Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Programlama ve Script dilleri konusunda bilgi paylaşım alanıdır.
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen esatiz »

Merhabalar arkadaşlar

Shift+ sağ tuşa gezgine yeniden başlatma eklemeye çalışıyorum sitede gördüm acaba kendim yapabilir miyim diye bir uğraştım (daha doğrusu siteden baka baka yazdım biraz değiştirdim)

https://www.sordum.net/40696/sag-tusa-w ... ekleyelim/

reg uzantılı olarak şunu yazdım:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer]
"Icon"="Dxpserver.exe"
"Position"="Bottom"
"extended"=""
"MUIVerb"="Gezgini Yeniden Başlat"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer\shell\01Restart]
"MUIVerb"="Gezgini Yeniden Başlat"
"Icon"="Dxpserver.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer\shell\01Restart\command]
@=hex

cmd.exe /c taskkill /f /im explorer.exe & start explorer.exe
Simge olarak yenileme işaretine benzeyen bir program seçtim system32den.
Shift tuşuyla açılan menü ekledim.
---------------------------------------------
Şimdi, hata yaptığım bir yer var.
Şuraya ne değeri yazarsam:
[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer\shell\01Restart\command]
Şu komutu çalıştırabilirim:
cmd.exe /c taskkill /f /im explorer.exe & start explorer.exe
VBS, VBE, Script olmadan sadece registrye eklenecek bir şeyle üstte verdiğim komutu çalıştırmak istiyorum.

VEYA

O üstteki komutu bat olarak kaydedip Windows klasörlerinden birine atabilirim. Ancak registry ile nasıl çalıştıracağım?

Resim
Resim
En son esatiz tarafından 23 Oca 2021, 16:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek

Mesaj gönderen trasmus »

Command kısmını kontrol et.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek

Mesaj gönderen velociraptor »

Aşağıdakini denermisin

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Restart Explorer]
"icon"="explorer.exe"
"Position"="Bottom"
"SubCommands"=""


[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Restart Explorer\shell\01menu]
"MUIVerb"="Restart Explorer Now"

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Restart Explorer\shell\01menu\command]
@=hex(2):63,00,6d,00,64,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,2f,00,63,00,20,00,74,\
  00,61,00,73,00,6b,00,6b,00,69,00,6c,00,6c,00,20,00,2f,00,66,00,20,00,2f,00,\
  69,00,6d,00,20,00,65,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,\
  00,78,00,65,00,20,00,20,00,26,00,20,00,73,00,74,00,61,00,72,00,74,00,20,00,\
  65,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,00,\
  00


[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Restart Explorer\shell\02menu]
"MUIVerb"="Restart Explorer with Pause"
"CommandFlags"=dword:00000020

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\Restart Explorer\shell\02menu\command]
@=hex(2):63,00,6d,00,64,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,2f,00,63,00,20,00,40,\
  00,65,00,63,00,68,00,6f,00,20,00,6f,00,66,00,66,00,20,00,26,00,20,00,65,00,\
  63,00,68,00,6f,00,2e,00,20,00,26,00,20,00,65,00,63,00,68,00,6f,00,20,00,53,\
  00,74,00,6f,00,70,00,70,00,69,00,6e,00,67,00,20,00,65,00,78,00,70,00,6c,00,\
  6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,70,00,72,00,6f,00,63,\
  00,65,00,73,00,73,00,20,00,2e,00,20,00,2e,00,20,00,2e,00,20,00,26,00,20,00,\
  65,00,63,00,68,00,6f,00,2e,00,20,00,26,00,20,00,74,00,61,00,73,00,6b,00,6b,\
  00,69,00,6c,00,6c,00,20,00,2f,00,66,00,20,00,2f,00,69,00,6d,00,20,00,65,00,\
  78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,26,\
  00,20,00,65,00,63,00,68,00,6f,00,2e,00,20,00,26,00,20,00,65,00,63,00,68,00,\
  6f,00,2e,00,20,00,26,00,20,00,65,00,63,00,68,00,6f,00,20,00,57,00,61,00,69,\
  00,74,00,69,00,6e,00,67,00,20,00,74,00,6f,00,20,00,73,00,74,00,61,00,72,00,\
  74,00,20,00,65,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,78,\
  00,65,00,20,00,70,00,72,00,6f,00,63,00,65,00,73,00,73,00,20,00,77,00,68,00,\
  65,00,6e,00,20,00,79,00,6f,00,75,00,20,00,61,00,72,00,65,00,20,00,72,00,65,\
  00,61,00,64,00,79,00,20,00,2e,00,20,00,2e,00,20,00,2e,00,20,00,26,00,20,00,\
  70,00,61,00,75,00,73,00,65,00,20,00,26,00,26,00,20,00,73,00,74,00,61,00,72,\
  00,74,00,20,00,65,00,78,00,70,00,6c,00,6f,00,72,00,65,00,72,00,2e,00,65,00,\
  78,00,65,00,20,00,26,00,26,00,20,00,65,00,78,00,69,00,74,00,00,00
Kaynak
https://www.tenforums.com/tutorials/597 ... -10-a.html
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek

