WeatherMate

Kurulum gerektirmeyen (portable) programların paylaşım alanıdır..
Cevapla
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

WeatherMate

Mesaj gönderen feuer »

Arkadaşlar malum bu hafta çok soğuk günler geçirdik gece hava sıcaklıkları çok düşük olduğu bir esnada pandeminin verdiği miskinlikten olksa gerek şarja takılı olan telefonuma gitmek zor geldi tabiki google dan hava durumu yazınca hava durumunu öğrenebiliyoruz ancak, neden sistem tepsisinde o andaki hava sıcaklığını gösteren bir programım yok diyerekten biraz araştırma yaptım.

ravib in portable olarak kullanılabilen WeatherMate uygulamasını buldum.

https://ravib.com/wm/

Resim Resim Resim
Resim Resim Resim

https://ravib.com/wm/bin/wm4.zip
zip dosyasını indirip bir klasöre açın ve çalıştırın, ayarları klasör içindeki dosyalara yazıyor

Yaptığım ayarlamalar ile programın windows başladığında sistem tepsisinde başlamısını sağladım. Tabi ki bunu yaparak portable olma özelliğini bozmuş oldum. Programın içinden de windows başlangıcına ekle diye bir seçenek var ancak windows sürümünüz buna izin vermiyor diye ileti aldım.
Bende şöyle bir registry kaydı ile programı başlangıca ekledim. Sizde programı sakladığınız klasörü ilişkilendirerek uygulayabilirsiniz. Kodu reg uzantılı bir dosyaya kaydedin, çalıştırın.

Kod: Tümünü seç

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Weather"="\"C:\\Portable\\WeatherMate\\WeatherMate4.exe\""

Resim

Hava durumunu
N dakikada bir hava durumu güncellemesini sağlayabiliyorsunuz.
Bulunduğunuz ülkeyi ve kenti (il-ilçe) belirtiyorsunuz.
Birden fazla kent ayarlayabilirsiniz.

Programın sesli olarak hava durumunu söyleme özelliği var program penceresi içinde hoparlör simgesine tıkladığınızda microsoft zira size hava durumu özetliyor. Programın geliştiricisiyle iletişime geçtim bunu manuel olarak yapabilecek bir komut satırı parametresi var mı diye (amacım klavye kısayolu ayarlayıp hava durumu okutmaktı), o da programa N dakikada bir kendi kendine okumasını sağlayacak ayar ekliyorum sana uyar mı diye yanıt gönderdi.

Programın eksisi Türkçe destek yok onuda bir ara sorarız.

Windows'un hava durumu uygulaması da var tabi...
En son feuer tarafından 21 Oca 2021, 20:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: WeatherMate

Mesaj gönderen shampuan »

Peki "Fahrenaytı" "Selsiyus" yapamıyor musun?
Kullanıcı avatarı
feuer
Terabyte1
Terabyte1
Mesajlar: 3996
Kayıt: 24 Eyl 2020, 01:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 124 kez
Teşekkür edildi: 225 kez

Re: WeatherMate

Mesaj gönderen feuer »

Yapabiliyorsun sistem tepsisindeki simgeye sağ tıklayıp "use metric units" dersen oluyor.
Ayarlarda display içerisinde aynı ayarlamayı yapabiliyorsun.

Bu resimler siteden ben kendi görüntümü de yüklemiştim koymayı unutmuşum. Ekliyorum ilk posta.
Kullanıcı avatarı
shampuan
Petabyte4
Petabyte4
Mesajlar: 8464
Kayıt: 13 Tem 2018, 17:11
Teşekkür etti: 200 kez
Teşekkür edildi: 360 kez

Re: WeatherMate

Mesaj gönderen shampuan »

Tamam şimdi oldu teşekkürler.
Ben kullanmayacağım. Ama arayüz tasarımı biraz şey gibi... Yani aradığın şeyi sanki biraz zor bulacakmışım gibi.
Android telefon ve linuxlardaki gibi olsaydı keşke. Ya da microsoft windows vista ve 7deki güzel widgetleri keşke kaldırmasaydı.
Kullanıcı avatarı
velociraptor
Yottabyte4
Yottabyte4
Mesajlar: 53892
Kayıt: 14 Mar 2006, 02:33
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 19700 kez
Teşekkür edildi: 11955 kez

Re: WeatherMate

Mesaj gönderen velociraptor »

Bazen gerekli oluyor , teşekkürler
Kullanıcı avatarı
esatiz
Gigabyte3
Gigabyte3
Mesajlar: 2681
Kayıt: 30 Eki 2020, 11:18
cinsiyet: Erkek
Teşekkür etti: 399 kez
Teşekkür edildi: 451 kez

Re: WeatherMate

Mesaj gönderen esatiz »

Paylaşım için teşekkürler
Cevapla