı olsun, güç tasarrufundan dolayı monitörün geçici kapatılması gibi durumlar olsun bunlar ekran kartına yaptırılıyorsa ondan olabilir.