Mesaj gönderen esatiz »

Arkadaşlar teşekkürler.
@trasmus kontrol edip biraz değiştirdim yazacağım
@velociraptor dediğinizi yapmadan sorunu çözdüm sizdeki 2 farklı görev içeriyor onu istemiyordum muhtemelen çalışır o da, sağolun.

"Gezgini Yeniden Başlat" Menüsünün yana açılması ve yandaki göreve basınca çalışmasını sağlamaya ayarlamışım sanırım ben. Ama yana bir şey koymak istemiyordum. Restart with pause olana gerek yok lazım olursa düzeltirim herhalde...
Ben de diğer görevlere baktım (sağ tuşa başka şeyler eklemiştim tek tık özellikli)
ve düzelttim.
Benim istediğimin yapılışı:

Şöyle olmayacak :

Resim

Şöyle olmalı :

Resim

Tek registry kaydıyla:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer]
@="Gezgini Yeniden Başlat"
"Icon"="shell32.dll,238"
"Position"="Bottom"
"extended"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackGround\Shell\RestartExplorer\command]
@="cmd.exe /c taskkill /f /im explorer.exe & start explorer.exe"
Tekrar teşekkürler
En son esatiz tarafından 23 Oca 2021, 17:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
trasmus
Megabyte2
Megabyte2
Mesajlar: 1152
Kayıt: 14 May 2010, 14:50
cinsiyet: Erkek
Teşekkür edildi: 2 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek

Mesaj gönderen trasmus »

@esatiz Son paylaştığın kod sende çalışıyor mu?
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek

Mesaj gönderen esatiz »

trasmus yazdı: 23 Oca 2021, 16:56 @esatiz Son paylaştığın kod sende çalışıyor mu?
Kusura bakmayın bir kısmını fazla yazmışım düzeltiyorum. Hatta ikonu da değiştiriyorum. Windows 7 x64'te şu an çalışıyor
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek

Mesaj gönderen velociraptor »

Eline sağlık
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen feuer »

Resim

bende win+x menüsüne ekledim bu mevzuyu
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen esatiz »

feuer yazdı: 23 Oca 2021, 19:08 bende win+x menüsüne ekledim bu mevzuyu
O Win+X'in regstrydeki adresi neresi? Win10 kurarsam orayı ben de özelleştirmek isterim
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen feuer »

registryden özelleştirilmiyor.

%UserProfile%\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX
bu adreste istediğin kadar grup açabilirsin. bir komut satırı exe dosyası var hashlnk.exe diye arat bulursun internette.

Normalde attığın linkler görünmüyor.

"hashlnk link" bu komut ile hakliyorsun linkleri o grupların içine attığında görünür oluyor.

Group# klasörülerinin içinde desktop.ini dosyaları var onlardanda linklerin winx menüsünde görünecek isimlerini sırasını ayarlayabilirisin.

Tenforums ta varmış tutorial, incele daha iyi anlarsın;
https://www.tenforums.com/tutorials/126 ... -10-a.html
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen esatiz »

Win10 arşivime alayım sağolun :arrow:
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen velociraptor »

Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen feuer »

velociraptor yazdı: 26 Oca 2021, 16:24 İlaveten bakınız
https://www.sordum.net/47423/windows-x- ... l-ilavesi/
teşekkürler :arrow:
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53899
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19703 kez
Teşekkür edildi: 11957 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen velociraptor »

:arrow:
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: Shift Sağ Tuşa Gezgini Yeniden Başlatma Eklemek - Çözüldü

Mesaj gönderen esatiz »

feuer yazdı: 23 Oca 2021, 19:08 bende win+x menüsüne ekledim bu mevzuyu
Yükledim win10'u 7nin yanına yav :-D arkaplanınızdaki tema, simgeler vs nasıl öyle oldu tema paketi falan mı o? Gerçekten güzel gözüküyor siyah şekilli :?:
Cevapla

“Programlama ve Script dilleri” sayfasına dön